Pagina 1 van 1

Centrale vergrendeling, linker portier?

Geplaatst: 17 jan 2012, 21:04
door edsnabel
Ik heb een Safrane 2.5 uit 97, 240.000 km. k heb een probleem met de centrale vergrendeling. Met de afstandbediening gaat alles open behalve de bestuurdersdeur, kon hem metde sleutel openen Bij afsluiten gaat deze deur ook niet op slot, de rest wel. Ik kan hem nu helemaal niet meer afsluiten. Zal wel ergens in het slot zitten. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Geplaatst: 17 jan 2012, 22:27
door AS1 (Anne)
je moet het deurpaneel verwijderen + het zwarte kapje linksboven in de deur.
Houdt een Stanley-mes bij de hand om de kitlaag door te snijden.

Controleer of je door duwen en trekken het stangetje onder het rubber bovenop het slot kunt bewegen terwijl je de AB bedient. Als dat helpt dan kun je het slot in spuiten met siliconenspray.

Geplaatst: 18 jan 2012, 21:26
door edsnabel
Hoi Asi, nou paneel verwijderd. Was wel zoeken naar alle verborgen schroeven en torx maar uiteindelijk verwijderd. Stangen bewogen gelijktijdig de AB en dat ging goed. Alles met siliconenspray ingespoten. In laten trekken en voila, de deur gaat weer netjes op slot met de CV. Bedankt voor je uitleg.

Geplaatst: 18 jan 2012, 22:37
door AS1 (Anne)
graag gedaan. Dit is een van de kwaaltjes die alle Safrane rijders een keer krijgen.

Geplaatst: 18 jan 2012, 23:03
door AlbertP
Alle deursloten kunnen dit hebben.
De oorzaak ligt hem in het slot zelf.
Als ie niet helemaal tot het einde beweegt, schakelt hij niet het micro schakelaartje in dat in het slot zelf gemonteerd zit.
Door hem in te spuiten wordt hij wel weer ingeschakeld..... :wink: :wink: :wink:
Soms moet je het slot uitbouwen en hem goed reinigen...

Gr Albert

Geplaatst: 19 jan 2012, 00:09
door Sjak Brak
En dit probleem moet je snel verhelpen, want je kan ongeveer anderhalve keer met de sleutel het slot opendraaien voordat het is dolgedraaid...

Geplaatst: 19 jan 2012, 01:33
door Jack de zeeuw
Sjak Brak schreef:En dit probleem moet je snel verhelpen, want je kan ongeveer anderhalve keer met de sleutel het slot opendraaien voordat het is dolgedraaid...
En dat is logisch, doordat de sleutel de laatste 10 jaar bijna nooit in het slot wordt gebruikt gaat het slot moeilijk en moet er enige kracht uitgeoefend worden wat ook de sleutel niet ten goede komt :roll:

Geplaatst: 19 jan 2012, 06:42
door Fuego_gtx
En wat als je de sleutel gewoon kunt blijven ronddraaien ??
Dat probleem had ik namelijk toen ik erachter kwam dat ik hetzelfde probleem had lol.
Misschien al een paar maanden want ben ff eerlijk wie gaat er steeds controleren of de deuren ook werkelijk op slot zijn als je m met de AB heb gesloten :P
Greetz, Arno

Geplaatst: 19 jan 2012, 09:19
door Sjak Brak
Jack de zeeuw schreef:
Sjak Brak schreef:En dit probleem moet je snel verhelpen, want je kan ongeveer anderhalve keer met de sleutel het slot opendraaien voordat het is dolgedraaid...
En dat is logisch, doordat de sleutel de laatste 10 jaar bijna nooit in het slot wordt gebruikt gaat het slot moeilijk en moet er enige kracht uitgeoefend worden wat ook de sleutel niet ten goede komt :roll:
Nee dat was bij mijn 2 safranes niet zo. De sleutel hoefde ik amper kracht op te zetten, maar na een paar keer kon je m oneindig doordraaien; daar is de sleutel echt niet van gesleten. Dat heeft niet met vuil, gebrek aan smering of wat dan ook te maken, maar gewoon slechte constructie van het slot.

sleutel

Geplaatst: 13 feb 2012, 21:10
door rop
Ik boorde een gaatje in de plastic bekleding van diameter 12 mm zodat ik preventief de sloten van de voordeur kan inspuiten. Daarna een mooi houten dopje er op en ik spuit regelmatig in. Vooral bij vorst is er een probleem, nu niet meer

Geplaatst: 13 feb 2012, 22:40
door Foeke
Zit em,niet altijd in de mechanisch gedeelte,maar soms ook in het elektrisch gebeuren,met name de stekker verbinding,waar je heel slecht bij komt.
Laatst nog los gehad en ingespoten met contactspray.

Gr Foeke