2.5 komt niet op toeren en houdt in.
2.5 komt niet op toeren en houdt in.
Beste Mede forumleden,
Ik heb de data base al doorzocht ,maar vindt nog niet echt een passend antwoord.
Het gaat om de 2.5 van mijn buurman.
Na het starten blijft de motor af en toe niet stationair lopen maar valt weg, en bij het gas geven komt ie niet boven de 1500/200 toeren uit omdat hij inhoudt en met schokken weer loskomt ,ook verschijnt in het inhouden het service lampje een het elektrische symbool rechts boven in het display.
De boordcomputer praat over storing inspuitsysteem.
Enige suggestie?
Gr Zettex.
Ik heb de data base al doorzocht ,maar vindt nog niet echt een passend antwoord.
Het gaat om de 2.5 van mijn buurman.
Na het starten blijft de motor af en toe niet stationair lopen maar valt weg, en bij het gas geven komt ie niet boven de 1500/200 toeren uit omdat hij inhoudt en met schokken weer loskomt ,ook verschijnt in het inhouden het service lampje een het elektrische symbool rechts boven in het display.
De boordcomputer praat over storing inspuitsysteem.
Enige suggestie?
Gr Zettex.
Zo als eerste gedachte lijkt het of de motor niet voldoende brandstof krijgt.
Controleer de lijn vanaf de tank tot en met de brandstofpomp op lekkage en eventueel plaatsen waar ie valse lucht zou kunnen trekken.
Dan zou misschien het brandstoffilter vervuild/vol kunnen zitten.
Als laatste kan de benzine pomp bezig zijn om naar de benzinepomp hemel te vertrekken
Gr Albert
Controleer de lijn vanaf de tank tot en met de brandstofpomp op lekkage en eventueel plaatsen waar ie valse lucht zou kunnen trekken.
Dan zou misschien het brandstoffilter vervuild/vol kunnen zitten.
Als laatste kan de benzine pomp bezig zijn om naar de benzinepomp hemel te vertrekken


Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Kijk eerst of de slang op de luchtmassameter (lmm) wel goed vast zit.
Klinkt anders als een kapotte lmm.
De lmm zit bovenop het luchtfilterhuis.
Klinkt anders als een kapotte lmm.
De lmm zit bovenop het luchtfilterhuis.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Ik hoop dat je de auto bedoelt.Zettex schreef:Voor pragmatisten zoals buurman en ik ,is zoiets reden genoeg om er een eind aan te maken.


Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ach Zettex, één keertje in een Bi of 24v rijden en je bent weer helemaal terug in de Safrane liefde
Gr Albert




Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Re: 2.5 komt niet op toeren en houdt in.
Whaahh... ik denk , even spieken op t Forum, en warempel, er is nog steeds leven hier.
Albert, hoe gaat het met je?
Jij bent nog fair actief, en dat als ouderling.
Safrane tijd, mooie tijd, met daarin leuke momenten en goede herinneringen, en wat vliegt het snel voorbij.
Thans doe ik het in een BMW 530 executive, en ik moet zeggen, dit is een fijne wagen.
Ik heb wel een dealer onderhouden knap en fris exemplaar gekocht, want anders kan het een dure grap worden zo een dergelijke auto.
GR Jeroen.
Re: 2.5 komt niet op toeren en houdt in.
Hé Zettex,
Leuk dat je weer eens wat van je laten horen
De "ouderling" is jouw vinding en staat er nog steeds.
De gezondheid speelt al enige tijd parten, maar ik laat mij hierdoor eronder krijgen. Ik heb nog steeds die rode 24ven kost aardig wat centen om hem goed te houden.
Het zal waarschijnlijk wel mijn laatste auto zijn.....
Het is wel een auto die mij veel plezier geeft
De overschakeling naar een BMW .... is een mooi alternatief.
Jammer dat die voor grote mensen minder geschikt is.
Ik pas er helaas niet is.
Wat heb jij zo in de afgelopen periode uitgespookt?
Gr Albert
Leuk dat je weer eens wat van je laten horen



De "ouderling" is jouw vinding en staat er nog steeds.



De gezondheid speelt al enige tijd parten, maar ik laat mij hierdoor eronder krijgen. Ik heb nog steeds die rode 24ven kost aardig wat centen om hem goed te houden.
Het zal waarschijnlijk wel mijn laatste auto zijn.....
Het is wel een auto die mij veel plezier geeft


De overschakeling naar een BMW .... is een mooi alternatief.
Jammer dat die voor grote mensen minder geschikt is.
Ik pas er helaas niet is.
Wat heb jij zo in de afgelopen periode uitgespookt?
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Re: 2.5 komt niet op toeren en houdt in.
Hi Albert,
Je had me al een paar jaar terug eens uitgelegd waarom het steeds lastiger wordt om te blijven rijden met jouw aandoening, vooral als je van autorijden houdt is dit gewoon ruk.
Ik ben zelf ook geen kleintje Albert, maar ik pas goed in de 5 serie, ik ben mijn buik wel kwijt, dat ging op een bepaald moment problematisch worden, een paar jaar van omschakelen qua voeding en veel meer bewegen hebben geholpen.
De laatste jaren....daahh uuhh, vooral veel werken, ik ben ondernemer, en druk met ondertussen de volwassen kinderen en al weer 6 kleinkinderen, momenteel hebben we 2 kleinkinderen een jaar in huis, want mijn dochter heeft een burn-out.
Dat is weer alle zeilen bijzetten, maar na een paar maanden is het alsof je ze altijd hebt gehad en het je eigen kids zin, erg gezellig en het houdt ons jong en fris.
Op auto gebied wat door gerommeld en uitgeprobeerd, na de 2 Saffies het volgende;
Peugeot 607 3.0 pack edition; Mooie auto maar te duur qua defecten.
Mercedes-Benz E280 Avant-garde; Heerlijke auto met karakter.
Citroën Xsara 1.6 break; (meest nietszeggende auto ooit, was een snelle tijdelijke en noodzakelijke oplossing)
Citroën XM 2.0; Fantastisch lekker zweven en veel gedoe qua storingen.
Citroën C5 2.0; Heerlijke bak.
Citroën C5 3.0. Exclusive; Helemaal heerlijke bak.
Opel Omega II 2.2 Business Edition; Degelijke snelweg auto lekker ruim ook.
Mercedes-Benz C240 Avant-garde; Snelheid-boete generator, V6 175 PK, en heel snel, fijne auto, iets te klein.
Audi A3 1.6; rustige auto voor middelbare leeftijd, was leuk om snel rijden af te leren.
BMW 530i Exclusive; tjah......had ik dit maar eerder geweten, wat een auto zeg, vol leer, automaat, 6 in lijn, 235 PK, heerlijke zetels, en zuipen als een dronkaard, maar ach, dat mag!
Zakelijk 2 keer een nieuwe Berlingo bestelbus.
Zoals je ziet , veel gekocht, ook weer weggedaan, en dus te veel geld opgemaakt aan het uitproberen en rijden van in mijn ogen interessante auto's.
Ik moet wel zeggen dat ik ondertussen wel steeds jonger en duurder aanschaf, maar dat ik wel minder kosten heb qua reparaties.
Ik heb nog een shortlist voor de volgende auto's;
BMW 7-serie, Mercedes-Benz S-klasse, Jaguar XK.
Dus ik kijk wel wat ik nog kan doen, maar voorlopig hou ik de BMW , ik ben er redelijk verslaafd aan.
Qua Franse auto's is er niets meer dat mijn interesse nog echt opwekt, het lijkt of de tijd van mooie Franse limousines echt voorbij is, helaas...
Wellicht heel misschien een C6, die vind ik erg geslaagd.
Ja Albert, dus erg druk geweest na de Saffie tijd.
Je had me al een paar jaar terug eens uitgelegd waarom het steeds lastiger wordt om te blijven rijden met jouw aandoening, vooral als je van autorijden houdt is dit gewoon ruk.
Ik ben zelf ook geen kleintje Albert, maar ik pas goed in de 5 serie, ik ben mijn buik wel kwijt, dat ging op een bepaald moment problematisch worden, een paar jaar van omschakelen qua voeding en veel meer bewegen hebben geholpen.
De laatste jaren....daahh uuhh, vooral veel werken, ik ben ondernemer, en druk met ondertussen de volwassen kinderen en al weer 6 kleinkinderen, momenteel hebben we 2 kleinkinderen een jaar in huis, want mijn dochter heeft een burn-out.
Dat is weer alle zeilen bijzetten, maar na een paar maanden is het alsof je ze altijd hebt gehad en het je eigen kids zin, erg gezellig en het houdt ons jong en fris.
Op auto gebied wat door gerommeld en uitgeprobeerd, na de 2 Saffies het volgende;
Peugeot 607 3.0 pack edition; Mooie auto maar te duur qua defecten.
Mercedes-Benz E280 Avant-garde; Heerlijke auto met karakter.
Citroën Xsara 1.6 break; (meest nietszeggende auto ooit, was een snelle tijdelijke en noodzakelijke oplossing)
Citroën XM 2.0; Fantastisch lekker zweven en veel gedoe qua storingen.
Citroën C5 2.0; Heerlijke bak.
Citroën C5 3.0. Exclusive; Helemaal heerlijke bak.
Opel Omega II 2.2 Business Edition; Degelijke snelweg auto lekker ruim ook.
Mercedes-Benz C240 Avant-garde; Snelheid-boete generator, V6 175 PK, en heel snel, fijne auto, iets te klein.
Audi A3 1.6; rustige auto voor middelbare leeftijd, was leuk om snel rijden af te leren.
BMW 530i Exclusive; tjah......had ik dit maar eerder geweten, wat een auto zeg, vol leer, automaat, 6 in lijn, 235 PK, heerlijke zetels, en zuipen als een dronkaard, maar ach, dat mag!
Zakelijk 2 keer een nieuwe Berlingo bestelbus.
Zoals je ziet , veel gekocht, ook weer weggedaan, en dus te veel geld opgemaakt aan het uitproberen en rijden van in mijn ogen interessante auto's.
Ik moet wel zeggen dat ik ondertussen wel steeds jonger en duurder aanschaf, maar dat ik wel minder kosten heb qua reparaties.
Ik heb nog een shortlist voor de volgende auto's;
BMW 7-serie, Mercedes-Benz S-klasse, Jaguar XK.
Dus ik kijk wel wat ik nog kan doen, maar voorlopig hou ik de BMW , ik ben er redelijk verslaafd aan.
Qua Franse auto's is er niets meer dat mijn interesse nog echt opwekt, het lijkt of de tijd van mooie Franse limousines echt voorbij is, helaas...
Wellicht heel misschien een C6, die vind ik erg geslaagd.
Ja Albert, dus erg druk geweest na de Saffie tijd.
Re: 2.5 komt niet op toeren en houdt in.
Het grootste probleem is het instappen.
Door de nieuwe lijnen is de A-stijl een ramp.
Zelf ben ik 2mtr lang en 150Kg.
En flexibel als een houten plank....(ik loop al tegen de 70jaar)
Gelukkig heb ik bij een Safrane er geen last mee zolang ik het rechter been éérst in de auto doe.
Daarnaast is bij vele auto`s de B-stijl naar binnen gebogen.
Zit ik in de auto, dan zit ik continu met mijn schouder tegen de B-stijl.
Dat is niet fijn, zeker op lange afstanden.
De meeste auto`s in jouw rijtje heb ik problemen mee.
Heb ik dan geen problemen met de Saf?
Jawel hoor, de auto heeft een vrij lage instap.
Het eruit komen kan soms lastig zijn en vereist een speciale uitstap techniek door gebruik te maken
van beide ellebogen te gebruiken .......
Gr Albert
Door de nieuwe lijnen is de A-stijl een ramp.
Zelf ben ik 2mtr lang en 150Kg.
En flexibel als een houten plank....(ik loop al tegen de 70jaar)
Gelukkig heb ik bij een Safrane er geen last mee zolang ik het rechter been éérst in de auto doe.
Daarnaast is bij vele auto`s de B-stijl naar binnen gebogen.
Zit ik in de auto, dan zit ik continu met mijn schouder tegen de B-stijl.
Dat is niet fijn, zeker op lange afstanden.
De meeste auto`s in jouw rijtje heb ik problemen mee.
Heb ik dan geen problemen met de Saf?
Jawel hoor, de auto heeft een vrij lage instap.
Het eruit komen kan soms lastig zijn en vereist een speciale uitstap techniek door gebruik te maken
van beide ellebogen te gebruiken .......




Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak