Sorry dat moet zijn John..richardvenema schreef:Hallo GerbenGerben schreef:Er bestaan speciale zekeringhouders die je met kabelschoentjes tussen een kabel kan zetten. Uiteraard passen daar iedere waarde zekering. Gewoon even langs halfords
Waar zit dat kastje Valeo Thermique percies?
OP een posting van 20 Augustus 2005 van Jos en 1 van Hans staan foto,s en de locatie.
Groet Richard..
Kachelventilator
-
richardvenema
Als ik rijd voel ik mij als die god uit Frankrijk
-
Elvis on Tour
Re: Reperatie ventilator van kachel
Deze kwestie is voor mij actueel. Helaas zijn de foto's niet (meer) zichtbaar. Valt daar nog iets aan te doen?John Korsel schreef:Na een zondag sleutelen heb ik het probleem opgelost. Bleek inderdaad dat de aansluitingen van de ventilator in de stekker van de Thermique verbrand waren. Kastje voorzicht open gemaakt er op twee punten op de printplaat een by-pass gemaakt buiten de stekker om naar de draden die naar de vetilator gaan.
Duidelijk is te zien dat de twee contacten waarop de zwarte draden zijn aangesloten totaal verbrand zijn.
![]()
De thermique zit links onder het dashboardkastje. De "by-pass" is hier reeds aangebracht.
Duidelijk is zijn ook op de printplaat de verbrande contacten te zien.
Alvast bedankt.
P.S. Ik heb de Safrane al zestien jaar en zou het sneu vinden als hij om zoiets lulligs het veld zou moeten ruimen, omdat hij zonder werkende ventilator niet door de APK komt.
- AS1 (Anne)
- Administrator
leuke domeinnaam ook: zx12r.kicks-ass.netGunther schreef:Jeetje, da's al oud. Toen stond nog niet alles netjes op een webserver bij elkaar.
Heb ze nog niet kunnen vinden...
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ja, toen had ik www.zx12r.nl nog niet.AS1 schreef:leuke domeinnaam ook: zx12r.kicks-ass.netGunther schreef:Jeetje, da's al oud. Toen stond nog niet alles netjes op een webserver bij elkaar.
Heb ze nog niet kunnen vinden...
Jans, stuur ze mij maar, zorg ik dat ze nooit meer verloren gaan.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
-
Elvis on Tour
Hallo Gunther, Jans, John en anderen,
Bedankt voor de snelle hulp met de foto's.
Dankzij deze foto's heb ik de reparatie zoals John die ooit heeft verricht nagedaan. De ventilator loopt nu gelukkig weer, zij het alleen op volle kracht.
Maar beter zo dan helemaal niet. Je kunt nu tenminste weer rijden, want zonder ventilatie moet het raam open en dat is vandaag de dag geen pretje. Bovendien wordt de auto zonder draaiende fan afgekeurd bij de APK en zo is dat punt wel OK.
Nu, ik ben gelukkig dat ik weer met mijn oude safraantje op pad kan. Op naar de twintig jaar.
Nogmaals bedankt en
met vriendelijke groet van Elvis
Bedankt voor de snelle hulp met de foto's.
Dankzij deze foto's heb ik de reparatie zoals John die ooit heeft verricht nagedaan. De ventilator loopt nu gelukkig weer, zij het alleen op volle kracht.
Maar beter zo dan helemaal niet. Je kunt nu tenminste weer rijden, want zonder ventilatie moet het raam open en dat is vandaag de dag geen pretje. Bovendien wordt de auto zonder draaiende fan afgekeurd bij de APK en zo is dat punt wel OK.
Nu, ik ben gelukkig dat ik weer met mijn oude safraantje op pad kan. Op naar de twintig jaar.
Nogmaals bedankt en
met vriendelijke groet van Elvis
Laatst gewijzigd door Elvis on Tour op 10 nov 2010, 03:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- AS1 (Anne)
- Administrator