Na het zoeken naar de lekstroom dachten we het gevonden te hebben.
Helaas .... het probleem blijft, en ik ben het goed zat.
Tegen mijn overtuiging toch maar eergisteren een nieuwe accu erin gedaan.
De oude accu die kapot zou zijn heb ik gelijk erna onder de lader gegooid, en verwachtte dat hij snel leeg zou zijn door interne kortsluiting.
Na de lading had hij 12,88V en na 24 uur 12,83V.
Nu na 34 uur is de voltage 12,79V.
Dat ie accu geen probleem met interne kortsluiting heeft is mij duidelijk, maar wat is de oplossing?
Geen enkele garage wil eraan beginnen om die op te sporen, dat zou gemakkelijk een zeer dure grap gaan worden.
Wel heeft Anne een richting gevonden waar het zou kunnen zitten, maar daarmee heb je het lek nog lang niet boven.
Het beste is om de accu polen los te maken nadat in de auto heb afgesloten, dan de polen los en de motorkap dicht...
Mooie oplossing....?
Nee want je kan met de AB niet meer de deuren openen (sleutel werkt al jaren niet.
Alleen via de kofferbak naar binnen kruipen en een achterdeur openen en daarna een voordeur om tenslotte de motorkap open te trekken om de polen er weer op te doen.....
Dit is erg lastig voor mij en niet echt aanbevelenswaardig.....
Ik heb het volgende in gedachte:
Een relais direct na de pluspool te plaatsen die ik met een AB op afstand kan bedienen.
Het zou als volgt moeten werken...
- Als de auto is afgesloten dan het relais inschakelen zodat er onmogelijk nog stroom weg kan lopen.
- Als ik weg wil rijden, dan eerst de stroom erop en de rest werkt als van ouds.
- Het moet zo geschakeld zijn dat alleen het relais werkt als ie met een kleine schakelstroom geactiveerd is.
Als de spanning te laag is gaat het relais dicht en daarmee krijgt de auto weer zijn gewone stroom.
Een accu die niet ontladen wordt kan enkele weken het uithouden voordat ie onder de 10,5V is.
Bij mij is het niet langer dan 2 tot 4 á 5 dagen
Wat denken jullie van het idee?
Gr Albert