ruitenwisservloeistofspuiterdopjes

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
japie

ruitenwisservloeistofspuiterdopjes

Bericht door japie »

Beste Safranologen,

Ik heb een probleempje met de ruitenwisservloeistofspuiters. Op de een of andere manier hebben de 2 dopjes, die zich pal onder de voorruit bevinden en waardoor de ruitenwisservloeistof naar de ramen gaat, losgelaten. Een dopje bevond zich nog boven het rooster boven het lichtfilter maar de andere is weg (waarschijnlijk combinatie van 2 weken in de volle zon staan en daarna een wasbeurt met hogedrukspuit??). Bij het op de ramen spuiten van ruitenwisservloeistof borrelt er nu eigenlijk alleen maar wat vloeistof omhoog zonder enige druk. Ik kan het onderdeel niet terugplaatsen, weet iemand toevallig of er tussen het dopje en het gat nog een onderdeel hoort (slangtje oid) of dat ze afgebroken zijn (ik zie geen breuksporen) en ze vastgelijmd moeten worden en weet iemand misschien de prijs van deze onderdelen??

bvd,

Mvg,

Japie

Safrane Phase II 2.5 RXE
Gast

Bericht door Gast »

Hoi japie,

Onder het rooster lopen de slangetjes en aan het eind van de slangetjes zit een soort pikkie die je door het rooster moet steken en dan kun je de ruitensproeiers gewoon op schroeven en als het wat ruim geworden in kan het geen kwaad om een klein druppeltje seconde-lijm te gebruiken om het goed te kunnen monteren moet je wel het rooster even loshalen en dan moet je de ruitenwisserarmen demonteren.

Betreft de kosten als ik het goed begrijp heb je er 1 nodig die kun je zo op de sloop halen ik betaalde 2 euro ervoor en ik heb er nog 1 liggen als het goed is dus die kun je van mij zo krijgen maar ik weet niet waar je vandaan komt waarschijnlijk is het goedkoper om langs een sloperij te gaan in de buurt

Groeten Michel
snowy99

Bericht door snowy99 »

Dat was ik hierboven vergeten in te loggen :oops:
Renault Safrane 2.0 16v 1997
japie

Bericht door japie »

Okay, Bedankt, ik ga morgen eens aan de slag.

gr.

Japie.
EBSBaccara

Bericht door EBSBaccara »

nieuw zijn ze ook niet zo duur hoor, maar zelfs mij lukt dat om te doen :)
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)
japie

Bericht door japie »

Ik heb er een bij de renaultdealer gehaald, ze hadden ze op vooraad en ze kosten voor mij 9,95 euro, dan heb je het onderdeel dat op het slangetje moet en het dopje.

Ik krijg dat rooster met geen mogelijkheid los (zonder al teveel geweld) Ik neem aan dat ik al die grijze doppen moet verdraaien naar stand 'o' (was het geloof ik) maar ik weet niet zeker met welk gereedschap dat te doen (denk torxsleutel), daarnaast ziet het er allemaal erg verweerd uit na 8 jaar. Ik denk dat ik meer kapot maak dan oplos dus ik wacht maar 2 weken en laat het tijdens een toch al geplande beurt door een Renault-monteur uitvoeren.
Plaats reactie