remlicht

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
martslaats

remlicht

Bericht door martslaats »

hoi luitjes sinds vandaag werd ik ero gewezen dat mijn remlicht het niet doet dus zekering gecheckt deze was in orde trouwens de knipperlichten zitten ook op de zekering en die werken wel het derde remlicht werkt niet en de boordcomputer geeft geen kapotte lamp aan,maar ik heb deze ook nageken.
nu vermoed ik dat het de drukschakelaar van het rempedaal kan zijn maar kan deze niet zomaar vinden,is iemand van julie dit probleem ook al eens tegen gekomen.
of kan het nog iets anders zijn?
Paulauke

Bericht door Paulauke »

De remlichtschakelaar zit aan het eind van je rempedaal, goed verborgen, moeilijk te zien en lastig uit en in te bouwen. Het is een witte langwerpige schakelaar met 2 aansluitingen voor het remlicht en 1 aansluiting voor Miep, met een witte stekker en dus 3 draden. Kost ongeveer € 35 daarnaast zit een zwarte schakelaar voor de cruise control, deze schakelaar werkt omgekeerd en kan dus niet tijdelijk als remschakelaar aangesloten worden.
Overigens als deze remschakelaar stuk is werken alle remlichten niet en Miep merkt dit niet op omdat alle gloeidraadjes wel heel zijn.
Mocht alleen het derde remlicht het niet doen, dan is er mogelijk een storing in de kabel bij het scharnierpunt van de achterklep.
Safrane II 2.5 RXE Aut G3
ReSa

Bericht door ReSa »

Klinkt raar, maar als je je tellerklok uitbouwt, is de schakelaar het makkelijkst uit- en in te bouwen.
Let er bij het inbouwen goed op dat je de schakelaar weer goed afstelt!!!

Hier zie je op de foto's hoe het er van boven uitziet, door het gat van de tellers:

http://safrane.charcot.free.fr/regulateur.htm
'97 Ph II 2.0 RTE alizée - Cruise Control - voorruitverwarming - <110.000 km
Plaats reactie