Brandstofpomp overleden?
Brandstofpomp overleden?
Zucht, het lijkt wel alsof de problemen met m'n lieve safrane maar niet ophouden..
De brandstofpomp lijkt niet meer te werken, ik hoor de pomp ook niet draaien als ik het contact aanzet.
Nu kunnen het natuurlijk 2 dingen zijn, 1 de pomp zelf, of 2 de bedrading naar de pomp toe. Op de pomp zie ik een stekker zitten met 2 draden, maar als ik daar een multimeter tegenaan hou krijg ik geen spanning. Zijn deze 2 draden de + en de - of moet ik het chassis gebruiken als aarde?
Ik kon geen zekering vinden van de brandstofpomp in het zekeringkastje, zit deze toevallig ergens anders verstopt?
Iemand anders nog ideeen om dit probleem op te lossen?
De brandstofpomp lijkt niet meer te werken, ik hoor de pomp ook niet draaien als ik het contact aanzet.
Nu kunnen het natuurlijk 2 dingen zijn, 1 de pomp zelf, of 2 de bedrading naar de pomp toe. Op de pomp zie ik een stekker zitten met 2 draden, maar als ik daar een multimeter tegenaan hou krijg ik geen spanning. Zijn deze 2 draden de + en de - of moet ik het chassis gebruiken als aarde?
Ik kon geen zekering vinden van de brandstofpomp in het zekeringkastje, zit deze toevallig ergens anders verstopt?
Iemand anders nog ideeen om dit probleem op te lossen?
Kijk eens in dit topic: http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... ndstofpomp
Trouwens er staat een heleboel info over brandstofpomp op dit forum. Gewoon effe bij "zoeken" brandstofpomp invullen en........zie de berg informatie.
Succes ermee.
Trouwens er staat een heleboel info over brandstofpomp op dit forum. Gewoon effe bij "zoeken" brandstofpomp invullen en........zie de berg informatie.
Succes ermee.
Ik heb de draden gemeten die in m'n kofferbak onder het kapje zitten. ik zie daar de 2 brandstof leidingen zitten en een connector met 2 draden waarvan 1 witte. Zijn die 2 draden de plus en min, of is de witte de plus en het chassis de min?Riel schreef:Die twee draden meten.
Weet je zeker dat je de pomp hebt en niet de vlotter? Bij de vlotter zit er nog een doorlus-stekkertje naar je pomp. Deze had slecht contact bij mij.
Helaas geen foto's kunnen maken, maar deze klus was zo simpel dat het ook niet echt nodig was.
Om de slangen los te krijgen heb ik een speciale tang geleend van de garage hier om de hoek, daarna voorzichtig met hamer en schroevendraaier de ring los tikken, pomp verwisselen, vastzetten, aansluiten en gaan! Meteenw eer leven in de brouwerij
Dank je wel Gunther voor de pomp!!
Om de slangen los te krijgen heb ik een speciale tang geleend van de garage hier om de hoek, daarna voorzichtig met hamer en schroevendraaier de ring los tikken, pomp verwisselen, vastzetten, aansluiten en gaan! Meteenw eer leven in de brouwerij
Dank je wel Gunther voor de pomp!!
renaulist, volgens mij is die killswitch er toch eerder voor dat de kans op brand / explosie kleiner wordtrenaulist schreef:ik heb dat ook wel eens gehad maar bij mij was het een defect in de inertie schakelaar ,die rode knop tegen het schutbord welke er voor garant staat dat je bij een afgrijselijk ongeluk ook niet nog eens je kostbare benzine verliest
brandstofpomp (de)monteren
Er is al veel geschreven over de pomp en zelfs een mooie foto van de pomp. Bij mij is die volgens de ANWB wegenwacht kapot of in ieder geval kapot aan het gaan want hij valt onverwacht uit (startprobleem of bij stationair draaien bij stoplicht). Een paar harde tikken op het pompdeksel (in de bagageruimte, bodem, direct achter de achterbank, bestuurderszijde) en dan kan-ie weer starten. Toch kan-ie zomaar weer uitvallen. Vlotter blijft hangen of er is iets anders aan de hand, dus toch maar een nieuwe erin want de onzekerheid dat-ie steeds kan uitvallen is erg vervelend rijden (of stilstaan). Inmiddels bestelt.
Ik las dat je een speciale tang nodig zou hebben voor het loshalen van die 2 slangetjes en dat (de)montage makkelijk is? Heb je inderdaad speciaal gereedschap nodig voor die slangetjes en kun je de pomp daarna eenvoudig uit de tank lostrekken (op de foto lijkt het alsof ie slechts met de rubberen ring in een tankopening moet worden gedraaid)? Is er nog iets waar je op moet letten, naast dat je een sigaret uit de buurt moet houden. Alvast dank voor een reactie.
Groet,
George
Ik las dat je een speciale tang nodig zou hebben voor het loshalen van die 2 slangetjes en dat (de)montage makkelijk is? Heb je inderdaad speciaal gereedschap nodig voor die slangetjes en kun je de pomp daarna eenvoudig uit de tank lostrekken (op de foto lijkt het alsof ie slechts met de rubberen ring in een tankopening moet worden gedraaid)? Is er nog iets waar je op moet letten, naast dat je een sigaret uit de buurt moet houden. Alvast dank voor een reactie.
Groet,
George
2.5 RXT, 07-2000, full options, 249k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
- Jack de zeeuw
Die speciale tang heb je nodig als je de speciale klemmetjes wil monteren, je kunt ook gewone (passende) klemmetjes pakken die met een schroevendraaier of slangklemsleutel zijn aan te draaien. De oude originele klemmen kun je voorzichtig met een knijptang demonteren door daar te knijpen en te wrikken waar de sluiting zit .
Verder heb je, als je de zwarte ring op de pomp op de officiele manier wil demonteren, een speciale tang/sleutel nodig. Maar deze wil ook nog wel eens los komen op de manier zoals mishmash dat heeft gedaan, voorzichtig met hamer en schroevendraaier (linksom).
Daarna is de pomp eenvoudig uit de tank te halen.
Succes.
Verder heb je, als je de zwarte ring op de pomp op de officiele manier wil demonteren, een speciale tang/sleutel nodig. Maar deze wil ook nog wel eens los komen op de manier zoals mishmash dat heeft gedaan, voorzichtig met hamer en schroevendraaier (linksom).
Daarna is de pomp eenvoudig uit de tank te halen.
Succes.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
Ja Willem, die heb ik ook al vervangen door schroefklemmetjes, ik hou niet van dat gepruts met die klem-klemmetjes

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)