Mijn bericht kruiste dus net de jouwe
Maar laat na opladen dan even de CCA(Cold Cranking Amp), ofwel startcapacitet opmeten.
Nog even een opmerking terzijde; de Saf is erg gevoelig voor een goede accuspanning, vooral ook de spanning die overblijft in het systeem tijdens starten.
SUC6
mvg
WillemS
wel fijn dat de startmotor nog ok is.
Het probleem is als volgt, de accu trekt leeg binnen/na 2 dagen en dan start de auto dus niet meer, kortom er zit ergens een lekstroom. nu de vraag hoe kom je daarachter, ik overweeg een amperetang te kopen daar kan je het goed mee meten, wat zijn jullie adviezen om eens te checken eerst?
want om nou om de 2 dagen die accu op te laden schiet niet echt op
Eerst de logische dingen, binnenverliing, kofferbakverlichting, motorruimteerlichting, radio, carkit, evt. andere zaken die op een konstante stroom aangesloten zijn.
Je zou wellicht zo'n tang kunnen lenen van iemand.
Een redelijke tang kost toch snel zo'n 70,00 euro.
Een andere optie is een ampere meter, sluit die dan wel aan tussen de minpool en de draad. En dan 1 voor 1 de zekeringen eruit nemen tot je de boosdoener hebt gevonden.
SUC6
p.s. denk ook aan de zekeringen in de motorruimte.
mvg
WillemS
WillemS schreef:Eerst de logische dingen, binnenverliing, kofferbakverlichting, motorruimteerlichting, radio, carkit, evt. andere zaken die op een konstante stroom aangesloten zijn.
Je zou wellicht zo'n tang kunnen lenen van iemand.
Een redelijke tang kost toch snel zo'n 70,00 euro.
Een andere optie is een ampere meter, sluit die dan wel aan tussen de minpool en de draad. En dan 1 voor 1 de zekeringen eruit nemen tot je de boosdoener hebt gevonden.
SUC6
p.s. denk ook aan de zekeringen in de motorruimte.
mvg
WillemS
Probleem gevonden, jawel de kofferbakverlichting bleef branden... 2 filtjes geplakt op de knop die ingedrukt word en voila werkt weer goed , blijf hem nog wel even aantal dagen meten toen de auto aanstond gad hij 13,40 volt aan en uit geeft ie 12,35 volt dus we houden het in de gaten
Ja, de heb ik ook zo'n kleine van Elro. Maar daarnaast een mini-tang de Voltcraft VC-521 die ook AC en DC amperage's kan meten alsmede temperatuur, werkelijk ideaal voor automotive gebruik. Heb ik al heel veel plezier van.
Maar fijn dat het is opgelost, zou de accu nog eens goed doorladen, 12,35v is wat weinig voor een net opgeladen accu..
mvg
Willem