airbag lampje en niet de zoveelste vraag maar opheldering
- mbproductions
airbag lampje en niet de zoveelste vraag maar opheldering
////////////////////
Doel van dit topic:
////////////////////
Alle topics over het airbag lampje samen brengen met 1 duidelijke beschrijving voor oplossing.
---------
////////////////////
Probleem:
////////////////////
Airbag lampje + Serv lampje: Blijven branden
Situatie: Komt redelijk tot vaak voor.
Gevaarlijk: Nee.
---------------------------
////////////////////
Recall:
////////////////////
Recall: No. 1 of 3
Recall Ref: R1996/070
Exact Model: Safrane And Laguna
Description: AIR BAG WARNING LIGHT
VIN: VARIOUS
Build Date: July 1995 to December 1995
Numbers: 523
Defect: On vehicles equipped with both driver and passenger air bags, unscheduled illumination of the air bag warning light may occur in conditions of low ambient temperature.
Action: Recall the affected vehicles for the fitment of a modified computer to the air bag system.
Launch Date: 08 August 1996
////////////////////
Probleem vinden:
////////////////////
1. Onder Bestuurdersstoel (Bedrading)
2. Onder Passasiersstoel (Bedrading)
////////////////////
Oplossing:
////////////////////
Connectoren onder de stoelen controleren. Auto starten om te kijken of de lampjes uitgaan van de airbag en serv
"Quote Gunther"
De gordelspanner is verbonden met het airbag-systeem.
De connectoren onder de stoel zijn wat zwak en maken soms slecht contact.
Draadjes direct doorverbinden (solderen) en het probleem is voorbij.
------------------------------------------------------------------------
Goed hiermee moet het duidelijk worden graag zou ik foto's erbij willen van welke draadjes en die weet ik zelf niet dus kan geen foto maken.
Hopelijk helpen jullie mee om fouten te corrigeren in dit topic (zoals over gevaarlijk ben ik niet zeker van)
1. Bestuurdersstoel ?
2. Passagiersstoel ?
Of
3. kan het probleem onder beide stoelen zijn? als Airbag lampje brand met Serv lampje
Als dit ook duidelijk is kan ik het veranderen en dan moet deze topic toch echt duidelijk zijn.
Doel van dit topic:
////////////////////
Alle topics over het airbag lampje samen brengen met 1 duidelijke beschrijving voor oplossing.
---------
////////////////////
Probleem:
////////////////////
Airbag lampje + Serv lampje: Blijven branden
Situatie: Komt redelijk tot vaak voor.
Gevaarlijk: Nee.
---------------------------
////////////////////
Recall:
////////////////////
Recall: No. 1 of 3
Recall Ref: R1996/070
Exact Model: Safrane And Laguna
Description: AIR BAG WARNING LIGHT
VIN: VARIOUS
Build Date: July 1995 to December 1995
Numbers: 523
Defect: On vehicles equipped with both driver and passenger air bags, unscheduled illumination of the air bag warning light may occur in conditions of low ambient temperature.
Action: Recall the affected vehicles for the fitment of a modified computer to the air bag system.
Launch Date: 08 August 1996
////////////////////
Probleem vinden:
////////////////////
1. Onder Bestuurdersstoel (Bedrading)
2. Onder Passasiersstoel (Bedrading)
////////////////////
Oplossing:
////////////////////
Connectoren onder de stoelen controleren. Auto starten om te kijken of de lampjes uitgaan van de airbag en serv
"Quote Gunther"
De gordelspanner is verbonden met het airbag-systeem.
De connectoren onder de stoel zijn wat zwak en maken soms slecht contact.
Draadjes direct doorverbinden (solderen) en het probleem is voorbij.
------------------------------------------------------------------------
Goed hiermee moet het duidelijk worden graag zou ik foto's erbij willen van welke draadjes en die weet ik zelf niet dus kan geen foto maken.
Hopelijk helpen jullie mee om fouten te corrigeren in dit topic (zoals over gevaarlijk ben ik niet zeker van)
1. Bestuurdersstoel ?
2. Passagiersstoel ?
Of
3. kan het probleem onder beide stoelen zijn? als Airbag lampje brand met Serv lampje
Als dit ook duidelijk is kan ik het veranderen en dan moet deze topic toch echt duidelijk zijn.
- mbproductions
- mbproductions
Harstikke bedankt Gunther ik ga morgen meteen die rode hulsjes eraf halen en het opnieuw doen miss zit er een fout in, je weet maar nooit.Gunther schreef:Dat zou inderdaad het blauwe kabeltje moeten zijn. Zo te zien is dit reeds gesoldeerd.
Zo ziet het er normaal uit aan de bestuurderszijde:
Ik zou er vooral geen spanning op zetten. Ik spreek uit ervaring...
En ik zet er dus geen spanning op, ik was het overigens wel van plan
nog een vraagje op die van jou zie je een licht blauwe connector (rechts boven) wat mag dat wezen? aangezien ik het niet heb en toch nieuwsgierig ben
Volgens mij heeft de vorige eigenaar een partij kit gebruikt rondom de stekkers het zit zelfs een beetje op de vloer bedekking
De zwarte stekker in het midden van de foto van Günther is voor de bedrading naar het schakelaartje voor gordel vast of niet.
De lichtblauwe stekker is voor de gordelspanner. Deze is overigens hetzelfde aan de passagierszijde, maar daar zit geen gordel vast schakelaar (althans niet bij mijn 97'er).
Zo te zien zijn beide bij jullie gesoldeerd.
Groeten
Paul
De lichtblauwe stekker is voor de gordelspanner. Deze is overigens hetzelfde aan de passagierszijde, maar daar zit geen gordel vast schakelaar (althans niet bij mijn 97'er).
Zo te zien zijn beide bij jullie gesoldeerd.
Groeten
Paul
Safrane RXT 2.5 20V okt 1997, handgeschakeld, vert abysse, extra: navigatie. Verkocht in 2014
- AS1 (Anne)
- Administrator
doe eerst de accu een tijdje los en zorg dat je statisch ontladen bent voordat je aan dat stekkertje komt, want anders kan de gordelspanner afgaan (niet uit ervaring maar getipt).Puzzie schreef: De lichtblauwe stekker is voor de gordelspanner. Deze is overigens hetzelfde aan de passagierszijde, maar daar zit geen gordel vast schakelaar (althans niet bij mijn 97'er).
Honda Accord Tourer 2.0 aut. - 2009 (sinds nov. 2025)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
- mbproductions
- mbproductions
Welke stekkertjesGunther schreef:Wellicht toch echt een airbag probleem? Kan natuurlijk ook nog.![]()
Even daar de stekkertjes van loshalen. En ook vooral geen stroom op zetten....
En gisteren toen ik klaar was met die airbag kabeltjes toen ging ik weer stroom op de accu zetten en schrok me dood
daaruit blijkt dat ik het niet echt heb op de airbags om daar wat te repareren. maar goed
- mbproductions
- mbproductions
- mbproductions
[/img]