Aandrijfashoes vervangen

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
safrance

Aandrijfashoes vervangen

Bericht door safrance »

In het kader va de keuring heb ik onlangs de hoes van de homokineet vervangen. Ik had dat al eens eerder
gedaan (viewtopic.php?f=3&t=4907). Maar nu mijn doe-het-zelf-garage is gestopt is dat toch onhandig.
.
hoes stuk.jpg
hoes stuk.jpg (71.46 KiB) 141 keer bekeken
.
Nu ging de aandrijfas gemakkelijk uit de fusee, ook de stuurkogel en de schokbreker gingen makkelijk los. Ik had de auto opgekrikt, nu liep er tegen mijn verwachting in wél olie uit het differentieel.
.
demonteren.jpg
demonteren.jpg (107.63 KiB) 141 keer bekeken
.
De belangrijkste tegenwerking kwam nu van de homokineet. De vorige keer kwam hij redelijk makkelijk los, nu moest ik harder slaan dan ik plezierig vond, en hierbij opletten niet op de kogels te slaan.
.
homokineet gedemonteerd.jpg
homokineet gedemonteerd.jpg (72.96 KiB) 141 keer bekeken
.
Alles schoonmaken, hoes op de as, homokineet er weer op, controleren of ie vast zit, vet, klembanden.
.
aandrijfas gemonteerd.jpg
aandrijfas gemonteerd.jpg (40.93 KiB) 141 keer bekeken
.
Voor het monteren de oliekeerring ingesmeerd, aandrijfas in de fusee en verder afgemonteerd.

Nico heeft de stuurstanghoes vervangen zonder de stuurstang los te halen, later zag ik op youtube hoe dat gaat. Handig!
Hij is nu weer goedgekeurd. En met de nieuwe distributie kan Mr. Safrane er weer jaren tegen.
Ex Renault 25 (3x), Safrane 2.2
Ex Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 434k
Laguna 2.0 Dynamique 2011
Je vindt slechts wat je zoekt.
Initiale

Re: Aandrijfashoes vervangen

Bericht door Initiale »

Chapeau🫡! Zo houden we het mobiele erfgoed rijdend.
Safrane 2.0 RTE LPG leder Biturbo velgen 1999 440.000 km.
Safrane 3.0 RT V6i Technic Design Baccara grille 1993 66.000 km.
Plaats reactie