Speciale wielbout sleutel
-
Snowwolf 666
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 jun 2007, 09:53
- Locatie: Weert
Speciale wielbout sleutel
Ik zit met een kleinigheidje. Nu is het nog geen probleem, maar misschien over een jaar wel.
Ik heb special (anti diefstal) bout gemonteerd zitten. Een in ieder wiel. Maar de man waar ik hem van gekocht heb, had de sleutel voor deze wielbout niet meer of kon hem niet meer vinden. Nu kan ik deze bouten dus niet los krijgen.
Het is een bout waarvan de kop eigenlijk een ronde as is (ongeveer 8mm) met drie gaatjes onder op "willekeurige" plaatsen.
Het zijn wel originele Renault velgen die erop liggen, maar ik heb geen idee of de bouten ook origineel zijn.
Weet iemand misschien of en hoe ik aan sleutel/dop kan komen waarmee ik deze bouten los zou kunnen draaien?
Alvast bedankt
Ik heb special (anti diefstal) bout gemonteerd zitten. Een in ieder wiel. Maar de man waar ik hem van gekocht heb, had de sleutel voor deze wielbout niet meer of kon hem niet meer vinden. Nu kan ik deze bouten dus niet los krijgen.
Het is een bout waarvan de kop eigenlijk een ronde as is (ongeveer 8mm) met drie gaatjes onder op "willekeurige" plaatsen.
Het zijn wel originele Renault velgen die erop liggen, maar ik heb geen idee of de bouten ook origineel zijn.
Weet iemand misschien of en hoe ik aan sleutel/dop kan komen waarmee ik deze bouten los zou kunnen draaien?
Alvast bedankt
Safrane RTE 2.0 1999
-
Snowwolf 666
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 jun 2007, 09:53
- Locatie: Weert
Het is de bout. Er zit geen kapje overheen.Patrick schreef:Bedoel je alleen een bout, of een kapje dat voorzien is van dat slot? Indien
alleen het kapje, is het van Renault en kun je bij de Dealer even vragen.
Ik kan inderdaad proberen met een tangetje, maar ik weet niet hoe vast hij aangedraaid is.
Ik ga het gewoon proberen vanavond
Safrane RTE 2.0 1999
-
safrane ice
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: brugge
optie : Uitboren ,schroefdraad trekken en losdraaien
met een bieteltje loskloppen
er bestaat een speciaal zetje op Alle veiligheidsbouten los te krijgen,als particulier niet echt betaalbaar om te kopen
Kzou daar zo rap mogelijk voor kijken want als je platteband hebt ben je wel de pineut.
grtz ice
met een bieteltje loskloppen
er bestaat een speciaal zetje op Alle veiligheidsbouten los te krijgen,als particulier niet echt betaalbaar om te kopen
Kzou daar zo rap mogelijk voor kijken want als je platteband hebt ben je wel de pineut.
grtz ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
- EBSBaccara
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 sep 2005, 21:21
- Locatie: Utrecht

is het dit soort boutje ? die zijn universeel, daarachter zitten de echte wielbouten
dit boutje zit niet erg vast, is met een punttang los te krijgen
anders even bij de dealer een "sleuteltje" kopen, meestal op voorraad
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)
-
safrane ice
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: brugge
aaah tis dat dat je wilde bedoelen is inderdaad universeel zelf met ne deftig tang los te krijgen, beetje kreupolie opdoen dan. Ik had het over veiligheidsbouten van het wiel zelf.
grtz ice
grtz ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
Hallo allemaal.
Zo een setje als op de foto staat heb ik nog nieuw liggen.Je mag het hebben van me.
Ik hoor het dan wel als je het nodig bent,is origineel voor een Safrane vanaf 09 1999.
Groeten,Hendrik.
Ik hoor het dan wel als je het nodig bent,is origineel voor een Safrane vanaf 09 1999.
Groeten,Hendrik.
Safrane 2.0 16v RXE G3......mijn trouwe oude jas!!
-
Snowwolf 666
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 jun 2007, 09:53
- Locatie: Weert
Het is NIET het kapje zoals op de foto, maar echt een enkele aparte bout per wiel.
Wat bleek nu nog, ik heb het doosje gevonden waar de speciale bouten in zaten toen ze gekocht werden. Compleet met sticker en barcode erop, dus ik dacht op naar de dealer en bijbestellen.
Niet dus.
Hij had het erover dat in dat doosje een de dopsleutel zat met een sticker erop. Deze sticker zou je dan op een kaartje moeten plakken en thuis bij je papieren bewaren. Het kaartje zat nog in de doos, maar zonder sticker erop
. Kortom, ze konden niet zeggen welke dopsleutel het moest zijn. Wel heb ik voor de volledigheid van de auto een nieuw setje bouten met een bijpassende sleutel besteld.
Ik ben doorgestuurd naar een banden specialist want die zou wellicht het juiste gereedschap hebben om de bouten er alsnog uit te krijgen en dan kon ik de nieuwe er direct inzetten.
Dit ga ik denk ik van het weekend doen en dan hoop ik maar dat ik in de tussentijd niet met een platte band naast de weg kom te staan.
Wat bleek nu nog, ik heb het doosje gevonden waar de speciale bouten in zaten toen ze gekocht werden. Compleet met sticker en barcode erop, dus ik dacht op naar de dealer en bijbestellen.
Niet dus.
Ik ben doorgestuurd naar een banden specialist want die zou wellicht het juiste gereedschap hebben om de bouten er alsnog uit te krijgen en dan kon ik de nieuwe er direct inzetten.
Dit ga ik denk ik van het weekend doen en dan hoop ik maar dat ik in de tussentijd niet met een platte band naast de weg kom te staan.
Safrane RTE 2.0 1999
- Sebastiaan G.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:02
Als je naar een echte banden specialist gaat dus geen kwik fit of euromasters maar iets van Balde in Ermelo of Lunteren die hebben een setje waarmee ze dat los kunnen krijgen, echter dan is die bout wel stuk aan het einde van de dag. Ze boren niet uit dus geen kans dat je schroefdraad stuk gaat, want een naaf kost 180 euries das een beetje te duur.
Het is een holle bout met daarin een tegendraads lopende draad. De bout word van binnen ook steeds smaller, die draaien ze erop en dan loopt ie vast als ze hem los willen draaien.
Ik had de beste anti-diefstal bouten die er waren (certificaat en al) zelfs die kregen ze binnen een uur eraf. (het sleuteltje wat erop hoort hadden we al stuk gedraaid zo vast zat ie)
Het is een holle bout met daarin een tegendraads lopende draad. De bout word van binnen ook steeds smaller, die draaien ze erop en dan loopt ie vast als ze hem los willen draaien.
Ik had de beste anti-diefstal bouten die er waren (certificaat en al) zelfs die kregen ze binnen een uur eraf. (het sleuteltje wat erop hoort hadden we al stuk gedraaid zo vast zat ie)
2.0 16v RTE Alizé Automaat
Kleur: Vert Abysse
Kleur: Vert Abysse
-
Snowwolf 666
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 jun 2007, 09:53
- Locatie: Weert
Ik heb ze er uit gekregen. EINDELIJK.
Ik had eerst op werk een beetje lopen knutselen om een eigen ontwerp sleutel te draaien en frezen en deze was gelukt en paste ook.
Alleen zat de bout toch zo vast dat de sleutel brak toen ik de tweede bout los wilde draaien.
Toen heb ik de lompe manier maar gebruikt. De bout heeft een asje van 13 mm diameter wat naar buiten steekt. Ik heb een dop 12 gepakt en met een beetje beleid en een beetje geweld die op het uitstekende stompje geslagen. Hierna heb ik een wringijzer op de dop gezet en kreeg ik de bout zonder al teveel grommen losgedraaid.
Hierna in de bankschroef de bout uit de dop slaan en nog 2 keer herhalen. Het is me gelukkig gelukt. Ben er ongeveer totaatl 1 uur mee bezig geweest (inclusief kwaad worden dat de sleutel brak)
Ik had eerst op werk een beetje lopen knutselen om een eigen ontwerp sleutel te draaien en frezen en deze was gelukt en paste ook.
Alleen zat de bout toch zo vast dat de sleutel brak toen ik de tweede bout los wilde draaien.
Toen heb ik de lompe manier maar gebruikt. De bout heeft een asje van 13 mm diameter wat naar buiten steekt. Ik heb een dop 12 gepakt en met een beetje beleid en een beetje geweld die op het uitstekende stompje geslagen. Hierna heb ik een wringijzer op de dop gezet en kreeg ik de bout zonder al teveel grommen losgedraaid.
Hierna in de bankschroef de bout uit de dop slaan en nog 2 keer herhalen. Het is me gelukkig gelukt. Ben er ongeveer totaatl 1 uur mee bezig geweest (inclusief kwaad worden dat de sleutel brak)
Safrane RTE 2.0 1999
