@rob21tq; bak versterken lijkt me ook slimmer om te doen, dan om eerst (veel) meer vermogen te gaan draaien
Biturbo ombouwen naar 24v
Met visserslatijn bedoel ik dat zoals geschreven er over een 190pk motor al gauw wordt gesproken van 200 pk. Verder niks negatiefs en zeker niet persoonlijk hoor!
Verder is het natuurlijk zo dat voor je begint aan een sterkere motor, de remmerij eerst goed op peil gebracht dient te worden. Vandaar ook dat de schijven van de Ph2 standaard groter zijn dan die van de Ph1. De Bi-turbo heeft nog grotere schijven en dus ook grotere velgen om de wielen niet aan te laten lopen.
De versnellingsbakken PK komen meen ik van Volkswagen, lukt het om een sterkere bak te vinden denk dan ook aan de drukgroep en koppelingsplaten.
Het wordt dan wel echt een projekt.
mvg WillemS
p.s. ik weet dat er in Zweden mensen zijn die de 5-pitter heel goed kunnen tunen.
Verder is het natuurlijk zo dat voor je begint aan een sterkere motor, de remmerij eerst goed op peil gebracht dient te worden. Vandaar ook dat de schijven van de Ph2 standaard groter zijn dan die van de Ph1. De Bi-turbo heeft nog grotere schijven en dus ook grotere velgen om de wielen niet aan te laten lopen.
De versnellingsbakken PK komen meen ik van Volkswagen, lukt het om een sterkere bak te vinden denk dan ook aan de drukgroep en koppelingsplaten.
Het wordt dan wel echt een projekt.
mvg WillemS
p.s. ik weet dat er in Zweden mensen zijn die de 5-pitter heel goed kunnen tunen.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
- AS1 (Anne)
- Administrator
WillemS schreef:Vandaar ook dat de schijven van de Ph2 standaard groter zijn dan die van de Ph1.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Zijn er hier op het forum misschien mensen die weten wat er bij de PK9 versnellingsbak de zwakke punten zijn?
Welke onderdelen sneuvelen er bij teveel vermogen?
Ik zit ook op het franse forum rond te kijken, alleen is mijn frans niet heel erg goed en kan ik geen eenduidig probleem vinden met de bak.
Alvast bedankt allemaal
Welke onderdelen sneuvelen er bij teveel vermogen?
Ik zit ook op het franse forum rond te kijken, alleen is mijn frans niet heel erg goed en kan ik geen eenduidig probleem vinden met de bak.
Alvast bedankt allemaal