Pagina 1 van 1
klein probleempje 2,5 20v
Geplaatst: 08 okt 2012, 11:41
door johanb83
middag allen
ik ben sinds kort trotse bezitter van een 98er 2.5 20v op g3.
maar heb een probleem met starten op benzine als ik onder de kap kijk is het vrijvertaald een grote teringzooi.
na veel gelezen te hebben ben ik misschien wat verder.
hij geeft een storing van het brandstofsinspuiting systeem.
nou geeft de display aan een t -40 opzoek gegaan heb een sensor gevonden boven de bak in de zijkant van het blok.
mijn vraag is is dat de sensor die ik moet hebben ?
en als ik die draad volg kom ik uit op een stekker aansluiting waarna hij over gaat op 1 draad klopt dit ??
zo niet hoe is dit op te lossen .
groeten johan
btw
gas rijd hij perfect
benzine schommelt het toerental en valt hij uit bij stationair. rijden doet hij verder wel op benzine.
Geplaatst: 08 okt 2012, 17:23
door tubbie66
Hallo Johan,
Maak ff een foto van onder de kap en plaats die ff.
Maak dan ook ff een foto van die draad dan hebben we er een beeld bij.
Storing brandstof systeem kan de kopzender zijn dat heb ik ook gehad, die vervangen was de storing opgelost.
Die zender boven de bak aan de zijkant blok is de BDP zender, die zou ook nog kapot kunnen zijn, want die is voor het starten.
mvg Tubbie
Geplaatst: 08 okt 2012, 17:44
door johanb83
zal ik morgen doen
ben nu aan het werk vandaar
maar waar moet ik die kopzender vinden
ik hoor het wel
Geplaatst: 08 okt 2012, 22:14
door AlbertP
De t-40 aanduiding heeft geen functie meer.
Deze melding kan je gewoon negeren. (Info Bas Risseuw)
Ook ik en alle Safrane rijders met PhII hebben dit.
Bas heeft het uitgezocht....
Gr Albert
Geplaatst: 09 okt 2012, 00:51
door johanb83
AlbertP schreef:De t-40 aanduiding heeft geen functie meer.
Deze melding kan je gewoon negeren. (Info Bas Risseuw)
Ook ik en alle Safrane rijders met PhII hebben dit.
Bas heeft het uitgezocht....
Gr Albert
bedankt albert
maar goed zijn er nog mogelijke oorzaken voor het onregelmatig lopen en wegvallen tijdens stationair draaien
ik heb er nu een cleaner in gegooid maar merk na ruim 150km nog geen verschil.
op gas absoluut geen probleem behalve dat de tank inhoud af en toe wegvalt
weltrusten voor nu
groeten johan
Geplaatst: 09 okt 2012, 09:44
door WillemS
Het lijkt mij verstandig de stationairregeling te reinigen. Deze vervuild gewoon en dient bij ieder groot onderhoud gedemonteerd te worden (ik gebruik hiervoor Forte Air intake cleaner of Olefin residue cleaner voor) en gereinigd te worden.
Is de vervuiling maar licht dan wil remmenreiniger ook wel werken.
mvg
WillemS
Geplaatst: 09 okt 2012, 13:41
door johanb83
Geplaatst: 12 nov 2012, 16:10
door Paulauke
Johan, ik weet niet of het probleem ondertussen is opgelost, maar bij de onderste foto zie ik het witte pijpje/harde slangetje welke achter de 5 inlaatspruitstukken doorloopt en op een afzuigpijpje aan het begin van het inlaatspruitstuk aangesloten hoort te zitten.
1 van de afzuigpijpjes zuigt dan valse lucht en bovendien werkt er een afzuig of onderdruk systeempje niet goed.
Het verbindingsslangetje heb ik een keer vervangen door de rode slang vanwege scheurtjes en slecht stationair lopen.
Groet,
Paulauke

Geplaatst: 16 nov 2012, 05:12
door johanb83
Het probleem bestaat nog steeds.
Dat slangetje wat jij bedoelt is nix mis mee.
Maar er is een slangetje wat niet is aangesloten en ik weet ook waar ik die moet aansluite,
Ik heb binnen bereik van dat slangetje gekeken maar ik zie geen aansluitmogelijkheid.
Grtn johan
Geplaatst: 16 nov 2012, 20:47
door RobertG
Kun je een fotootje maken van dat slangetje? En waar die vandaan komt?
Losse slangetjes zijn nooit goed...
Groet,
Robert