Auto valt sporadisch stil.
Ik volg deze discussie met belangstelling.
Mijn beeld is dat je de draden makkelijk kunt doormeten. Wat ook een probleem kan geven is de verbinding aan de connectoren en het contact van de connector op de MAP of de ECU. Je zou de MAP vanaf de ECU kunnen doormeten.
Mijn beeld is dat je de draden makkelijk kunt doormeten. Wat ook een probleem kan geven is de verbinding aan de connectoren en het contact van de connector op de MAP of de ECU. Je zou de MAP vanaf de ECU kunnen doormeten.
Ex Renault 25 (3x), Safrane 2.2
Ex Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 434k
Laguna 2.0 Dynamique 2011
Je vindt slechts wat je zoekt.
Ex Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 434k
Laguna 2.0 Dynamique 2011
Je vindt slechts wat je zoekt.
Flesdop, Je probleem kan een elektrisch probleem zijn, bv. onderbreking van een draad.
Of een lekkage van lucht. Als je de kap van de motor afhaalt zie je aan de rechterkant een aantal leidingen en de witte leiding van de vacuum naar de map-sensor. die elektrische leidingen zitten in een beschermhuls die nogal eens verkruimelt door ouderdom, kontroleer de leidingen. Verder heeft deze motor nogal wat luchtslangetjes die met een rubber tussenstukje aan de onderdelen vd motor bevestigd zitten, deze worden door veroudering bros en gaan lekken. Vervangen dus. Goed zoeken het zijn er een stuk of 5 dacht ik uit m'n hoofd. Er zitten er ook onder het inlaatspruitstuk.
SUC6
Of een lekkage van lucht. Als je de kap van de motor afhaalt zie je aan de rechterkant een aantal leidingen en de witte leiding van de vacuum naar de map-sensor. die elektrische leidingen zitten in een beschermhuls die nogal eens verkruimelt door ouderdom, kontroleer de leidingen. Verder heeft deze motor nogal wat luchtslangetjes die met een rubber tussenstukje aan de onderdelen vd motor bevestigd zitten, deze worden door veroudering bros en gaan lekken. Vervangen dus. Goed zoeken het zijn er een stuk of 5 dacht ik uit m'n hoofd. Er zitten er ook onder het inlaatspruitstuk.
SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Ik heb ff de hele topic nog eens doorgelezen, in de hoop dat ik er een patroon in zie.
Ik krijg toch het gevoel, dat er even ergens geen contact is, die zich vrij snel weer hersteld.
Dat zou kunnen doordat de motor door het stilvallen, even bokt of schud.
Dat zou voldoende zijn om hem weer te laten lopen, of bij herstart iig.
De componenten die je gebruikt bij zo`n storing zijn:
Gaspedaal
Koppeling
Versnellingsbak pook
Rempedaal
Contactslot
Een zware sleutelbos kan problemen geven, en onderaan het contactslot zit een stekker die ook weleens rotzooit.
Foeke had ook eens problemen met het inwendige van het contactslot.
Zelf had ik in het midden console een draadje die bij de automaat selecteur was gekomen en kortsluiting veroorzaakte.
Het is maar een gevoel, maar je hebt zo langzamerhand de halve Saf onder handen gehad.
Misschien loop je (per toeval) er tegenaan dat er ergens een slijtplek op de bekabeling zit, of een schuurplek, die deze ellende veroorzaakt.
Het mooiste zou zijn dat de storing oproepbaar is.
Probeer eens te kijken of er een vast patroon is wanneer de storing zich voordoet.
Natuurlijk zal je dit al best gedaan hebben, maar toch....
Ik hoop je op een "ander" denkspoor te hebben gezet, want steeds in het zelfde cirkeltje
rond te denken, heeft tot op heden geen oplossing gebracht...
Heel veel successzzzz
Gr Albert
Ik krijg toch het gevoel, dat er even ergens geen contact is, die zich vrij snel weer hersteld.
Dat zou kunnen doordat de motor door het stilvallen, even bokt of schud.
Dat zou voldoende zijn om hem weer te laten lopen, of bij herstart iig.
De componenten die je gebruikt bij zo`n storing zijn:
Gaspedaal
Koppeling
Versnellingsbak pook
Rempedaal
Contactslot
Een zware sleutelbos kan problemen geven, en onderaan het contactslot zit een stekker die ook weleens rotzooit.
Foeke had ook eens problemen met het inwendige van het contactslot.
Zelf had ik in het midden console een draadje die bij de automaat selecteur was gekomen en kortsluiting veroorzaakte.
Het is maar een gevoel, maar je hebt zo langzamerhand de halve Saf onder handen gehad.
Misschien loop je (per toeval) er tegenaan dat er ergens een slijtplek op de bekabeling zit, of een schuurplek, die deze ellende veroorzaakt.
Het mooiste zou zijn dat de storing oproepbaar is.
Probeer eens te kijken of er een vast patroon is wanneer de storing zich voordoet.
Natuurlijk zal je dit al best gedaan hebben, maar toch....
Ik hoop je op een "ander" denkspoor te hebben gezet, want steeds in het zelfde cirkeltje
rond te denken, heeft tot op heden geen oplossing gebracht...
Heel veel successzzzz
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ik heb vanochtend een stukje nieuwe bedrading aangelegd vanaf de MAP sensor tot aan de stekker van de ECU. Tot op heden heeft de auto geen problemen meer gegeven wat betreft het stilvallen. De auto lijkt wel iets lastiger aan te slaan bij het starten maar dat kan ik ook mis hebben.
Als de fout van de week niet meer terug komt laat ik in de garage de computer resetten en hoop ik dat de foutmelding weg blijft. In ieder geval, geen nieuws is goed nieuws!
Als de fout van de week niet meer terug komt laat ik in de garage de computer resetten en hoop ik dat de foutmelding weg blijft. In ieder geval, geen nieuws is goed nieuws!
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
niet te vroeg juichen he, zeker omdat je de sensor al hebt vervangen.Flesdop schreef:Zo, auto terug en gefixt, nieuwe MAP-sensor heeft het probleem verholpen, beetje vreemd dat toen ik de sensor had vervangen het geen effect had...
Als het na een paar maanden nog goed is, dan kun je stilaan de champagne open trekken.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Donderdag de vuurdoop en gaat de Safrane naar Spanje toe, als er onderweg niks opdoet gaat de fles open. Tot nu toe geen problemen meer gehad dus ik heb er wel vertrouwen in.AS1 schreef:niet te vroeg juichen he, zeker omdat je de sensor al hebt vervangen.Flesdop schreef:Zo, auto terug en gefixt, nieuwe MAP-sensor heeft het probleem verholpen, beetje vreemd dat toen ik de sensor had vervangen het geen effect had...
Als het na een paar maanden nog goed is, dan kun je stilaan de champagne open trekken.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Als je naar Spanje gaat, kun je de fles dan nog koel houden
Want warme champagne is niet te drinken
Hopen dat het probleem daadwerkelijk hiermee opgelost is, ook ik heb er wel vertrouwen in anders had je nu toch wel iets moeten merken. Ik neem aan dat de computer op fouten is gereset
Ook dat helpt wel eens na een reparatie heb ik het idee, anders kun je nog wel eens gekke dingetjes tegenkomen.
In ieder geval veel plezier en succes in Spain, het weer zal in ieder geval beter zijn

Hopen dat het probleem daadwerkelijk hiermee opgelost is, ook ik heb er wel vertrouwen in anders had je nu toch wel iets moeten merken. Ik neem aan dat de computer op fouten is gereset
In ieder geval veel plezier en succes in Spain, het weer zal in ieder geval beter zijn
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm