Auto valt sporadisch stil.
Auto valt sporadisch stil.
Beste mensen,
Sinds kort heb ik een probleem aan mijn Safrane uit '97, het gaat om een 2.0 16v.
Tijdens het rijden en dan vooral bij het terugschakelen om een bocht te nemen valt de motor totaal stil zonder enige melding, ik kan de auto daarna gelijk weer starten en soms komt die ook weer op gang door even het gaspedaal door te drukken.
Ik heb een enkele keer een melding gehad dat het injectiesysteem defect was, maar zodra ik de sleutel weer omdraaide was het probleem weg en kon ik gewoon mijn weg vervolgen...
Ik heb geprobeerd om het probleem te reproduceren, dus om het met opzet voor elkaar te krijgen maar dat is mij tot op heden nog niet gelukt, heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Zelf zat ik de denken aan de stationair-overname, dat de motor stationair niet goed oppakt en daarna gewoon stil gooit, iemand die het hier met mij eens is?
Sinds kort heb ik een probleem aan mijn Safrane uit '97, het gaat om een 2.0 16v.
Tijdens het rijden en dan vooral bij het terugschakelen om een bocht te nemen valt de motor totaal stil zonder enige melding, ik kan de auto daarna gelijk weer starten en soms komt die ook weer op gang door even het gaspedaal door te drukken.
Ik heb een enkele keer een melding gehad dat het injectiesysteem defect was, maar zodra ik de sleutel weer omdraaide was het probleem weg en kon ik gewoon mijn weg vervolgen...
Ik heb geprobeerd om het probleem te reproduceren, dus om het met opzet voor elkaar te krijgen maar dat is mij tot op heden nog niet gelukt, heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Zelf zat ik de denken aan de stationair-overname, dat de motor stationair niet goed oppakt en daarna gewoon stil gooit, iemand die het hier met mij eens is?
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Laatste grote beurt was bij 186.xxx, de teller staat nu op 199.7xx.
Dat is gewoon bij de dealer gedaan en alles is uitgevoerd. Ik zal vanmiddag even kijken of ik de stationairklep wat kan schoonmaken en zal ik ook een blik werpen in de gasklep op aanslag.
Kleine aanvulling, het gebeurt ook wel eens vlak na het starten, dus zodra de motor gestart is, schiet die ff op naar zon 1500 a 2000 toeren en valt daarna gelijk stil. Dan is het gewoon weer een kwestie van opnieuw starten en gaan...
Edit:
Een half uurtje later met een tandenborstel en wat "Bremsenreiniger" later...
We zullen zien wat het doet...
Dat is gewoon bij de dealer gedaan en alles is uitgevoerd. Ik zal vanmiddag even kijken of ik de stationairklep wat kan schoonmaken en zal ik ook een blik werpen in de gasklep op aanslag.
Kleine aanvulling, het gebeurt ook wel eens vlak na het starten, dus zodra de motor gestart is, schiet die ff op naar zon 1500 a 2000 toeren en valt daarna gelijk stil. Dan is het gewoon weer een kwestie van opnieuw starten en gaan...
Edit:
Een half uurtje later met een tandenborstel en wat "Bremsenreiniger" later...
We zullen zien wat het doet...
Ik heb er inderdaad helemaal afgehaald, dus ook het elektrische gedeelte, daarna nog ff goed schoongemaakt met perslucht. De pakking heb ik zelf moeten knippen en plakken want het is zondag natuurlijk he...WillemS schreef:De beste manier om je gasklephuis te reinigen is losmaken en reinigen. Pas op dat de reiniger niet in de scharnierpunten vd klep komt of in de sensor. Vooral de randjes vd klep goed reinigen. En nwe pakking gebruiken! SUC6
Heb nog geprobeerd om heel het ding uit elkaar te halen maar dat ging niet zonder het te slopen dus heb ik maar niet verder geprobeerd...
Als hij nog niet lekker loopt, ik heb ook een 2.0 16v, dan kan je nog het volgende doen. Een flesje Forté Gas Treatment in de tank waar nog plm een kwart inzit. Dan lekker flink doortrekken. Dat spul maakt het hele inspuitsysteem schoon.
Deze motoren willen ook nog wel eens een hydraulische klepstoter hebben die wat blijft hangen, hiertoe doe ik een kwart liter ATF olie in het carter. SUC6
Deze motoren willen ook nog wel eens een hydraulische klepstoter hebben die wat blijft hangen, hiertoe doe ik een kwart liter ATF olie in het carter. SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
stappenmotor schoonmaken deze regeld het stationaire toerental
heb ik zelf gehad met een peugeot 406 ,die was er zeer gevoelig voor.
jij hebt precies dezelfde problemen als ik destijds
heb ik zelf gehad met een peugeot 406 ,die was er zeer gevoelig voor.
jij hebt precies dezelfde problemen als ik destijds
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.