sleutel word niet herkend

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
WillemS

Bericht door WillemS »

Het rode lampje op de sleutel moet het doen.
Ik denk dat er een los kontakt zit op het printplaatje waardoor het nu niet werkt.
Wellicht met een loep te zien.
Succes
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
d,n hens

Bericht door d,n hens »

De veer onder de batterij iets omhoog trekken zodat ie weer goed contact maakt.
Dit was bij mij laatst ook het geval, nu weer 2 maanden goed werkend.
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
Groen

Bericht door Groen »

d,n hens schreef:De veer onder de batterij iets omhoog trekken zodat ie weer goed contact maakt. Dit was bij mij laatst ook het geval, nu weer 2 maanden goed werkend.
Ik had niet goed opgelet en te dunne (verkeerde) knoopcel batterijen erin gezet, waardoor geen contact met printplaat. Stom, ik weet het. De deksels van de sleutels vervangen zodat het drukplaatje weer goed is.

Ik heb nu 3 sleutels . Kocht er ooit een bij, nadat ik er 1 kwijt was die ik later terugvond.
2 sleutels werken prima nu maar 1 nog niet (het rode lampje flikkert wel als je erop drukt).
Kan ik die 3de sleutel nog inlezen, of accepteert het systeem maar 2 sleutels?

Intussen rijdt de Safrane nog vlekkeloos. Net nieuwe remschijven erp laten zetten en blokken (voorkant). Wel prijzig natuurlijk maar na 80.000 km wel nodig. Uitlaat deel zit eraan te komen, maar dat is wel logisch na 4-5 jaar. Starten doet-ie nog altijd perfect. Nooit meer dan 1 keer draaien, en de motor loopt. Hopelijk gaat de koppeling nog een tijdje mee. Het is de 1ste nog (240.000 km). Lastig om te bepalen wanneer je moet stoppen met investeren. Aan de andere kant, het is ook wel leuk om erin te blijven rijden, want de rxt 2.5 is natuurlijk al een exclusieve limosine geworden waarvan er nog maar weinig rond rijden. Heb nog wel een deuk in het rechtervoorscherm (zonder krassen, lak perfect), maar die valt niet zo heel erg op gelukkig. In weekend weer even snel een nieuw setje bougies erin en nieuw luchtfilter en olie verversen. Dan kan-ie hopelijk weer wat km's mee.
2.5 RXT, 07-2000, full options, 249k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
Plaats reactie