Wie heeft dit ooit meegemaakt??

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
Safrane010

Wie heeft dit ooit meegemaakt??

Bericht door Safrane010 »

Nu we toch eenmaal bezig zijn kunnen we net zo goed verder….

Je rijdt de snelweg op, met een goeie snelheid, eenmaal aangekomen op 110 laat je het gas los. De auto schudt dan.
Of nog beter het lijkt of de motor schud. Gas erbij 1x geschud. Gaspedaal weer los, 1x een geschud naar achter…
Het lijkt erop of dat als het gaspedaal los gelaten word dat ie dan geen benzine meer krijgt, echter is dit meer gevoel dan dat t echt zo is.

Dit is dus niet constant schudden maar enkel 1x bij gaspedaal los, en gaspedaal er weer op. Dit ontneemt aanzienlijk het rijplezier over lange afstanden, dat ik soms van frustratie en kwaadheid de saf tegen een muur aan wil rijden.

Wie o wie heeft dit fenomeen meegemaakt?
Bekeken onderdelen
Motor steun onder goed!
Motor steun boven , distributiezijde goed
Motorsteun onder de koelvloeistoftank, bekeken. Maar zie op het oog niets vreemd.
Vernieuwde onderdelen:
Stabilisator stangen vernieuwd
Draagarmen vernieuwd
Rechter aandrijf as , 2e hands geplaatst.
Initiale banden eronder van albert, zijn gebalanceerd

Een ander frustrerend probleem:
Bij het stuur loslaten, trekt de wagen naar rechts.
Reeds uitgelijnd, en is recht.
De uitlijner zei dat het aan het stuurhuis kan liggen..
bekeken, lekt geen olie, en de spoorstangen zijn niet krom.
vanuit stilstand gaspedaal zachtjes erop, zie je het stuur ook circa een kwartslag naar rechts draaien. Dit heb ik in verschillende omstandigheden uitgetest, resultaat blijft hetzelfde, stuur kwartslag naar rechts circa.
Af en toe wel een haperende stuurbekrachtiging, bij het terug draaien van een bocht.. fenomeen: haperend terugdraaiend naar midden stand.

Voor vandaag het laatste probleem:
Tikken rechts.
Bij het rijden van 100km per uur of erboven hoor ik vanuit de bestuurders stoel tikken bij het rechterwiel, je zou denken, fusee kogel, maar draagarm is vervangen en daar zit de fuseekogel in geperst. Stabilisatorstangen zijn ook nieuw.. wat zou het kunnen zijn?? Iemand dit meegemaakt?
Renault safrane 2.5 automaat
Safrane010

Re: Wie heeft dit ooit meegemaakt??

Bericht door Safrane010 »

Het trillen tijdens het optrekken werd erger en erger, na 2x een andere aandrijfas te hebben gemonteerd, heb ik maar een nieuwe besteld. 3x raden… het trillen is opgelost, zo ook het tikken.

Ondertussen zat er ook een motorsteun nieuwe olie oliefilter bij de geleverde spullen. Meteen maar een oliewissel gedaan dus. Dit is tevens de 1e keer oliewissel, nadat de motor ingebouwd is. ( januari geloof ik)

Het schudden van de auto blijft vooralsnog aanhouden, inclusief de brandstofinspuiting defect. Eruggggg frustrerend!!

Vandaag tevens ook langsgeweest bij de garage voor het uitlijnen… 2 uur mee bezig geweest zonder enige resultaat..
ik ga dan toch maar een nieuw stuurhuis bestellen. Dan meteen ook maar de bovenste motorsteunen bestellen, deze had ik nog niet vernieuwd. De rubbers op het achteras / subframe zijn versleten, wie weet hoe deze rubbers heten?… of waar ik ze kan bestellen…
Heeft er iemand tevens een bedieningspaneel boven de achteruitkijk spiegel met een schuifdak bediening liggen? , ja je raad het al… ik wil er een schuifdak inbouwen.
Bijlagen
Rechter aandrijfas en castrol olie 5w40
Rechter aandrijfas en castrol olie 5w40
IMG_8700.jpeg (3.55 MiB) 81 keer bekeken
Baksteun onderkant safrane merk: quinten & hazel
Baksteun onderkant safrane merk: quinten & hazel
97DE6039-783C-46B6-B7E6-9312F8F89FA2.jpeg (1.6 MiB) 81 keer bekeken
Olie wissel, aardig zwart
Olie wissel, aardig zwart
IMG_8706.jpeg (3.03 MiB) 81 keer bekeken
Oliefilter huis
Oliefilter huis
IMG_8710.jpeg (2.82 MiB) 81 keer bekeken
Renault safrane 2.5 automaat
AlbertP

Re: Wie heeft dit ooit meegemaakt??

Bericht door AlbertP »

Het trillen had ik in lichte voor ook met de Ini velgen in lichte vorm.
Met winterbanden geen last ...... je hebt nog een 5e Ini :lol: :lol: :lol: :lol:
Of gooi de voorvelgen ff op een balanceer apparaat ......
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Plaats reactie