radio werkt niet meer op contact
radio werkt niet meer op contact
Hallo techneuten,
vandaag mijn radio uit de auto moeten halen. Weer teruggezet, maar nu het volgende.
Als ik het contact aan zet, dan verschijnt in het display de datum. De radio moet ik aan zetten op de radio zelf. Als ik het contact uit zet, dan blijft de radio spelen.
Voordat ik begon, schakelde de radio aan en uit met het contact.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen is?
Alvast dank voor jullie reacties.
mvg Niek Bruijs
vandaag mijn radio uit de auto moeten halen. Weer teruggezet, maar nu het volgende.
Als ik het contact aan zet, dan verschijnt in het display de datum. De radio moet ik aan zetten op de radio zelf. Als ik het contact uit zet, dan blijft de radio spelen.
Voordat ik begon, schakelde de radio aan en uit met het contact.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen is?
Alvast dank voor jullie reacties.
mvg Niek Bruijs
-
Safrane 2.2 Vi
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 21:30
- Locatie: Almere
Nou bij mijn weten is het normaal hoor. Als je de motor uitzet met een nog "spelende" radio dan zul je zien dat de radio ook aangaat als je de motor vervolgens weer aanzet.
Als je de motor uitzet nadat je de radio hebt uitgezet, zul je merken dat de radio ook niet aangaat , en de datum dan verschijnt.
Mijn conclusie is dat er niets mis is.
Groeten René
Als je de motor uitzet nadat je de radio hebt uitgezet, zul je merken dat de radio ook niet aangaat , en de datum dan verschijnt.
Mijn conclusie is dat er niets mis is.
Groeten René
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Wellicht de contactdraad omgewisseld met de constante stroomdraad? Geen idee wat je hebt gedaan hoor...kan iig gebeuren.
Mijn 'probleem' met de radio is juist omgekeerd
Als ik de auto start gaat ie steeds aan op een veel te hard volumeniveau, ongeacht of ik m lager heb gezet voor het afzetten van de motor.
Mijn 'probleem' met de radio is juist omgekeerd
Safrane RXT 2.5 Aut. Crème leer en alles behalve navi en schuifdak.
Misschien is er een zweefzekering voor de continu stroomdraad doorgebrand.
Dan krijgt de radio alleen maar stroom met contact aan.
Gr Albert
Dan krijgt de radio alleen maar stroom met contact aan.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
-
Safrane 2.2 Vi
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 21:30
- Locatie: Almere
Heeft ook een Parrot in de car zitten , en werkt zonder problemen.
Gewoon aansluiten en hij werkt.
Ik heb een CK3100.
groeten René
Gewoon aansluiten en hij werkt.
Ik heb een CK3100.
groeten René
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Renault heeft een afwijkende aansluiting op de Euro-Din stekker.
O.a zijn de aanvoerende stromdraden anders.
Hoe precies weet ik niet, maar ik dacht dat inderdaad de continu stroomdraad en het contactslot stroomdraad verwisseld zijn.
Riel, heb je nog interesse in die 3x Philips Dubbel-din radio/CD/Cass??
Gr Albert
O.a zijn de aanvoerende stromdraden anders.
Hoe precies weet ik niet, maar ik dacht dat inderdaad de continu stroomdraad en het contactslot stroomdraad verwisseld zijn.
Riel, heb je nog interesse in die 3x Philips Dubbel-din radio/CD/Cass??
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Vaak zitten op de din stekker de rode en de gele stekker met kabelschoentjes, zodat je deze makkelijk kunt omzetten mocht dit verkeerd zijn. In mijn saf lijkt het volgens isonormering aangesloten te zijn (rood = rood, geel = geel).
Blijkbaar zit er tussen de safranes ook nog verschil...
Blijkbaar zit er tussen de safranes ook nog verschil...
Safrane II 2.0 RXE