Auto valt sporadisch stil.
Sorry Flesdop ik was een tijdje uit de lucht. Bijgaand de foto van het betreffende slangetje. Ding loopt van de pijp aan de bovenkant op het luchtfilterhuis en heeft aansluiting op de drukregelaar van het injectiesysteem. De nieuwe rubbers die ik van de dealer kreeg zijn niet hetzelfde als die er op zaten maar ze doen hun werk. In het handboek Phase II deel 1 kun je op pag 16, bovenste tekening, het slangetje ook vinden.
Eerste keer dat ik dat doe met een foto. Kijken of het lukt.

Eerste keer dat ik dat doe met een foto. Kijken of het lukt.

Safrane II 2.5 RXT
Kan je mij vertellen welke rubbers dit zijn (artikel nummer)?
Heb vorige week mijn Safrane bij de dealer laten nakijken op nagoeg hetzelfde probleem
bij sommige bochten rijden uitval motor of achteruit rijden uitval motor.
Ze hebben 1,5 uur de auto uitgelezen maar konden niets vinden
het zou "vermoedelijk" een defecte luchtregelschuif / luchtregelklep zijn
vermoedelijk heb ik niets aan en dit grapje zou 300 euro kosten.
Voor een paar tientjes een slangetje vervangen vind ik geen probleem
Ben nu al 77 euro kwijt voor arbeidsloon en uitlezen van de computer.
Heb vorige week mijn Safrane bij de dealer laten nakijken op nagoeg hetzelfde probleem
bij sommige bochten rijden uitval motor of achteruit rijden uitval motor.
Ze hebben 1,5 uur de auto uitgelezen maar konden niets vinden
het zou "vermoedelijk" een defecte luchtregelschuif / luchtregelklep zijn
vermoedelijk heb ik niets aan en dit grapje zou 300 euro kosten.
Voor een paar tientjes een slangetje vervangen vind ik geen probleem
Ben nu al 77 euro kwijt voor arbeidsloon en uitlezen van de computer.
Renault Safrane 2.0 RXE 1997
heb je al eens de inertie schakelaar dat rode knopje tegen het rechter schutbord bekeken ? deze onderbreekt de brandstof pomp en wordt niet in de computer opgenomen bij storing. even een tik met de achterkant van een schroevendraaier er tegen aan en dan weer opnieuw indrukken. dan contakt aan en luister of je de pomp hoort lopen (3 seconden ) dan tijdens draaiende motor met je vinger er een paar keer tegen aan tikken en dan luisteren of hij inhoud.
Beste Trieu,
Om te beginnen; ik heb een 2,5liter 5 cil motor en dat blijkt er anders uit te zien als bij de 2.0L.
Ik heb niet het slangetje maar alleen de rubbers vervangen omdat die erg verweerd en wellicht daardoor poreus waren geworden. Ze hadden daar bij Renault wel een bestelnummer voor maar die heb ik niet genoteerd. De rubbers die ik kreeg waren overigens anders dan die erop zaten.
In feite kun je ieder rubber slangetje gebruiken die er goed op past. Bij mij was daarmee het probleem in ieder geval helemaal verholpen.
Lex
Om te beginnen; ik heb een 2,5liter 5 cil motor en dat blijkt er anders uit te zien als bij de 2.0L.
Ik heb niet het slangetje maar alleen de rubbers vervangen omdat die erg verweerd en wellicht daardoor poreus waren geworden. Ze hadden daar bij Renault wel een bestelnummer voor maar die heb ik niet genoteerd. De rubbers die ik kreeg waren overigens anders dan die erop zaten.
In feite kun je ieder rubber slangetje gebruiken die er goed op past. Bij mij was daarmee het probleem in ieder geval helemaal verholpen.
Lex
Safrane II 2.5 RXT
Ik zal in de middag eens kijken of ik de rubberslangetjes kan vinden
heb hier geen boekjes van de auto, zal even googlen.
Ik heb een vermoeden welke slangetjes dit zijn.
Heb zo een soort gelijk probleem 5 jaar terug met mijn renault clio gehad
slang los = motor uitval door geen compressie.
heb hier geen boekjes van de auto, zal even googlen.
Ik heb een vermoeden welke slangetjes dit zijn.
Heb zo een soort gelijk probleem 5 jaar terug met mijn renault clio gehad
slang los = motor uitval door geen compressie.
Renault Safrane 2.0 RXE 1997
- AS1 (Anne)
- Administrator
compressie heb je in de motor (als alles goed is), niet in dat slangetje. Daar is juist een vacuum, welke door de benzinedrukregelaar wordt gebruikt.trieu schreef:slang los = motor uitval door geen compressie.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ik ga dit topic toch maar weer eens een schop geven aangezien ik nog steeds met dit probleem rond rijdt. Morgen gaat die naar de garage om het te laten oplossen want zelf kom ik er niet uit.
Heb gisteren nog de vliegwielsensor schoon gemaakt en de nokkenaspositiesensor bekeken maar die zien er verder goed uit. Eveneens heb ik allen stekkerverbindingen in die hoek gecontroleerd en preventief ingespoten met contactspray.
Helaas heeft dit alles niet geholpen en aangezien ik over 2 weken naar Spanje vertrek moet dit toch wel in orde zijn vind ik...
Heb gisteren nog de vliegwielsensor schoon gemaakt en de nokkenaspositiesensor bekeken maar die zien er verder goed uit. Eveneens heb ik allen stekkerverbindingen in die hoek gecontroleerd en preventief ingespoten met contactspray.
Helaas heeft dit alles niet geholpen en aangezien ik over 2 weken naar Spanje vertrek moet dit toch wel in orde zijn vind ik...
- de k@bouter
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Jack de zeeuw
Simpel : bobine kabel gewoon vasthouden en starten, ook goed voor je hartFlesdop schreef:Alleen de motor valt uit, de rest blijft gewoon bruikbaar.
Hoe meet ik de bobines door? Een elektrisch schema zou mij goed op weg helpen.
Overigens, had je dit topic waarschijnlijk ook wel gezien
http://www.renaultsafrane.nl/forum/viewtopic.php?t=3441
Ik las overigens dat je hem heb laten uitlezen in 2010 en dat hij een fout in de injectie en labdasonde aangaf
Doet het probleem zich altijd voor of zo nu en dan bij stationair draaien
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
De sonde heb ik toen der tijd vervangen door een nieuwe maar dit heeft niet geholpen. Het probleem doet zich altijd voor, stationair, tijdens het rijden snel of langzaam.Jack de zeeuw schreef:Simpel : bobine kabel gewoon vasthouden en starten, ook goed voor je hartFlesdop schreef:Alleen de motor valt uit, de rest blijft gewoon bruikbaar.
Hoe meet ik de bobines door? Een elektrisch schema zou mij goed op weg helpen.![]()
Nee, gewoon even langs de garage en doe Patrick de groeten van me
![]()
Overigens, had je dit topic waarschijnlijk ook wel gezienNiet helemaal vergelijkbaar maar de bobine(s) gaan wel vaker ter ziele
![]()
http://www.renaultsafrane.nl/forum/viewtopic.php?t=3441
Ik las overigens dat je hem heb laten uitlezen in 2010 en dat hij een fout in de injectie en labdasonde aangafHeb je hiermee nog iets gedaan want als de lambdasonde niet goed functioneert zal het lucht / brandstof-mengsel van de motor waarschijnlijk ook niet goed worden afgeregeld.
Doet het probleem zich altijd voor of zo nu en dan bij stationair draaien
Op zich kosten de bobines nu ook weer niet de hoofdprijs maar als het niet geholpen heeft zit ik daar met 2 nieuwe bobines waar ik eigenlijk niks aan heb...
Kleine edit: Zojuist de bobines los gehad en proberen meten maar heb helaas niet de juiste meter hiervoor, enige geluk is dat ze allebei dezelfde waardes gaven dus de contacten maar schoongemaakt en weer terug in elkaar gezet, vanmiddag kijken of dit enige verbetering geeft.
Nog een edit: Zojuist de auto laten uitlezen en de MAP sensor komt niet goed binnen op de ECU, het is of een vacuumlek, sensor kaduuk of kortsluiting in de bedrading. Iemand toevallig een elektrisch schema liggen?
Heb zojuist de bedrading gevolgd en alle 3 de draden komen aan op de ECU, ik was van plan om deze bedrading te vervangen zodat ik dat kan uitsluiten.
Heb ook nog met de vacuümslang gespeeld en de motor reageert direct op wijzigingen van het vacuüm, daarom ga ik er eigenlijk van uit dat deze in orde is. Het meest logische is ergens een draadbreuk en/of sluiting in de draadboom. Door nieuwe bedrading is dit makkelijk uit te sluiten en kost het minste geld. De MAP sensor is 2 jaar terug al vervangen en gaf geen verbetering.
Heb ook nog met de vacuümslang gespeeld en de motor reageert direct op wijzigingen van het vacuüm, daarom ga ik er eigenlijk van uit dat deze in orde is. Het meest logische is ergens een draadbreuk en/of sluiting in de draadboom. Door nieuwe bedrading is dit makkelijk uit te sluiten en kost het minste geld. De MAP sensor is 2 jaar terug al vervangen en gaf geen verbetering.