Wie kan mij helpen?
In het bezit van een Safrane 2.0 RTE '97
De installatie is pas afgevuld. Daarna bleef het service lampje branden.
Het uitlezen bij de airco-man lukte niet. Alles te zien, maar de airco diagnose niet. Deze gaf een error. Vreemd ?
Daarna gekeken wanneer het service lampje gaat branden. Alleen wanneer de airco pomp zou moeten draaien gaat het lampje aan. Direct stoom op de pomp laat deze draaien. Dus deze is niet stuk.
Lijkt dus een verbindings probleem tussen de pomp en de aansturing. Zijn er relais in deze verbinding? En waar zitten die?
Alvast bedankt,
Frans Baakman
Climate Control service lampje brand
Er zit een schakelaar op de radiateur, aan de rechterkant, op 3/4 hoogte.
Als deze sensor niet geactiveerd wordt, zal de airco compressor nooit draaien.
Ik heb er al 2x een kapot gehad, alleen ging er bij mij geen service lampje branden.
Ooit heb ik wel zoiets gehad, maar ik weet niet meer of het een los contact in de display was of het met een storing van de kachel ventielator tesamen kwam.
Wel reageert het ene op het andere.
Een slecht contact n de bedrading van het kachelventilator systeem kan al zoiets oproepen.
Kijk dus ook even naar de bekabeling onder het dashboard, en met name vanaf de kachel stekker tot aan de rechter zijkant stekker verbindingen.
Daar willen contacten graag verbranden !!!!!
En de metingen gaan wel naar je airco meldings systeem.
Gr Albert
Als deze sensor niet geactiveerd wordt, zal de airco compressor nooit draaien.
Ik heb er al 2x een kapot gehad, alleen ging er bij mij geen service lampje branden.
Ooit heb ik wel zoiets gehad, maar ik weet niet meer of het een los contact in de display was of het met een storing van de kachel ventielator tesamen kwam.
Wel reageert het ene op het andere.
Een slecht contact n de bedrading van het kachelventilator systeem kan al zoiets oproepen.
Kijk dus ook even naar de bekabeling onder het dashboard, en met name vanaf de kachel stekker tot aan de rechter zijkant stekker verbindingen.
Daar willen contacten graag verbranden !!!!!
En de metingen gaan wel naar je airco meldings systeem.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak