Cruise control werkt niet
Toch nog even voor de zekerheid: als ik het me goed herinner, is één van de twee schakelaars (koppeling of rem) een normally open, één een normally closed. Dus als ze 'in orde' zijn, klopt dat dan?
En twee: je kunt de afstand van de schakelaars tot het pedaal (dus het moment waarop ze worden ingedrukt) afstellen met het schroefdraad. Kan het zijn dat er één geen contact maakt?
En twee: je kunt de afstand van de schakelaars tot het pedaal (dus het moment waarop ze worden ingedrukt) afstellen met het schroefdraad. Kan het zijn dat er één geen contact maakt?
'97 Ph II 2.0 RTE alizée - Cruise Control - voorruitverwarming - <110.000 km
Klopt inderdaad. Ze werken tegen overgesteld van elkaar en dat had ik ook gemeten.
Maarrrr hij doet het weer.
Op de foto die ik gestuurd heb zat toch roest op de scharnierpunt van de klep. Toen ik zelf keek zag ik het niet. Vandaag keek ik samen met mij vader en hij heeft dat gezien. Je ziet het ook best moeilijk omdat de roest zo wat hetzelfde kleur is als de klep. Dus heb alle roest weg gekrabt met een schroevendraaier en wat wd40 erop gespoten.
Proefrit gemaakt en de gaspedaal ging weer omlaag. Alleen hij gaat 3 kwart omlaag. Nu weet ik niet meer of het zo hoort of dat hij tot de aan grond moet trekken. Iemand die het mij kan vertellen die cc heeft?
In ieder geval bedankt allemaal voor jullie hulp.
Gr Ashvan
Maarrrr hij doet het weer.
Op de foto die ik gestuurd heb zat toch roest op de scharnierpunt van de klep. Toen ik zelf keek zag ik het niet. Vandaag keek ik samen met mij vader en hij heeft dat gezien. Je ziet het ook best moeilijk omdat de roest zo wat hetzelfde kleur is als de klep. Dus heb alle roest weg gekrabt met een schroevendraaier en wat wd40 erop gespoten.
Proefrit gemaakt en de gaspedaal ging weer omlaag. Alleen hij gaat 3 kwart omlaag. Nu weet ik niet meer of het zo hoort of dat hij tot de aan grond moet trekken. Iemand die het mij kan vertellen die cc heeft?
In ieder geval bedankt allemaal voor jullie hulp.
Gr Ashvan
1998 Safrane 2.5 20v RXT zwart @ 330k / verkocht
1999 Safrane 3.0 24v RXT grijs @230k / verkocht
2003 Vel Satis 3.5 Initiale blauw
2008 Laguna 2.0T Initiale zilver /Verkocht
2017 Espace 1.6 TCE Initiale Paris bruin
Top, Ashvan. En nou maar weer genieten.
Iedere keer blijkt dat de oorzaken van die probleempjes meestal eenvoudig zijn op te lossen
.
Alleen het vinden ervan lijkt vaak een onmogelijke bezigheid
.
Groeten
Paul
Iedere keer blijkt dat de oorzaken van die probleempjes meestal eenvoudig zijn op te lossen
Alleen het vinden ervan lijkt vaak een onmogelijke bezigheid
Groeten
Paul
Safrane RXT 2.5 20V okt 1997, handgeschakeld, vert abysse, extra: navigatie. Verkocht in 2014
Ja inderdaad. Heb me rot gezocht en alles door gemeten.
Maar goed, nu weet ik in ieder geval precies hoe de cruise control werkt haha.
Maar goed, nu weet ik in ieder geval precies hoe de cruise control werkt haha.
1998 Safrane 2.5 20v RXT zwart @ 330k / verkocht
Vandaag deed mijn cruisecontrole ineens niets meer. Nou ja ineens, ik merkte laatste tijd dat ie af en toe een beetje op en neer ging: km erbij, km eraf. Vandaag dus ineens helemaal niets meer. Naar aanleiding van bovenstaande draadje toch maar regelrecht naar de pomp gegaan. Schoongemaakt en... hij doet het weer.
Als ik zin heb, dan rij ik gewoon door!
hallo
ik had de zelfde problemen,eerst deed de cruise control het niet meer,toen ging de koppeling steeds zwaarder werken als het warm was.niet veel later bleef soms het gaspedaal hangen.
veel rond gevraagd bij garage`s,niemand wist wat het probleem bleek te zijn tot gisteren.
wat blijkt.
vroeg aan mijn buurman of het misschien aan de olie lag,hij draaide met draaiende motor het dekseltje van het olie potje open om naar de olie te kijken,die zag er nog redelijk uit en zei die hoef je niet te vervangen.
later op de dag ging ik rijden en wat denk je ¿
alles werkt ineens weer perfect.na twee jaar onderzoek.
waarschjinlijk heeft er dus lucht in het systeem gezeten.
me so happy now.
mvg ed liewes
ik had de zelfde problemen,eerst deed de cruise control het niet meer,toen ging de koppeling steeds zwaarder werken als het warm was.niet veel later bleef soms het gaspedaal hangen.
veel rond gevraagd bij garage`s,niemand wist wat het probleem bleek te zijn tot gisteren.
wat blijkt.
vroeg aan mijn buurman of het misschien aan de olie lag,hij draaide met draaiende motor het dekseltje van het olie potje open om naar de olie te kijken,die zag er nog redelijk uit en zei die hoef je niet te vervangen.
me so happy now.
mvg ed liewes
- AS1 (Anne)
- Administrator
Ik zou niet te vroeg juichen. Het oliepotje open maken is niet hetzelfde als ontluchten.liewes schreef:hallo
wat blijkt.
me so happy now.
mvg ed liewes
Volgens mij heb je drie verschillende problemen. Zware koppeling is een bekend probleem. De gehele hydrauliek vervangen is de oplossing maar het probleem kans soms terugkeren.
Het blijven hangen van het gaspedaal kan door een smerige gasklep komen of de kabel gaat te stroef.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
AS1 schreef:Ik zou niet te vroeg juichen. Het oliepotje open maken is niet hetzelfde als ontluchten.liewes schreef:hallo
wat blijkt.
me so happy now.
mvg ed liewes![]()
Volgens mij heb je drie verschillende problemen. Zware koppeling is een bekend probleem. De gehele hydrauliek vervangen is de oplossing maar het probleem kans soms terugkeren.
Het blijven hangen van het gaspedaal kan door een smerige gasklep komen of de kabel gaat te stroef.