Ik begrijp er niks van: twee weken ben ik met de Saf in Spanje geweest terwijl het echt snikheet was en alles in en aan mijn auto functioneerde zonder problemen. Deze week heeft de Saf 3 dagen stop gestaan op mijn werk, omdat ik die dagen een Volvo V50 ter beschikking had voor zakendoeleinden(heb Rotterdam onveilig gemaakt

). Toen ik gisteren, vanaf het werk, naar huis reed met de Saf bleven de naalden van de snelheidsmeter en toerenteller "beneden" en functioneerden na een tijdje schokkerig. Ik schrok me een hoedje: het ging zo goed en wat is er nu weer aan de hand? Zo warm is het de laatste dagen eigenlijk niet geweest, dat daardoor de meters niet goed functioneren

Bij thuiskomst heb ik, na een uurtje, nog eens effe geprobeerd en alles functioneerde weer normaal.

Zou het misschien te maken kunnen hebben met vervuiling van een of andere sensor

Trouwens de verlichting(linker koplamp) vertoont ook alweer nukken: de Xenonlamp flikkert; heb er pas een nieuwe(imitatie) in gezet. Ik zal zaterdagochtend de lampunit maar eens uitbouwen; waarschijnlijk is er sprake van een los contact, misschien van de ballast-unit. Renaulist Peter heeft vorig jaar de rechter unit gerepareerd. Ik denk dat nu de linker aan de beurt is

Trouwens hij lekt ook weer olie. Heb mijn monteur laten kijken, maar hij heeft op en aan het motorblok niks kunnen vinden. De "koppen" zijn dicht. Hoogstwaarschijnlijk lekt de carterpanpakking. De rechterzijde van de bodemplaat is vochtig van olie die door de rijwind wordt verspreid. Volgens de Renaultdealer zit er geen "vaste"pakking tussen de pan en het blok, want in hun systeem wordt er geen pakking aangegeven voor de carterpan. Tijd dus voor een afspraak bij de garage (die Francaise hunkert echt constant naar aandacht