Toeren Safrane bij 120
toeren bij 120
Deze 2.0 handgeschakeld draait bij 120 km/u inderdaad 3200 toeren en 2700 toeren bij 100 km/u.
Geluidniveau bij 120 is prima. Als het geluid nivo van een 2.5 bij 120 km/u nog beter is wil ik dat graag een keer op een safrane meeting dag beleven.
Rien
Geluidniveau bij 120 is prima. Als het geluid nivo van een 2.5 bij 120 km/u nog beter is wil ik dat graag een keer op een safrane meeting dag beleven.
Rien
2.0 RTE maart 2000 -135k (verkocht 2019)
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
De 2.5 is echt nog een stuk stiller dan de 2.0 qua motorgeluid op constante snelheden.
Bandenlawaai en windruis zijn natuurlijk hetzelfde.
Ik heb laatst nog een stuk in een BMW 6 cyl met 170 pk gereden, en dit is toch wel weer van een iets hoger niveau.
Het interieurgeluid is nog een stukje lager. Wat me vooral opviel was dat je nauwelijks verschil merkt in geluid bij een snelheid 140 of 200 Km/h
Bandenlawaai en windruis zijn natuurlijk hetzelfde.
Ik heb laatst nog een stuk in een BMW 6 cyl met 170 pk gereden, en dit is toch wel weer van een iets hoger niveau.
Het interieurgeluid is nog een stukje lager. Wat me vooral opviel was dat je nauwelijks verschil merkt in geluid bij een snelheid 140 of 200 Km/h
- cjibclient
Kijk, er hangt natuurlijk ook een heel ander prijskaartje aan zo'n BMW, en in dat perspectief gezien scoort de Safrane 2.5 bijzonder goed.
Tot zo'n 130 Km/h kan de Safrane 2.5 wel meekomen qua interieurgeluid (mits je niet te hoog in de toeren gaat met optrekken), daarboven is de BMW gewoon stiller.
Zo'n BMW is natuurlijk ook gebouwd om strak op de weg te liggen en snel en haarscherp door bochten te kunnen gaan;
en daar kan de Safrane niet tegenop. Het zijn twee heel verschillende auto's.
Snelheden van 200 kun je sowieso nauwelijks nog ergens rijden, zelfs in Duitsland wordt dat steeds moeilijker!
Qua comfort doet de Safrane niet echt onder (misschien zelfs een tikje comfortabeler qua vering/demping), en het ruimtegevoel is wat groter. De stoelen zijn naar mijn smaak ook lekkerder.
De afwerking is van de BMW toch een stuk beter. Ik vind het nog altijd jammer dat Renault hier geen hogere eisen aan stelt bij hun auto's in het top segment. Zelfs de Vel Satis laat qua afwerking toch wel een aantal steken vallen.
Maarja, dan zou de prijs weer een stuk hoger komen te liggen.....
Tot zo'n 130 Km/h kan de Safrane 2.5 wel meekomen qua interieurgeluid (mits je niet te hoog in de toeren gaat met optrekken), daarboven is de BMW gewoon stiller.
Zo'n BMW is natuurlijk ook gebouwd om strak op de weg te liggen en snel en haarscherp door bochten te kunnen gaan;
en daar kan de Safrane niet tegenop. Het zijn twee heel verschillende auto's.
Snelheden van 200 kun je sowieso nauwelijks nog ergens rijden, zelfs in Duitsland wordt dat steeds moeilijker!
Qua comfort doet de Safrane niet echt onder (misschien zelfs een tikje comfortabeler qua vering/demping), en het ruimtegevoel is wat groter. De stoelen zijn naar mijn smaak ook lekkerder.
De afwerking is van de BMW toch een stuk beter. Ik vind het nog altijd jammer dat Renault hier geen hogere eisen aan stelt bij hun auto's in het top segment. Zelfs de Vel Satis laat qua afwerking toch wel een aantal steken vallen.
Maarja, dan zou de prijs weer een stuk hoger komen te liggen.....
- EBSBaccara
- Lost Viking
De dag dat ik Euromillions win, staat er een BMW M6 voor de deur.Zelf heb ik twee BMW's gehad
. In mijn periode dat ik in Duitsland (Köln)woonde, heb ik eens met een M5 de autobahn onveilig gemaakt. Die versie toen had ± 426 PK onder de kap zitten
Aan 220 KmH effe "pedal to the metal" en dat schiet nog vooruit.... De toenmalige afblokking op 250 KmH was echt een lachertje.....omdat ongedaan te maken, had je ongeveer 45 seconden nodig
vanaf het openen van de motorkap tot wegrijden
Heb daar toen ook nog eens met een 850i gereden
niet zo pittig als de M5 maar toch...
Ses.....Lost Viking
maar toch is de safrane mooier
ik vind nog steeds de safrane de mooiste auto ALLEEN JAMMMMMEER VAN DIE LAGE KWALITEIT MATERIAL GEBRUIK
en ja de onbetrouwbaarheid je weet nooit wanneer je die laat staan
ik heb zelf ook een bmw gehad een e36 heb ik 3 jaar mee gereden altijd lopen starten
mja een safrane is weer wat anders dat is een apart merk
ik vind nog steeds de safrane de mooiste auto ALLEEN JAMMMMMEER VAN DIE LAGE KWALITEIT MATERIAL GEBRUIK
en ja de onbetrouwbaarheid je weet nooit wanneer je die laat staan
ik heb zelf ook een bmw gehad een e36 heb ik 3 jaar mee gereden altijd lopen starten
mja een safrane is weer wat anders dat is een apart merk
a beautifull lady is like a safrane spent money on me and i will shine 
safie 2.2 SI RT , 92 , 193.000
safie 2.2 SI RT , 92 , 193.000