(knipper)licht schakelaar

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
Maninc

(knipper)licht schakelaar

Bericht door Maninc »

fijn een probleem met mun licht, als ik licht aan doe gaat stadslicht branden, vervolgens dimlicht blijft stadslicht branden en grootlicht gaat dimlicht branden. :cry:

via http://www.problemcar.nl/index.php?topic=17386 uitgevonden dat die dingen dus smelten van binnen en dat zou alle ellende vanuit die schakelaar verklaren (bv geen claxon en eerder geschetst probleem). :idea:

Nu is het idee om 4 relais te plaatsen voor de verlichting maar moet ik de hele schakelaar op mijn stuurkolom nu ook vervangen? en zo ja waar haal ik een nieuwe. Mijn onderdelenboer kijkt erg moelijk als ik er om vraag terwijl ie toch altijd alles heeft. :?:
Safrane RXE V6i - 1993
Ralph

Bericht door Ralph »

Ik heb hetzelfde probleem gehad,volgens mij is de beste oplossing om gewoon een nieuwe schakelaar te gaan halen bij de dealer,wel de duurste oplossing maar m.i. wel de beste

Greetz Ralph
La vie est belle en Safrane
Maninc

Was ik al bang voor

Bericht door Maninc »

Ik heb alleen wel vernomen dat het euvel terug keert en dat kan zelfs op korte termijn, op problemcar wordt zelfs gesproken over 2 maanden.

Heb jij er vaker last van gehad? en wat kostte je schakelaar?
Safrane RXE V6i - 1993
Maninc

Gelukt

Bericht door Maninc »

Inderdaad de schakelaar was aardig ingebrand, goed schoon gemaakt en hij doet het weer. Om toekomstig leed te voorkomen heb ik tussen de schakelaar en de dimlichten nu een relais geplaatst.

:idea:
Safrane RXE V6i - 1993
Plaats reactie