Ik ging er vanuit dat je het al geprobeerd had, of de schakelaar werkelijk defect is. Mocht er ergens een draadbreuk zitten, zit je met een schakelaar die je niet kunt gebruiken.
Op dit moment kan ik je geen foto laten zien van de locatie, daarom doe ik het maar even verbaal:
Als je voor de auto staat dan zit rechts van de motor de versnellingsbak. Als je recht boven de bak hangt zie je een draad een redelijk ruim gat ingaan. Dit is een deel van een beugel die op de versnellingsbak zit geschroefd. De draad gaat uteraard naar de sensor. Je ziet als het goed is aan deze draad een connector zitten. Als je deze even loshaalt en aansluit op je nieuwe sensor, dan kun je kijken of je lampen gaan branden. Indrukken is branden, uitgedrukt is uit.
Dit was het makkelijke deel.
Zoals je zit kun je niet met een dopsleuter erbij, en een steeksleutel van bovenaf wil ook niet. De truuk is om met een sleutel 22 (dacht ik uit m'n hoofd) achter de beugel langs te gaan en hem dan onder de beugel door tegen de sensor aan te zetten. Het is nogal een kunst om de jusite hoek te vinden om hem tegen de 6-kant van de sensor aan te zetten, zodat de sleutel hem pakt. Ook zul je merken dat je op de manier waarop je nu staat, hoogstwaarschijnlijk aan de bestuurderkant, tegen het zijscherm aangeleunt, vooroverhangend over de versnellingsbak, dat je geen kracht kunt zetten.
Bij mij zat ie erg goed vast, en ik vermoed dat dit bij jou ook zo zal zijn.
Dus wat heb ik gedaan? Even niet lachen a.u.b.

Trek een overal aan, of kleren die vies mogen worden. Zorg dat je de sleutel in positie hebt, met een beetje mazzel blijft ie zo liggen als je m effe los laat. loop nu om naar de neus en ga dwars over de motor liggen. Als je nu je rechterarm naar beneden strekt merk je dat je op eens een stuk beter kracht kunt zetten, en heb je m na een flink rood hoofd los.
Foto's van de locatie volgen nog, zodra ik een camera heb weten te bemachtigen. Succes!
Ohja, het wil daar nog wel eens zanderig zijn. Zorg dat je de motorruimte en met name de versnellingsbak op die plek even goed schoon blaast, want je hebt een open gat naar je versnellingsbak als de sensor eruit is.