achter remmen safrane 2.0 16 v uit 1998
achter remmen safrane 2.0 16 v uit 1998
Goede morgen allemaal
Ik heb even een vraag
is er toevallig iemand die weet hoe ik de achter blokken van mijn saffie moet vervangen?
gaat dit op de zelfde manier als de voor remmen of is hier een andere techniek voor
voor de keuring is de saf op de remmen en op de lambdasonde afgekeurd
en kan iemand mij vertellen waar de lambdasonde ongeveer in de uitlaat zit?
groetjes marc w
Ik heb even een vraag
is er toevallig iemand die weet hoe ik de achter blokken van mijn saffie moet vervangen?
gaat dit op de zelfde manier als de voor remmen of is hier een andere techniek voor
voor de keuring is de saf op de remmen en op de lambdasonde afgekeurd
en kan iemand mij vertellen waar de lambdasonde ongeveer in de uitlaat zit?
groetjes marc w
Renault Safrane 1998,2.0 16 v,leer,airco,cruise control,Vert Abysse Nacre
Renault Safrane ph 1 1994 2.2 vi (r.i.p)
Renault Safrane ph 1 1994 2.2 vi (r.i.p)
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Dit is niet zo moeilijk.
Eerst de handremkabel lossen. Ik gebruik een schroevendraaier om de hendel opzij te duwen en een tang om de kabel te lossen. Dit kan wat moeilijk gaan.
Er zit een pen door de klauw heen welke de remblokken op hun plaats houdt. Deze kun je met een drevel naar je toe tikken via het gaatje aan de achterkant.
In de pen zelf weer een borgpinnetje die je er eerst uit moet trekken.
De zuiger moet je met een punttang terugdraaien. Doe eerst het remvloeistofreservoir open.
Eerst de handremkabel lossen. Ik gebruik een schroevendraaier om de hendel opzij te duwen en een tang om de kabel te lossen. Dit kan wat moeilijk gaan.
Er zit een pen door de klauw heen welke de remblokken op hun plaats houdt. Deze kun je met een drevel naar je toe tikken via het gaatje aan de achterkant.
In de pen zelf weer een borgpinnetje die je er eerst uit moet trekken.
De zuiger moet je met een punttang terugdraaien. Doe eerst het remvloeistofreservoir open.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
achter remmen safrane 2.0 16 v uit 1998
dat is dus bijna op de zelfde manier als de voor remmen
daar moet je ook eerst het vloeistof potje losdraaien om de druk te verminderen
alleen de zuiger moet ik dus terugdraaien die kun je niet gewoon net zo als de voorrem terug duwen begrijp ik?
normaal gesproken haal ik het gedeelte van de remklauw los waar de blokken inhangen en blijft de beugel er op zitten
dan kan ik namelijk gelijk de geleiders schoonmaken en opnieuw invetten met kopervet
en je kunt overal makkelijker bij
daar moet je ook eerst het vloeistof potje losdraaien om de druk te verminderen
alleen de zuiger moet ik dus terugdraaien die kun je niet gewoon net zo als de voorrem terug duwen begrijp ik?
normaal gesproken haal ik het gedeelte van de remklauw los waar de blokken inhangen en blijft de beugel er op zitten
dan kan ik namelijk gelijk de geleiders schoonmaken en opnieuw invetten met kopervet
en je kunt overal makkelijker bij
Renault Safrane 1998,2.0 16 v,leer,airco,cruise control,Vert Abysse Nacre
Renault Safrane ph 1 1994 2.2 vi (r.i.p)
Renault Safrane ph 1 1994 2.2 vi (r.i.p)
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
ja, achter is terugdraaien. Er zitten twee gaatjes in de zuiger om een punttang in te zetten.
Er zit bovenaan de remklauw een bout die je moet losdraaien. Aan de onderkant zit alleen een stang waar de klauw op kantelt.
Er zit bovenaan de remklauw een bout die je moet losdraaien. Aan de onderkant zit alleen een stang waar de klauw op kantelt.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
achter remmen safrane 2.0 16 v uit 1998
bedankt voor de informatie ik ga er nu mee beginnen eerst de voor remmen en daarna de achter remmen
het is mooi weer hier dus ik kan dat vandaag mooi doen
groetjes marc w
het is mooi weer hier dus ik kan dat vandaag mooi doen
groetjes marc w
Renault Safrane 1998,2.0 16 v,leer,airco,cruise control,Vert Abysse Nacre
Renault Safrane ph 1 1994 2.2 vi (r.i.p)
Renault Safrane ph 1 1994 2.2 vi (r.i.p)
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Uh nee, er zit geen bout onderaan. Daar zit een vaste geleidestang waar de klauw overheen kan schuiven.WillemS schreef:Kleine correctie, de remklauw dien je los te maken aan de inbus bout onderaan de remklauw!!!

Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Bedoel je dat je de geleidestang losmaakt?
Ik heb altijd de bout (boven dus) losgedraaid. Werkt prima en klinkt mij het meest logisch in de oren. Volgens mij staat het ook zo in een Laguna vraagbaak.
Heb je ook documentatie waar jouw werkwijze in zou staan?
Ik heb altijd de bout (boven dus) losgedraaid. Werkt prima en klinkt mij het meest logisch in de oren. Volgens mij staat het ook zo in een Laguna vraagbaak.
Heb je ook documentatie waar jouw werkwijze in zou staan?
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Anne, het staat in Dialogys en in het Franse boek van RTA op pag. 100
Het is ook eenvoudiger, je hoeft minder los te halen, het rubber beschermt de bout tegen roesten.
Je kantelt de klauw omhoog en haalt er zo de oude blokken uit.
SUC6
p.s. De bovenste bout moet met 70Nm en de onderste inbus met 35Nm worden vastgezet.
Het is ook eenvoudiger, je hoeft minder los te halen, het rubber beschermt de bout tegen roesten.
Je kantelt de klauw omhoog en haalt er zo de oude blokken uit.
SUC6
p.s. De bovenste bout moet met 70Nm en de onderste inbus met 35Nm worden vastgezet.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II