Mp3 Op Alpine Radio ????

Technische informatie over de Renault Safrane
Bart V6 24V

Mp3 Op Alpine Radio ????

Bericht door Bart V6 24V »

Hallo,

Weet iemand toevallig of je op één of andere manier een mp3 speler kunt aansluiten op je Radio Renault (Alpine met wisselaar).

Zou graag mp3 in de auto willen maar wil ook graag de auto orginéél houden :cry:

Dit omdat ik navigatie en stuurbediening heb....

Groet,
Bart.
R25 V6 Turbo Baccara 1990 -- Safrane Initiale 1997 -- R25 V6 Injection 1989 -- Espace Initiale V6 24V 2001
AlbertP

Bericht door AlbertP »

1e-Zit er een "aux" op, dan hierop aansluiten, maar als het mijn Alpine radio is, dan gaat dit niet.
2e-Er bestaan dummy cassettes die gebruik maken van de koppen van de cassette recorder. Op de andere zijde kan je een geluidsbron aansluiten.
Misschien kan je via de oor uitgang van de MP3 player het geluid via de cassette koppen
laten afspelen??
Dit systeem werdt door Sony CD-spelers vele jaren geleden toegepast

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Bart V6 24V

Hoi Albert,

Ik heb net gezien op internet dat er een fm transmitter is voor de mp3 en ipod 8)

Dus ik heb nog hoop !!!
R25 V6 Turbo Baccara 1990 -- Safrane Initiale 1997 -- R25 V6 Injection 1989 -- Espace Initiale V6 24V 2001
renaulist

Bericht door renaulist »

die hebben zo,n lage output dat je hele midden gebied wegvalt. als je wil dan schijt ik er een aansluitng op, ik heb het bij mijn auto gedaan via de nini jack in m,n midden console, anders even bij de sloop zo,n plaatje halen zit onder je sigaretten aansteker,dan hou je je auto orgineel en heb je geen draden door je auto slingeren, meer details mail me even of vraag albert of ik het wel netjes doe gr retep
AlbertP

Bericht door AlbertP »

renaulist schreef:die hebben zo,n lage output dat je hele midden gebied wegvalt. als je wil dan schijt ik er een aansluitng op, ik heb het bij mijn auto gedaan via de nini jack in m,n midden console, anders even bij de sloop zo,n plaatje halen zit onder je sigaretten aansteker,dan hou je je auto orgineel en heb je geen draden door je auto slingeren, meer details mail me even of vraag albert of ik het wel netjes doe gr retep
Ik weet dat er in het achterconsole een aansluiting zit, maar daar heb ik het dan ook mee gehad.
Er loopt geen kabel naar voren toe, en zou ook niet weten waar die naar toeloopt.
Ik dacht dat ie alleen maar een koptelefoon aansluiting was, en het drukknopje er voor was om de speakers aan/uit te zetten.

Wat moet ik weten wat jij netjes doet???
Je hebt een mooie auto, en leuke assistente, mooie stadslichten in je extra onderlampen,
een grappige babbel en humor voor 3.
Nu mij en Bart nog gelukkig maken met dat extra kabeltje???

Je hebt gelijk dat de qualiteit via de cassette koppen niet een top qualiteit geluid produceert. Maar veel meer optie`s zijn er niet als je hett orgineel wilt houden.
Misschien kan je wat extra info toevoegen over dat middenconsole kabeltje??

Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
renaulist

Bericht door renaulist »

komtiedan; dat kabeltje loopt naar voren, platte zwarte stekker, is inderdaad voor hoofdtelefoon, en de schakelaar is een mute stand, ik heb het linker jack plugje , het zijn er immers, 2 gebruikt voor aux ingang, beetje solderen, kabeltje trekken , dan de plug van de radio din input wisselaar, kabeltje erbij solderen, =groen links grijs rechts ,massa bruin, pas op kleur code verschilt per bouwjaar, dan een lege cd in wisselaar ,bv de laatste, dat is dan je ipod ,ach ,het is allemaal zo simpel. ik heb ook zo,n stekker ,kan je op je radio luisteren naar je ipod ,wat een kut ding, lekker smal bandje, en mp3 is al een matig aftreksel van een cd, dus je zit weer back to de sixties naar een goedkope transistor radio te luisteren ,en om de haverklap word je weg gedrukt door bv radio romantica of dat soort piraten shit. inmidels bevindt die stekker zich in een baan om de aarde . met deze zeer nuttige infomatie hoop ik jullie van dienst te zijn, zijn er toch nog vragen bel of mail me dan, albert heeft m,n nummer gr peter
Bart V6 24V

Nou vandaag een jawel een mp3 speler van philips gekocht voor 30 eurie MET GRATIS FM TRANSMITTER :twisted:

Wat een K.T Ding zeg je moet met de auto stil blijven staan anders krijg je de radio erdoorheen.

Dus ik pak dat bandje van de discmann wat al 7 jaar in de kast ligt (van sony)Sluit die mp3 erop aan en Wat denk je het is nog helder dan water !!!!!

Echt het is beter dan de cd wisselaar Hoe kan dit ???? :roll:

Ik weet het het blijft behelpen maar voor de reis naar spanje goed genoeg,Nu heb ik het volgende probleem dat ik nu muziek erop moet zetten wat niet alleen ik mooi vindt :cry:

Dus daar gaan we weer gezellig op vakantie Nee niet die rotherrie nee niet anouk weer nee etc......

Bedankt voor jullie medewerking en als ik toch nog een kabeltje wil roep ik PETER !!!!!
renaulist

Bericht door renaulist »

kijk ,daar is nou die hoofdtelefoon aansluiting voor achterin, pasagiers lekker infantiel met de koptelefoon op, en jij lekker ontspannen luisteren naar het gereutel van de safraan, l handige bijkomstigheid je hoort meteen of je distributie snaar er af loopt ,jou vakantie kan met zo veel wetenschap al niet meer stuk. gr peterdeoptimist
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Bart V6 24V schreef: Dus ik pak dat bandje van de discmann wat al 7 jaar in de kast ligt (van sony)Sluit die mp3 erop aan en Wat denk je het is nog helder dan water !!!!!

Echt het is beter dan de cd wisselaar Hoe kan dit ???? :roll:

Ik weet het het blijft behelpen maar voor de reis naar spanje goed genoeg,Nu heb ik het volgende probleem dat ik nu muziek erop moet zetten wat niet alleen ik mooi vindt :cry:

!!!!
------------------------------------------------------------------------------------------
1e-Zit er een "aux" op, dan hierop aansluiten, maar als het mijn Alpine radio is, dan gaat dit niet.
2e-Er bestaan dummy cassettes die gebruik maken van de koppen van de cassette recorder. Op de andere zijde kan je een geluidsbron aansluiten.
Misschien kan je via de oor uitgang van de MP3 player het geluid via de cassette koppen
laten afspelen??
Dit systeem werdt door Sony CD-spelers vele jaren geleden toegepast
------------------------------------------------------------------------------------

Zo te zien en begrijp heb je de gouden tip zoals eerder beschreven toch uitgetst, en met goed gevolg.
Toendertijd speelde ik ook zo m`n CD af viaa de cassette koppen, en vondt de kwaliteit niet echt slecht, voor in de auto iig voldoende.
De kortste klap zonder al teveel kosten.
Ff een klopje op eigen schouder geven 8) 8) 8) :oops: :oops: :idea: :idea: :idea:

Gr Albert en veel rij en luister plezier !!!!!!!!!
vanaf begin 1-4-2010
Bobs

Bericht door Bobs »

renaulist schreef:die hebben zo,n lage output dat je hele midden gebied wegvalt. als je wil dan schijt ik er een aansluitng op, ik heb het bij mijn auto gedaan via de nini jack in m,n midden console, anders even bij de sloop zo,n plaatje halen zit onder je sigaretten aansteker,dan hou je je auto orgineel en heb je geen draden door je auto slingeren, meer details mail me even of vraag albert of ik het wel netjes doe gr retep
Wat is een nini jack en waar zit die?
Ik zou ook erg graag een ipod aansluiting maken in mn auto, zonder kabels uiteraard en zonder dat ding in t zicht te hebben. (liefst onder armsteun ofzo).
Hoe krijg in mn radio eruit? ik heb geen sleuteltjes :( en ik wil weten of er een aux op zit.

moiii
Safrane RXT 2.5 Aut. Crème leer en alles behalve navi en schuifdak.
Shamrock

Bericht door Shamrock »

8) Wat moeten jullie toch allemaal met die geluidsapparatuur in de auto. Luister toch gewoon naar het mooie gezoem van de motor, dat klinkt als muziek in de oren en je slaapt er lekker bij :wink: :D
renaulist

Bericht door renaulist »

een mini jack is zo,n hoofdtelefoon stekkertje. en chrit heeft gelijk ,niets is mooier dan het gezoem van de motor met op de achtergrond het zachtjes druppen van de olie, zoals rob de nijs zo mooi zingt ,,zachtjes drupt de olie uit m, carterpan,,
Safrane 2.2 Vi

Bericht door Safrane 2.2 Vi »

Luister toch gewoon naar het mooie gezoem van de motor, dat klinkt als muziek in de oren

Dan gaat het uiteraard over de V6.......... niet over die slappe 5 koppen die op en neer wippen........
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6

Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Shamrock

Bericht door Shamrock »

renaulist schreef:een mini jack is zo,n hoofdtelefoon stekkertje. en chrit heeft gelijk ,niets is mooier dan het gezoem van de motor met op de achtergrond het zachtjes druppen van de olie, zoals rob de nijs zo mooi zingt ,,zachtjes drupt de olie uit m, carterpan,,
ehh, Peter, correctie: uit mijn kleppendeksel [smilie=soapbox.gif]
Bobs

Bericht door Bobs »

Safrane 2.2 Vi schreef:Luister toch gewoon naar het mooie gezoem van de motor, dat klinkt als muziek in de oren

Dan gaat het uiteraard over de V6.......... niet over die slappe 5 koppen die op en neer wippen........
Provocatie!
Safrane RXT 2.5 Aut. Crème leer en alles behalve navi en schuifdak.
Plaats reactie