Ruitenwissers intervalstand defect
Ruitenwissers intervalstand defect
Beste forum lezers,
Graag advies om het volgende:
Sinds kort is de intervalstand van de ruitenwissers stuk: Ze wissen en stoppen op willekeurige momenten of ze gaan gewoon door alsof 'stand 2' is ingeschakeld. Bovendien zakken de ruitenwissers niet meer naar beneden wanneer je ze uitzet.
Zou de moter defect zijn, of is er een 'doe-het-zelf' oplossing voorhanden?
Ik hoor het graag van jullie Safrane kenners. Alvast bedankt.
Groeten van Bart Suèr
Graag advies om het volgende:
Sinds kort is de intervalstand van de ruitenwissers stuk: Ze wissen en stoppen op willekeurige momenten of ze gaan gewoon door alsof 'stand 2' is ingeschakeld. Bovendien zakken de ruitenwissers niet meer naar beneden wanneer je ze uitzet.
Zou de moter defect zijn, of is er een 'doe-het-zelf' oplossing voorhanden?
Ik hoor het graag van jullie Safrane kenners. Alvast bedankt.
Groeten van Bart Suèr
Re: Ruitenwissers intervalstand defect
Als je het mij vraagt uit ervaringen uit andere auto's: het relais. De motor doet het gewoon wel of niet.bart schreef:Beste forum lezers,
Graag advies om het volgende:
Sinds kort is de intervalstand van de ruitenwissers stuk: Ze wissen en stoppen op willekeurige momenten of ze gaan gewoon door alsof 'stand 2' is ingeschakeld. Bovendien zakken de ruitenwissers niet meer naar beneden wanneer je ze uitzet.
Zou de moter defect zijn, of is er een 'doe-het-zelf' oplossing voorhanden?
Ik hoor het graag van jullie Safrane kenners. Alvast bedankt.
Groeten van Bart Suèr
Verder weet ik niet hoe je dat vervangt.
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen
- EBSBaccara
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 sep 2005, 21:21
- Locatie: Utrecht
In het begin van m`n Safrane tijd had ik hetzelfde probleem.
Nu weet ik niet meer precies hoe ik het heb opgelost.
Wel weet ik dat ik 2 dingen heb geprobeerd.
1e zit onder de zekeringskast links onder het dashboard een aantal relais, daarvan miste ik er aan aantal.Op de sloop diverse herplaatst zonder resultaat.
2e is op aanraden van de monteur van een andere schakelaar op de stuurkolom
geplaatst en alles deed het zoals het behoort te zijn. Ook de interval en O-stop.
Het kan toeval zijn en het relais was wel in orde, maar de aansturing niet, of beide waren kapot cq missend.
Ik denk wel dat jouw probleem hiermee ook te maken heeft en opgelost kan worden.
Laat je het resultaat nog even weten??
Gr Albert
Nu weet ik niet meer precies hoe ik het heb opgelost.
Wel weet ik dat ik 2 dingen heb geprobeerd.
1e zit onder de zekeringskast links onder het dashboard een aantal relais, daarvan miste ik er aan aantal.Op de sloop diverse herplaatst zonder resultaat.
2e is op aanraden van de monteur van een andere schakelaar op de stuurkolom
geplaatst en alles deed het zoals het behoort te zijn. Ook de interval en O-stop.
Het kan toeval zijn en het relais was wel in orde, maar de aansturing niet, of beide waren kapot cq missend.
Ik denk wel dat jouw probleem hiermee ook te maken heeft en opgelost kan worden.
Laat je het resultaat nog even weten??
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Sebastiaan G.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:02
Ik heb hetzelfde probleem als riel, als ik de intervalstand aanzet doet hij het, maar na een tijdje houdt hij ermee op en moet je het pookje even aanraken waarna hij het weer even doet. Hard op het stuur slaan helpt ook. Ik vermoed idd een los contactje maar heb nog geen tijd gehad het na te laten kijken...
Eens een Safrane, altijd een Safrane!
De- en montage ruitenwisser schakelaar (Ph I+II hetzelfde)
De reparatie is vrij eenvoudig.
-Verwijder de stuurkolom kappen door de 2 torx direct achter het stuur eruit te schroeven.
-Van onderen zit de kap met 3 schroeven vast, ook deze losmaken.
-Demomteer de 2 kaphelften.
-Nu de 2 torx schroeven van de schakelaar losschroeven, en de schakelaar loshalen.
-Trek de stekker uit de schakelaar.
-Montage in omgekeerde volgorde
-Werktijd circa een half uur
Gr Albert
-Verwijder de stuurkolom kappen door de 2 torx direct achter het stuur eruit te schroeven.
-Van onderen zit de kap met 3 schroeven vast, ook deze losmaken.
-Demomteer de 2 kaphelften.
-Nu de 2 torx schroeven van de schakelaar losschroeven, en de schakelaar loshalen.
-Trek de stekker uit de schakelaar.
-Montage in omgekeerde volgorde
-Werktijd circa een half uur
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Sebastiaan G.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:02