Interieur fas 2
Interieur fas 2
Hallo ,
Kan een leder interieur met elec. verstelling op n manuele interieur geplaatst worden ?
Want ik namelijk wel wat kabels onder de bestuurders stoel terwijl ik n manuele interieur heb.
gr.cees
Kan een leder interieur met elec. verstelling op n manuele interieur geplaatst worden ?
Want ik namelijk wel wat kabels onder de bestuurders stoel terwijl ik n manuele interieur heb.
gr.cees
1992 safrane V6 12V (bordeaux) r.i.p
1997 safrane 2.0 16V (groen) r.i.p
1999 safrane V6 24V ( blauw ) r.i.p
1997 safrane 2.5 20V ( groen ) -:)
1997 safrane 2.0 16V (groen) r.i.p
1999 safrane V6 24V ( blauw ) r.i.p
1997 safrane 2.5 20V ( groen ) -:)
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Als ik me niet vergis hebben er nog een aantal computers mee te maken. Denk bijvoorbeeld aan de geheugenfunctie voor de spiegels en de stoel.
Wellicht kun je met wat soldeerwerk de functies aan de praat krijgen, maar vanzelfsprekend wordt het waarschijnlijk niet.
Zie ook: http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... 1331#31331
Wellicht kun je met wat soldeerwerk de functies aan de praat krijgen, maar vanzelfsprekend wordt het waarschijnlijk niet.
Zie ook: http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... 1331#31331
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Het merendeel van de stoelfunctie werkt, alleen het gedeelte naar de spiegels zal niet werken.
Eigenlijk is dat niet zo`n groot gemis hoor....
Gr Albert
Eigenlijk is dat niet zo`n groot gemis hoor....
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Hoe zit het dan met de geheugenfunctie als je niet de computers hebt?AlbertP schreef:Het merendeel van de stoelfunctie werkt, alleen het gedeelte naar de spiegels zal niet werken.
Eigenlijk is dat niet zo`n groot gemis hoor....![]()
![]()
Gr Albert
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Ligt eraan of je de auto alleen rijd of dat er meerdere personen in rijden want dan zul je elke keer opnieuw de spiegels moeten instellen terwijl met de geheugenfunctie dat dus niet hoeft.AlbertP schreef:Het merendeel van de stoelfunctie werkt, alleen het gedeelte naar de spiegels zal niet werken.
Eigenlijk is dat niet zo`n groot gemis hoor....![]()
![]()
Gr Albert
1998 Safrane 2.5 20v RXT zwart @ 330k / verkocht
1999 Safrane 3.0 24v RXT grijs @230k / verkocht
2003 Vel Satis 3.5 Initiale blauw
2008 Laguna 2.0T Initiale zilver /Verkocht
2017 Espace 1.6 TCE Initiale Paris bruin
1999 Safrane 3.0 24v RXT grijs @230k / verkocht
2003 Vel Satis 3.5 Initiale blauw
2008 Laguna 2.0T Initiale zilver /Verkocht
2017 Espace 1.6 TCE Initiale Paris bruin
De computer voor alle functies van de elektrische verstelling zit onder de bestuurdersstoel gemonteerd. Als de auto is voorbereid moet er een kabel met een 30 polige stekker liggen (misschien onder de afdekplaat onder de stoel). Plug and play
.
Let wel op: dit geldt alleen voor Phase II Safrane's en stoelen.
De passagiersstoel is alleen te verstellen en heeft geen geheugen, en heeft ook niets te maken met de spiegels.
Alle spiegelposities (dus ook van de spiegel aan passagierzijde voor het achteruitrijden) worden ook in deze computer opgeslagen, dus als je elektrisch verstelbare spiegels hebt moet dat ook werken. Geen extra zaken nodig.
Download het bestand PhII MR302 B54.pdf van de download pagina http://bestand.renaultsafrane.nl/. Daar staat alle informatie hierover.
Succes
Groeten
Paul
Let wel op: dit geldt alleen voor Phase II Safrane's en stoelen.
De passagiersstoel is alleen te verstellen en heeft geen geheugen, en heeft ook niets te maken met de spiegels.
Alle spiegelposities (dus ook van de spiegel aan passagierzijde voor het achteruitrijden) worden ook in deze computer opgeslagen, dus als je elektrisch verstelbare spiegels hebt moet dat ook werken. Geen extra zaken nodig.
Download het bestand PhII MR302 B54.pdf van de download pagina http://bestand.renaultsafrane.nl/. Daar staat alle informatie hierover.
Succes
Groeten
Paul
Safrane RXT 2.5 20V okt 1997, handgeschakeld, vert abysse, extra: navigatie. Verkocht in 2014
intérieur fas 2
Beste,
De vraag van Cees dd. 08 jan 2013, is exact de uitdaging waar ik nu voor sta.
Het betreft een Safrane 2.2 dt Rte, ph 2, bj 03/1998, met 84.000 km.
(het gaat niet vooruit, maar het rijdt heerlijk en er is mega veel plaats javascript:emoticon(':D') )
nog 9 jaar dan is ie 25 jaar oud….
Ten vroegste op 16 aug 2014 ga ik twee voorste zetels (ph2 manueel verstelbaar) uitbouwen samen met mijn broer,
en vervangen door ph2 elektrisch verstelbare zetels.
(Geen ergonomische zetels, maar enkel elektrisch verstelbaar, met geheugen en zetelverwarming).
Daarom had ik nu van jou graag geweten, of Cees zijn plan om de zetels om te bouwen,
nog had uitgevoerd, en wat de ervaringen daarbij waren.
al is er wss slechts een waterkansje dat je dit nog leest…
Ik haal de elektrische stoelen pas op 15 aug op, maar ik zag dat er op mijn manueel verstelbare zetels inderdaad ook een plus/min draad, zoals Cees oorspronkelijk al aangaf.
Hoewel de zetels dus enkel manueel verstelbaar zijn, zal het voor de constructeur wellicht goedkoper zijn geweest om ineens alle stoelen met de +/- stekker te voorzien.
Via het bestand PhII MR302 B54.pdf kwam ik te weten dat er op de computer onderaan de bestuurdersstoel vier stekkers zitten. Wit, zwart, groen en bruin. De bruine is de 30 polige.
Puzzie gaf aan, dat indien de wagen voorbereid is, er een 30 polige stekker klaar moet liggen.
Wat mij interesseert is of dat in Cees zijn geval inderdaad ook zo was? of dat die stekker er niet was.
Het lijkt mij ergens a-logisch, dat renault wel de stoelen standaard voorziet van een plus en min stekkertje, maar niet de andere stekkers voor de computer voorziet in de ruimte onder de stoel in de vloer.
maar alles is mogelijk uiteraard.
ik zal het pas weten als ik de stoel eruit haal.
In ieder geval begrijp ik uit een eerder reply-post van Albert, dat de ph 2 stoelen stand alone zijn. Dus dat de verstelling wel zal werken, maar dat je voor het geheugen dan de 30 polige nodig hebt. Dus ook zonder de 30 polige stekker, zal de elektrische verstelling nog werken, begrijp ik dat goed?
Is er ergens op dit forum ook beschreven hoe je de stoel uit de auto haalt?
welke sleutels heb je daar bijvoorbeeld voor nodig?
voor zover ik nu heb gezien, bestaan de stoelen uit 2 delen:
- het gedeelte met de rails
- de stoel zelf (waar ook de computer op zit), die gemonteerd zit op het gedeelte met de rails.
ik krijg twee volledige stoelen, dus met rails en al.
ik stel het me zo voor:
- ik plug het stekkertje van de +/- kabel uit de huidige stoelen
- ik vijs een paar bouten los en haal de hele stoel eruit.
- ik open het compartiment onder in de vloer en haal de stekkertjes tevoorschijn
- ik plaats de nieuwe stoel, op de één of andere manier gekanteld
- ik verbind de stekkertjes met de slots op de computer
- ik monteer de stoel
- ik plaats de nodige zekeringen.
of is dat een te naïeve voorstelling?
in dat geval, mijn excuses.
de zekeringen:
- één voor de memory function
- eentje voor de leuning
- eentje voor de motor op de rails
dan zijn er nog twee zekeringslots open waarvan in het boekje de afbeelding voor de stoelen bij staat, maar als beschrijving staat er enkel bij 'niet in gebruik'.
ik veronderstel dat die twee dan voor de passagierszetel zijn?
in totaal plaats ik dus 5 zekeringen, waarvan het amperage in het boekje staat vermeld, maar dat heb ik nu net niet bij me.
alvast bedankt voor enig commentaar of reactie.
ik wil ook na de overzet best nog even posten hier hoe het is gegaan.
mvg
Donat Merlevede
De vraag van Cees dd. 08 jan 2013, is exact de uitdaging waar ik nu voor sta.
Het betreft een Safrane 2.2 dt Rte, ph 2, bj 03/1998, met 84.000 km.
(het gaat niet vooruit, maar het rijdt heerlijk en er is mega veel plaats javascript:emoticon(':D') )
nog 9 jaar dan is ie 25 jaar oud….
Ten vroegste op 16 aug 2014 ga ik twee voorste zetels (ph2 manueel verstelbaar) uitbouwen samen met mijn broer,
en vervangen door ph2 elektrisch verstelbare zetels.
(Geen ergonomische zetels, maar enkel elektrisch verstelbaar, met geheugen en zetelverwarming).
Daarom had ik nu van jou graag geweten, of Cees zijn plan om de zetels om te bouwen,
nog had uitgevoerd, en wat de ervaringen daarbij waren.
al is er wss slechts een waterkansje dat je dit nog leest…
Ik haal de elektrische stoelen pas op 15 aug op, maar ik zag dat er op mijn manueel verstelbare zetels inderdaad ook een plus/min draad, zoals Cees oorspronkelijk al aangaf.
Hoewel de zetels dus enkel manueel verstelbaar zijn, zal het voor de constructeur wellicht goedkoper zijn geweest om ineens alle stoelen met de +/- stekker te voorzien.
Via het bestand PhII MR302 B54.pdf kwam ik te weten dat er op de computer onderaan de bestuurdersstoel vier stekkers zitten. Wit, zwart, groen en bruin. De bruine is de 30 polige.
Puzzie gaf aan, dat indien de wagen voorbereid is, er een 30 polige stekker klaar moet liggen.
Wat mij interesseert is of dat in Cees zijn geval inderdaad ook zo was? of dat die stekker er niet was.
Het lijkt mij ergens a-logisch, dat renault wel de stoelen standaard voorziet van een plus en min stekkertje, maar niet de andere stekkers voor de computer voorziet in de ruimte onder de stoel in de vloer.
maar alles is mogelijk uiteraard.
ik zal het pas weten als ik de stoel eruit haal.
In ieder geval begrijp ik uit een eerder reply-post van Albert, dat de ph 2 stoelen stand alone zijn. Dus dat de verstelling wel zal werken, maar dat je voor het geheugen dan de 30 polige nodig hebt. Dus ook zonder de 30 polige stekker, zal de elektrische verstelling nog werken, begrijp ik dat goed?
Is er ergens op dit forum ook beschreven hoe je de stoel uit de auto haalt?
welke sleutels heb je daar bijvoorbeeld voor nodig?
voor zover ik nu heb gezien, bestaan de stoelen uit 2 delen:
- het gedeelte met de rails
- de stoel zelf (waar ook de computer op zit), die gemonteerd zit op het gedeelte met de rails.
ik krijg twee volledige stoelen, dus met rails en al.
ik stel het me zo voor:
- ik plug het stekkertje van de +/- kabel uit de huidige stoelen
- ik vijs een paar bouten los en haal de hele stoel eruit.
- ik open het compartiment onder in de vloer en haal de stekkertjes tevoorschijn
- ik plaats de nieuwe stoel, op de één of andere manier gekanteld
- ik verbind de stekkertjes met de slots op de computer
- ik monteer de stoel
- ik plaats de nodige zekeringen.
of is dat een te naïeve voorstelling?
in dat geval, mijn excuses.
de zekeringen:
- één voor de memory function
- eentje voor de leuning
- eentje voor de motor op de rails
dan zijn er nog twee zekeringslots open waarvan in het boekje de afbeelding voor de stoelen bij staat, maar als beschrijving staat er enkel bij 'niet in gebruik'.
ik veronderstel dat die twee dan voor de passagierszetel zijn?
in totaal plaats ik dus 5 zekeringen, waarvan het amperage in het boekje staat vermeld, maar dat heb ik nu net niet bij me.
alvast bedankt voor enig commentaar of reactie.
ik wil ook na de overzet best nog even posten hier hoe het is gegaan.
mvg
Donat Merlevede
intérieur fas 2
ja,
nog even zeggen, dat Fuego_gtx al een vraag had beantwoord hier:
http://forum.renaultsafrane.nl/viewtopic.php?t=4246
'De stoelen zitten met 4 boutjes van onder de wagen vastgeschroefd en daarvoor hoeft de wagen niet eens opgekrikt te worden je kunt er zo bij Smile
Greetz, Arno'
op zat 14 juni 2014.
dus dat heb ik nog niet onderzocht, zal bij gelegenheid eens kijken.
Waarvoor dank.
ook aan de posts van AlbertP heb ik veel gehad,
hartelijk dank!
nog even zeggen, dat Fuego_gtx al een vraag had beantwoord hier:
http://forum.renaultsafrane.nl/viewtopic.php?t=4246
'De stoelen zitten met 4 boutjes van onder de wagen vastgeschroefd en daarvoor hoeft de wagen niet eens opgekrikt te worden je kunt er zo bij Smile
Greetz, Arno'
op zat 14 juni 2014.
dus dat heb ik nog niet onderzocht, zal bij gelegenheid eens kijken.
Waarvoor dank.
ook aan de posts van AlbertP heb ik veel gehad,
hartelijk dank!
Voordat je de stroom eraf haalt moet je wel eerst de veiligheids gordel van de stoel los maken....
Gr Albert
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
De bevestiging van de veiligheidsgordel aan de stoel is het makkelijkst los te maken als je de vier bouten aan de onderkant van de auto al hebt los gemaakt, omdat je de stoel dan al vrij hebt.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
digitalpunk schreef:Misschien dat de gordelspanners zijn af gegaan. Dit zijn kleine explosieven in de gordelsluiting. Deze zul je dan ook moeten omwisselen.
Na een ongeval werkt de veiligheidsgordel toch nog precies hetzelfde
De gordel van je eigen auto kun je overigens zo weer vast maken aan je "nieuwe"stoelen.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Dat is de gordel blokkering, die voorkomt dat de gordel uitrolt bij plotseling uitrollen en hard remmen en door de bocht rijden.Als je op je rem trapt werkt de gordelspanner ook, dat is toch niet anders dan wanneer je ergens tegenaan rijdt
De gordelspanner is een explosief die de gordel strak trekt bij een ongeluk. Die zit normaal in de deurstijl maar bij nieuwere auto's ook bij de gesp, die zit dan in de stoel. Ik weet niet of de Safrane dat ook heeft, volgens mij was de Laguna in 2001 de eerste met een dubbele gordelspanner.
Safrane 2.2 dT 2000