motorkap
Als je bedoelt dat je hem NIET open krijgt dan is dat omdat de vergrendeling niet meer vrij te trekken is.
Komt regelmatig voor....
Het is erg lastig maar wel zonder schade open te maken.
Motor onderplaat losmaken, en de met een lange stok of draadeinde langs de radiateur naar boven gaan en met behoorlijk wat geduld, de vergrendeling lostikken....
De oorzaak zijn de plastic busjes die versleten zijn.
Deze zitten onder de voorplaat aan het trekgedeelte einde van de kabel die vanuit het interieur komt....
Gr Albert
Komt regelmatig voor....




Het is erg lastig maar wel zonder schade open te maken.
Motor onderplaat losmaken, en de met een lange stok of draadeinde langs de radiateur naar boven gaan en met behoorlijk wat geduld, de vergrendeling lostikken....
De oorzaak zijn de plastic busjes die versleten zijn.
Deze zitten onder de voorplaat aan het trekgedeelte einde van de kabel die vanuit het interieur komt....
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Als je bedoelt dat je hem NIET open krijgt dan is dat omdat de vergrendeling niet meer vrij te trekken is.
Komt regelmatig voor....
Het is erg lastig maar wel zonder schade open te maken.
Motor onderplaat losmaken, en de met een lange stok of draadeinde langs de radiateur naar boven gaan en met behoorlijk wat geduld, de vergrendeling lostikken....
De oorzaak zijn de plastic busjes die versleten zijn.
Deze zitten onder de voorplaat aan het trekgedeelte einde van de kabel die vanuit het interieur komt....
Gr Albert
Komt regelmatig voor....




Het is erg lastig maar wel zonder schade open te maken.
Motor onderplaat losmaken, en de met een lange stok of draadeinde langs de radiateur naar boven gaan en met behoorlijk wat geduld, de vergrendeling lostikken....
De oorzaak zijn de plastic busjes die versleten zijn.
Deze zitten onder de voorplaat aan het trekgedeelte einde van de kabel die vanuit het interieur komt....
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Bij al mijn Safranes tot nu toe moest ik de motorkap open maken door aan de hendel te trekken en tegelijkertijd met een vuist op de motorkap te slaan. Als ik de motorkap open heb smeer ik altijd wat vet in de sluiting, dit heeft er tot nu toe voor gezorgd dat bij mij de motorkap altijd op deze manier open gaat. Het schijnt te komen door het inslijten van de kabels in de plastic geleiders.
Van onderaf kun je erbij, net als Albert zegt, met veel geduld.
Bind de hendel in de auto vast zodanig dat hij continu de kap open trekt.
Vervolgens van onderaf een tik tegen het slot. (je kunt 'm van onderaf zien)
Van onderaf kun je erbij, net als Albert zegt, met veel geduld.
Bind de hendel in de auto vast zodanig dat hij continu de kap open trekt.
Vervolgens van onderaf een tik tegen het slot. (je kunt 'm van onderaf zien)
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Ik heb ook wat beginnende problemen gehad.
Heb een spuitbus Protef. Dit smeermiddel wordt veel in de landbouw gebruikt.
Spuit het op de scharnierpunten van de slotjes en even wachten wordt het wat dikker en nu geen problemen meer. I s ook ideaal voor de heggeschaar en smeer er ook m'n gereedschap licht mee in.
Is de kabel gebroken dan? Weet nog een Saf Ph2 te staan de sluitingen en kabel zit er nog op, zodra er een verse sloop saf komt gaat deze plat en weg.
mvg WillemS
Heb een spuitbus Protef. Dit smeermiddel wordt veel in de landbouw gebruikt.
Spuit het op de scharnierpunten van de slotjes en even wachten wordt het wat dikker en nu geen problemen meer. I s ook ideaal voor de heggeschaar en smeer er ook m'n gereedschap licht mee in.
Is de kabel gebroken dan? Weet nog een Saf Ph2 te staan de sluitingen en kabel zit er nog op, zodra er een verse sloop saf komt gaat deze plat en weg.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Het probleem is vrij eenvoudig...
Ter hoogte van de 2 sloten waar de kabel zijn werk moet doen zitten aan beide overbrengingen van kabel naar de sloten. plastic opvulbusjes.
Deze slijten en daardoor wordt er net niet voldoende getrokken om de sloten te openen.
Smeren is soms maar een tijdelijke hulp, maar dat houdt ook een keer op.
Als je de opvulbusjes vernieuwd op er een alternatieve opvuller voor in de plaats aanbrengt,
hoort het probleem tot de verleden tijd...
Gr Albert
Ter hoogte van de 2 sloten waar de kabel zijn werk moet doen zitten aan beide overbrengingen van kabel naar de sloten. plastic opvulbusjes.
Deze slijten en daardoor wordt er net niet voldoende getrokken om de sloten te openen.
Smeren is soms maar een tijdelijke hulp, maar dat houdt ook een keer op.
Als je de opvulbusjes vernieuwd op er een alternatieve opvuller voor in de plaats aanbrengt,
hoort het probleem tot de verleden tijd...


Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Geen idee, maar je kan wel tijdelijk een stukje hardrubber slangetje erop schuiven.
Deze sluit wel harder dan het originele plastic "busje" wat erop hoort..
Gr Albert
Deze sluit wel harder dan het originele plastic "busje" wat erop hoort..
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Geen idee, maar je kan wel tijdelijk een stukje hardrubber slangetje erop schuiven.
Deze slijt wel harder dan het originele plastic "busje" wat erop hoort..
Misschien wordt ie vermeldt in Dialogisch...?
Gr Albert
Deze slijt wel harder dan het originele plastic "busje" wat erop hoort..
Misschien wordt ie vermeldt in Dialogisch...?
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak