sleutel word niet herkend

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Ankersoft
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 dec 2008, 20:22
Locatie: Assen

Bericht door Ankersoft »

HELAAS gaan de meeste oplossingen op voor een saf 11 en ik heb dus een saf1 .. hij is van okt 95 en uitgerust met OBD1 en het inlezen met de dakconsole werkt dus echt niet..
de enige oplossing lijkt nog naar de garage slepen. en daar hopen dat ze iets kunnen vinden.

gr. Adriaan
phase 1 2.2i-rn 1995
WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Er staat ergens op dit forum nog een handboek voor de Safrane Ph1.
mvg WillemS
p.s. het kan ook zijn dat er al met de beveiliging is "geklooit" door een vorige eigenaar.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3968
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

De fase 1 heeft geen OBD maar een eigen protocol welke alleen met een XR-25 is uit te lezen en te configureren.
De auto zal naar een Renault garage moeten omdat een gemiddelde garage geen XR-25 zal hebben.

Had je nog metingen gedaan met de onderdelen die ik heb gestuurd? Wellicht dat uitwisselen niet direct werkt maar ook nog een XR-25 nodig is om bijv. de decoder te laten accepteren door de inspuitcomputer? Ik noem maar even wat.

Ben je toevallig lid van de ANWB of kun je heb je sleephulp beschikbaar?
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ankersoft
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 dec 2008, 20:22
Locatie: Assen

Bericht door Ankersoft »

ik heb je plovond ontvanger er in gezet en geprobeerd met jouw sleutel maar die werkt niet..verder was uit wisselen niet mogelijk omdat de stekker verbindingen heel anders zijn...
en ik heb nog geen idee welke draar ik moet door knippen. ik ben al jaren opzoek naar een electrisch schema van dat ding maar ook die heb ik nog niet gevonden.

de ANWB heeft er naar gekeken maar ze kwamen er ook niet uit...maar hebben me wel naar huis gesleept.

gr Adriian
phase 1 2.2i-rn 1995
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3968
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

sorry, vergeten van die niet-passende stekkers.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ankersoft
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 dec 2008, 20:22
Locatie: Assen

Bericht door Ankersoft »

hallo..
ik was vandaag aan het meten en er staat 16,90 volt op de infrasrood uit en in...
als ik de ontvanger los haal (in het plavondcosole staat er 16,90 volt op de infrarood in en uit.
als ik de kabels uit de decoder trek, staat er op de decoder 16,90 volt op infrood in en uit....naar mijn opinie is dat raar , want er zou maar op 1 draad 16 volt mogenstaan en op de andere als je met je sleutel activeerd. Of zeg ik nu iets vreemd (wel is het zo dat als alles aangeloten is en ik de sleutel op de ontvangercht er een spanningval is van 2 volt.
de vragen die opkomen zijn: kortsluiting in de decoder.
of zit er ergens in het hele start onderbrekings gebeuren nog ergens een zekering of een relais wat me parten speeld..


ik heb het hanboek ph1 en de workschp helemaal door gespit maar helaas staan daar geen schemas en geen houvast om iets te vinden.

ps ik vind het raar dat ik na verschillende renaut delers heb gebeld er niemand met een idee komt.

maar hij gaat als alles meezit mogen naar de dealer nu maar hopen dat ze nog een uilezer hebben voor mijn saf, want het zou toch van de gekke zijn dat ik een ander vervoers middel moet gaan zoeken om dat de start onderbreking er niet afwil.

gr. Adriaan
phase 1 2.2i-rn 1995
WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

16,9 volt is dat niet een beetje veul bij een accuspanning van 12,5 volt ??!
Er zijn bij Renault nog maar heel weinig monteurs die echt verstand van de Safrane hebben, en de XR25 ligt ws. te verstoffen in het magazijn ergens achterin.
Succes mvg WillemS
p.s. Bas Risseuw heeft nog wel veel ervaring met de Saf's.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3968
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

Er bestaan wel 16V accu's maar die zijn meer waard dan de auto.
Meet eens direct op de accu. Meet je daar 16,9V dan is je multimeter defect.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ankersoft
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 dec 2008, 20:22
Locatie: Assen

Bericht door Ankersoft »

ik heb kontakt gehad met Bas Reseew in Arnhem, maar ook hij kon me niet verder helpen...
wat de 16.9 vold hebben jullie gelijk dat is veel te hoog....en zal een fout zijn in mijn metertje, maar hij heeft dan wel overal de zelfde fout.. MAAR HET Topic is eigenlijk dat er op de decoder zowel op de inkomende en uitgaan infraroos kabel spanning staat, terwijl er volgens mij maar op 1 kabel stroom mag staan en er op de twede stroom komt te staan als je de knop op je sleutel indrukt.

Gr Adriaan.
phase 1 2.2i-rn 1995
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3968
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

Wat vond Bas van jou constateringen?
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ankersoft
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 dec 2008, 20:22
Locatie: Assen

Bericht door Ankersoft »

Hij DOET HET WEER.....

de sleutel is met behulp van de rx25 opnieuw gesynchroniseerd....
dit kan ook alleen maar met de rx25, er zijn geen andere foefjes voor volgens de garage.
de oorzaak is niet te achterhalen.. het kan een spanningspiek ergens geweest zijn of statische elektriciteit....het komt zelden voor , maar het gebeurt.
de kosten waren € 46,=

een ieder die heeft mee gedacht hartstikke bedankt.

gr. ADRIAAN
phase 1 2.2i-rn 1995
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3968
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

YES! :D
Mooi man. Nu weer lekker rijden met dat bankstel.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Fijn dat het is opgelost met de XR25 ofwel Actia.
Staat er een te koop voor 360 Engelse Ponden.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Ok goed zo...... :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Groen
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 mar 2008, 21:11
Locatie: Den Haag

sleutel-lampje flikkert niet

Bericht door Groen »

1 sleutel werkt gelukkig goed (afstandsbediening deursloten). Ik heb nog 2 reserve sleutels maar die doen het dus niet. Ze passen op de deuren en startslot. Heb de batterijen vervangen, maar als ik op de sleutel druk dan flikkert het rode lampje je niet (itt bij de goede sleutel). Betekent dit automatisch dat de sleutelafstandsbediening helemaal kapot is of hoeft dat niet zo te zijn (m.a.w. komt het voor dat de sleutelafstandsbediening wel werkt terwijl het rode lampje op de sleutel niet werkt?). Enig idee wat ik kan doen?

Ik ben bekend met de instructies voor het inlezen van een nieuwe sleutel via de plafondconsole centrale deurvergrendeling, maar dat lost het probleem niet op.
2.5 RXT, 07-2000, full options, 249k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
Plaats reactie