Die van mij rijdt dus nog steeds goed (2.5 rxt, bj. 06-2000, 248.000 km) en ik heb 'm in april precies 10 jaar in bezit en probeer nog lekker door te gaan. Vind het ook wel een kick om 'm rijdend te houden. Klein deukje opgelopen, rechtsvoor boven wielkast, achter koplamp, geen lakschade, maar kost me te veel om weg te laten halen (450 euro). Xenon werkt wel, maar daar heb ik in verleden al veel over gepost. Probleem hoop ik opgelost te hebben als de nieuwe 2de hands lampunit (75E), incl. goede ballast, erin gaat komend weekend. Ik zal het wel laten weten.
Nieuw probleem is dat mijn electrische rugleuning niet meer naar voren of achteren kan worden gesteld. Hij staat gelukkig in de goede stand maar een dutje doen onderweg door de rugleuning te laten zakken naar achterbank, dat werkt niet meer. Als je de schakelaar indrukt dan hoor je de motor wel werken, maar er gebeurd gewoon niks. Net of-ie ergens geblokkeerd is. Ik pieker me gek wat er nu precies aan de hand is en hoe het op te lossen/reparen is. Motortje kaduuk? zekering kan het toch niet zijn want het motortje hoor je wel draaien. Iemand een tip?
Groeten
rugleuning bestuurderstoel verstelt niet meer
rugleuning bestuurderstoel verstelt niet meer
2.5 RXT, 07-2000, full options, 249k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Ik denk dat het tandwiel/wormwiel die voor de verstelling zorgt kapot is of los gegaan is van de motor. Dit omdat je het motortje wel hoort draaien.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Tandwiel
Bij mij was die vervormd daardoor uit de motor gesprongen. Weer in vorm geslagen en erin gedaan
renault 25 1985 gtx automaat (dead in action)
renault 25 txe manueel (dead in action)
safrane si rt manueel 1993 (dead in action)
safrane vi rt automaat 1994 ( dead in action)
safrane 2.0 rxe 1998
renault 25 txe manueel (dead in action)
safrane si rt manueel 1993 (dead in action)
safrane vi rt automaat 1994 ( dead in action)
safrane 2.0 rxe 1998
Heb nog niet kunnen ontdekken waar het probleem met de stoel zit. Ik haal 'm de komende weken er wel uit (eerst volgende week de APK doen).
Mijn grootste en zeer lang lopende ergernis is echter opgelost: de xenon rechts doet het weer. Of beter zelfs, als nooit tevoren. De hele rechter lampunit die ik kocht van demontagebedrijf/sloop erin gezet vanmiddag plus nieuwe xenonlamp (45E per stuk, OSRAM D2S 35W Night Breaker Unlimited Xenarc). Ook de linkerxenon lamp vervangen. Wel een nogal tijdrovende klus als je geen garage hebt en op een landje/grasveld in de winter dit klusje doet (mooi weer vandaag).
Heb dus 10 jaar met half licht gereden en begon al aan kwaliteit van mijn ogen te twijfelen. Nou kijk ik echt ver vooruit, en helder, 4100K las ik ergens.
Mijn grootste en zeer lang lopende ergernis is echter opgelost: de xenon rechts doet het weer. Of beter zelfs, als nooit tevoren. De hele rechter lampunit die ik kocht van demontagebedrijf/sloop erin gezet vanmiddag plus nieuwe xenonlamp (45E per stuk, OSRAM D2S 35W Night Breaker Unlimited Xenarc). Ook de linkerxenon lamp vervangen. Wel een nogal tijdrovende klus als je geen garage hebt en op een landje/grasveld in de winter dit klusje doet (mooi weer vandaag).
Heb dus 10 jaar met half licht gereden en begon al aan kwaliteit van mijn ogen te twijfelen. Nou kijk ik echt ver vooruit, en helder, 4100K las ik ergens.
2.5 RXT, 07-2000, full options, 249k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km