Pagina 1 van 1

Stuur bekrachtiger Safrane

Geplaatst: 20 nov 2008, 07:05
door Henk Snijder
Geachte Forum leden,
Sinds kort heb ik een probleem met de stuur bekrachtiger,en wel het volgende.
De oliekoeler(of expansie buis)direct achter de motor radiator lekt een beetje.
Contact gezocht met Renault in Roden,onderdeel was nog leverbaar prijs 385 euro.
Gelijk besteld levertijd 10 dagen.
Na 2 weken eens gebeld wat de status was.
Onderdeel was nog niet besteld om dat prijs opgave foutief was.
Volgens Renault had de prijs moeten zijn 685 euro.
Nu even terug naar de techniek,wie weet wat er in de koeler zit,of is het gewoon een
expansie pijp
om van hoge druk naar lage druk tegaan voor dat de olie terug stroomt in het voorraad vat.
Als dit laatste zo is,lijkt het mij dat het wel na te maken is,wie heeft ervaring hier mee.
Mochten er leden zijn die dit onderdeel nog ergens spare hebben liggen,dan verneem ik dat
gaarne.
In afwachting van uw reactie in deze,groet ik

Geplaatst: 20 nov 2008, 21:55
door Gunther
€ 685,- :shock:
Da's zo ongeveer de dagwaarde van de gemiddelde Safrane!

Ik zou gauw even op de sloop kijken.

Geplaatst: 25 nov 2008, 23:19
door martslaats
hoi henk
ben toevallig gisteren bij de monteur geweest omdat ik op een betonnen bak was gereden en had ook die pijp van de stuurbekrachtiging geraakt en de multiriem,als deze pijp moest vervangen worden was het een paar uur werk plus dat die nog eens 330 euro ging kosten die van mij was precies bi de koppeling linksvoor beschadigd maar gelukkig lekt die nog niet,maar volgens mij is dat omhulsel van de pijp aangesloten op de radiateur om de olie te verwarmen,maar mocht die bij mij toch gaan lekken zou die van links naar rechts gewoon een nieuw stuk ertussen zetten alleen word dan de olie niet meer verwarmd maar dat mocht eigenlijk niet zoveel uit maken volgens hem.trouwens die pijp(leiding) is een geheel die begint het stuurhuis en eindigt bij de pomp.
ik hoop dat je aan dit verhaal wat hebt.

Stuur bekrachtiger

Geplaatst: 27 nov 2008, 06:35
door Henk Snijder
Goede morgen Heren,
Bedankt voor julli reactie in deze.
Heb nog wat sloperijen afgebelt,doch zonder succes.
Nog een contact gehad met Renault,na enig heen en weer gepraat bleek dat de prijs
opgave door Renault foutief was.
Netto komt de koeler op 260 euro,als deze uit gewisseld is zal ik de oude koeler eens open maken.
Wil eigenlijk wel weten of er een warmtewisselaar in zit.of dat het alleen maar een expansie
stuk is.
Zo gauw ik dit weet, plaats ik mijn bevindingen op het forum,

De groeten Henk Snijder Gdansk Polen

Geplaatst: 27 nov 2008, 20:36
door Animale
Dit klantonvriendelijke gestuntel heb je dus ook bij Renault Dealer Hans Jongerius in IJsselstein.
Daar heeft mijn bro (toen nog onder een andere naam) een brandnewe Renault Megane Tourer DCI 2004 gehaald van de zaak. Nu zit er al 210 á 215000 op.
Ze hebben goud geld verdiend aan de beurten met zoveel kilometers. En dan zie je nog hoe deze gasten aan het stuntelen zijn met het bestellen van onderdelen, tijdig de klant waarschuwen dat zijn auto opgehaald kan worden, foutieve planningen waardoor alles langer duurt, enz.
Je hebt er wachtlijsten van een maand ook nog. Even een dag gemist? Ohw volgende maand weer proberen...
Grote beurt...vergeten APK te keuren. Ohw wanneer schikt het u weer?
Auto om 0800 brengen om het einde van de dag te horen dat ze er niks aan hebben kunnen doen.
De lijst gaat nog wel een tijdje door zo. En dit is maar voor 1 klant.

Henk, als ik jou was zou ik na 1x zo'n achterlijke fout nooit meer naar die dealer gaan, en het ze vertellen ook. Waar vele klanten bij zijn.
Als leaseklant kan mijn broer niet zomaar een andere dealer kiezen, daarvoor moet volgens mij sprake zijn van een zeer ernstige vertrouwenscrisis of wanprestatie, maar hij vertelt het ze wel.
Het lijkt niet veel uit te maken. Die grotere dealers die verwend zijn met veel leaserijders, die moet je links laten liggen.
Met Chrysler ook al zoiets meegemaakt via mijn pa, die een keer 4 weken aan 1 stuk zijn auto kwijt was als particulier.

Vind je het gek dat in 2008 er ongeveer 1/4 van de autobedrijven over de kop zijn gegaan en steeds meer grotere dealers fuseren, en dit ook voor 2009 verwacht wordt?
Omdat de gouden tijden van het makkelijke geld van de leasebedrijven voorbij is.
En het gedeelte arrogante dealers die denken dat de kip eeuwig wel zijn gouden eieren zou leggen, die heeft het originele verhaaltje destijds niet goed gesnapt:)

Want mijn broer is bijna aan het eind van zijn termijn (2x al een half jaar verlengd om de komst van de nieuwe Megane af te wachten;) ), en die gaat hij niet meer bij die dealer nemen.
Amateurisme doen we wel in onze vrije tijd namelijk. Als we werken verlangen we professionaliteit.
En zelfs als we niet werken, willen we als particulier met dezelfde egárds behandeld worden als een zakelijke rijder.
We betalen er namelijk evenveel voor.

Re: Stuur bekrachtiger

Geplaatst: 28 nov 2008, 23:41
door Safrane 2.2 Vi
Goede morgen Heren,
Bedankt voor julli reactie in deze.
Heb nog wat sloperijen afgebelt,doch zonder succes.



Heb je Renault Demontage bedrijf in Oudehaske als eens geprobeerd?
Daar ga ik altijd heen als ik dingen nodig heb.