groetjes Vincent
Achter portier blijft op slot
-
Vincent Elzenga
Achter portier blijft op slot
Het portier achter aan de bestuurderskant gaat niet meer van het slot af, heb al van alles geprobeerd maar het wil niet lukken. Ben al bij de garage geweest en die weten ook niet goed wat ze ermee moeten. Het komt er op neer dat er dan waarschijnlijk een hele nieuwe deur in moet. Heeft iemand nog suggesties om dit te verhelpen...........
groetjes Vincent
groetjes Vincent
2.5 20v RXT handgeschakeld
Heb je al gekeken of er een electrische aansturing is??
-M.a.w. voel/hoor je iets bewegen in de deur zelf?? (luister/voel aan de andere kant)
-Kan je met de hand de deur wel op slot krijgen??
-Heb je zelf al eens de bekleding eraf gehaald om te zien of alle stangen nog
ingehaakt zijn?
-Probeer de functie`s ook eens zonder deurbekleding??
-Kunnen de andere deuren wel gewoon op slot gedaan worden?
Het kan een mechanisch of een electrisch probleem zijn.
Probeer dit eerst eens vast te stellen.
Gr Albert
-M.a.w. voel/hoor je iets bewegen in de deur zelf?? (luister/voel aan de andere kant)
-Kan je met de hand de deur wel op slot krijgen??
-Heb je zelf al eens de bekleding eraf gehaald om te zien of alle stangen nog
ingehaakt zijn?
-Probeer de functie`s ook eens zonder deurbekleding??
-Kunnen de andere deuren wel gewoon op slot gedaan worden?
Het kan een mechanisch of een electrisch probleem zijn.
Probeer dit eerst eens vast te stellen.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
vanaf begin 1-4-2010
Een hele nieuwe deur vind ik dus regelrecht onzin.
Wanneer je de knop op de deur los hebt getrokken van de stang, kun je de knop eenvoudig verwijderen door er een dunne schroevendraaier tussen te steken op de juiste plek.
Daarna kun je met een tang wat harder aan de stang trekken en zal de deur hoogstwaarschijnlijk open gaan.
Gebeurt dat niet, kun je altijd nog het binnenscherm/bekleding opofferen om hem open te krijgen, niet leuk om te doen maar je hebt dan in ieder geval geen kleurverschil aan de buitenkant van je auto en zon scherm is wel weer te vinden op de sloop.
Wanneer je deur open is, kun je het binnenscherm/bekleding eraf schroeven en op zoek gaan naar de oorzaak.
Misschien kun je de oorzaak verhelpen, of een nieuw onderdeel plaatsen.
Wanneer je de knop op de deur los hebt getrokken van de stang, kun je de knop eenvoudig verwijderen door er een dunne schroevendraaier tussen te steken op de juiste plek.
Daarna kun je met een tang wat harder aan de stang trekken en zal de deur hoogstwaarschijnlijk open gaan.
Gebeurt dat niet, kun je altijd nog het binnenscherm/bekleding opofferen om hem open te krijgen, niet leuk om te doen maar je hebt dan in ieder geval geen kleurverschil aan de buitenkant van je auto en zon scherm is wel weer te vinden op de sloop.
Wanneer je deur open is, kun je het binnenscherm/bekleding eraf schroeven en op zoek gaan naar de oorzaak.
Misschien kun je de oorzaak verhelpen, of een nieuw onderdeel plaatsen.
Laatst gewijzigd door Mathijs op 19 aug 2007, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Schiet me nog even iets simpels te binnen;
in de deur sluitkant onder het slot zit een schuifje om het kinderslot aan/uit te doen.
Aan is als je wel van buiten kunt openen, maar niet van binnen.
Smeer met een kruipolie of WD40 het slot en de servo eens ruimschoots in,
en kijk of er dan wel wat beweging in komt.(vooral op de servo, even het rubbertje wegschuiven!!)
Gr Albert
in de deur sluitkant onder het slot zit een schuifje om het kinderslot aan/uit te doen.
Aan is als je wel van buiten kunt openen, maar niet van binnen.
Smeer met een kruipolie of WD40 het slot en de servo eens ruimschoots in,
en kijk of er dan wel wat beweging in komt.(vooral op de servo, even het rubbertje wegschuiven!!)
Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
-
Vincent Elzenga
Deur gaat weer open
Ik heb het net gelukkig weer voor elkaar gekregen om die deur open te krijgen. Iemand heeft aan de buitenkant de handgreep van de deur vast gehouden en ik heb van binnenuit de deuren op slot gedaan en weer open en toen opeens viel het schuifje van de deur sluiting weer naar beneden en kon ik hem vervolgens weer open drukken.
Toch bedankt voor de verschillende tips.
Groetjes Vincent
Toch bedankt voor de verschillende tips.
Groetjes Vincent
Alle schijn wijst erop dat het binnenwerk van het slot zelf en de servo gortdroog is.
Nu je de deur toch hebt weten open te krijgen, haal dan direct de bekleding eraf.
15min. werk en als ie weer niet open wil ,zijn de mogelijkheden talrijker
om hem te openen. Gelijk goed inspuiten en even zonder bekleding rijden
totdat je zeker weet dat alles weer werkt zoals het moet.
Gr Albert
Nu je de deur toch hebt weten open te krijgen, haal dan direct de bekleding eraf.
15min. werk en als ie weer niet open wil ,zijn de mogelijkheden talrijker
om hem te openen. Gelijk goed inspuiten en even zonder bekleding rijden
totdat je zeker weet dat alles weer werkt zoals het moet.
Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
Whaha, lekker zo'n suggestie
't raam wil niet meer omlaag -> nieuwe deur. Lekke voorband -> nieuwe velg. Motorkap wil niet meer open -> nieuwe motor 
Zo kan ik mezelf ook wel rijk rekenen
Zoals Albert al zei, controleer de deur even op vettigheid, en indien droog: opnieuw vetten. Eigenlijk zou je dat voor de andere 4 deuren ook moeten doen, om er zeker van te zijn dat straks niet een andere deur hetzelfde euvel gaat vertonen. Heeft 'n leuk pluspunt: je weet meteen hoe het er van binnen uitziet!
Zo kan ik mezelf ook wel rijk rekenen
Zoals Albert al zei, controleer de deur even op vettigheid, en indien droog: opnieuw vetten. Eigenlijk zou je dat voor de andere 4 deuren ook moeten doen, om er zeker van te zijn dat straks niet een andere deur hetzelfde euvel gaat vertonen. Heeft 'n leuk pluspunt: je weet meteen hoe het er van binnen uitziet!
Safrane II 2.0 RXE
-
Vincent Elzenga
reanult dealer
Het was helaas wel een echte renault dealer die dit advies gaf. Ze zeiden dat de deur geforceerd moest worden met open breken en dat er dan hoogst waarschijnlijk een nieuwe deur voor in de plaats moest komen. Ze wilden gelijk een afspraak maken maar daar heb ik gelukkig vanaf gezien.
Het gaat om Renault dealer Arend in Zaandam.
groetjes Vincent
Het gaat om Renault dealer Arend in Zaandam.
groetjes Vincent
Is dat vreemd dan....uit commercieel oogpunt zijn de Saf liefhebbers meer een stelletje fanatiekelingen die met ouwe lijken rondzeulen en af en toe dat lijk moeten herstellen....en dat kost gewoon poen,er zijn meer kanten aan een zaak als deze ,vergeet niet dat ze liever sleutelen aan nieuwere auto's en vooral leasebakken ,dan kunnen ze meer rekenen en gaat dat ook nog makkelijker ,en iemand met een Bak van minstens tien jaar oud heeft meestal niet de poen er voor over om het uitgebreid te laten maken.Maar rommelt wat zoals velen hier wat doen ,wat geld scheelt,kortom safrane draait om emotie en niet om commerciële waarde,we doen niet meer mee met het echte werk ,net zoals bejaarden...uitgerangeerd en commercieel niet genoeglijk ik praat nu even als ondernemer....van die geldzucht houding die vele garages hebben valt ook wat te zeggen ,getuigd van een gebrek aan ruggengraat ,maar is wel een normaal verschijnsel ,dus laat je niet ergeren of shockeren. En ..ikzelf breng hem voor alles weg naar de garage,het boeit me niet hij moet gewoon goed functioneren en als ik me ga ergeren aan een auto is ie een twee drie heel snel opgerot ,of het nu een Safrane is of niet,mijn Phase 1 heeft mij dus een keer laten staan bij de supermarkt met alle boodschappen en binnen 3 weken heb ik hem weggedaan en een Laguna genomen,deze was ook binnen 5 maanden weer weg ,beviel me niet en deze Saf,is uitstekend ik misbruik hem heerlijk en als ie dan slechter wordt ,gooi ik hem weg en haal wat anders.
Ow zelfs als je in Frankrijk bij een grote Renaultgarage staat is dat zo.
Verder geven ze zelf toe de auto niet meer te kennen en dat de diagnoseapparatuur niet meer compatible is.
Geeft mij dus uiteindelijk het idee dat ik er gewoon beter zelf aan kan sleutelen en eventueel voor ingewikkelde zaken iemand kan inschakelen die dat ook graag doet, zoals een van de schaarse adressen op dit forum.
Verder geven ze zelf toe de auto niet meer te kennen en dat de diagnoseapparatuur niet meer compatible is.
Geeft mij dus uiteindelijk het idee dat ik er gewoon beter zelf aan kan sleutelen en eventueel voor ingewikkelde zaken iemand kan inschakelen die dat ook graag doet, zoals een van de schaarse adressen op dit forum.
^Klopt, helaas^
Ik heb in spanje gestaan met 'n gat in de uitlaat, waardoor de einddemper begon door te zakken en deze zou kunnen afbreken. Dus ik naar de garage om te kijken wat ze eraan konden doen.... Nou tot aan de kat zou alles vervangen moeten worden, want dit was rot, en dat was rot, en dat punt konden ze niet losdraaien, dus ze moesten 't slijpen...
Ik weet niet wat voor mongolen het zijn, maar om 1 rotte plek meteen de einddemper, middendemper en middenpijp te vervangen leek me wat overdreven....
Ik heb in spanje gestaan met 'n gat in de uitlaat, waardoor de einddemper begon door te zakken en deze zou kunnen afbreken. Dus ik naar de garage om te kijken wat ze eraan konden doen.... Nou tot aan de kat zou alles vervangen moeten worden, want dit was rot, en dat was rot, en dat punt konden ze niet losdraaien, dus ze moesten 't slijpen...
Ik weet niet wat voor mongolen het zijn, maar om 1 rotte plek meteen de einddemper, middendemper en middenpijp te vervangen leek me wat overdreven....
Safrane II 2.0 RXE