Jawel we zijn er weer!
En nee

, het probleem is nog niet opgelost...
Wat me vandaag opviel was: ik reed in de file, en bij het in de eerste versnelling optrekken en vervolgens het gas los te laten ging de auto nogal stuiteren, alsof je alsmaar het gaspedaal helemaal intrapt en weer los laat. Of pompend remmen zeg maar...
In de 2de versnelling was dit euvel bijna niet merkbaar...
Het wordt steeds gekker...
Kan een te lage oliedruk dit probleem verklaren? Als ik met warme motor stationair sta valt de oliedrukmeter helemaal weg, bij beetje gas geven komt de druk wel direct terug, er zit 0W40 in van KroonOil. Maar het gebeurd dus ook bij koude motor wanneer de druk stationair wel goed is. Ik ben er toen mee naar de garage geweest maar die hadden mij verteld dat het geen kwaad kon...
Toch blijft de injectieprobleem melding nog altijd knagen. Paar weken terug hebben ze hem uitgelezen met een ouderwets apparaat want de laptop kon hem niet uitlezen...
Dus gericht zoeken zit er niet echt in, alleen maar dat er een fout in zit van de injectie en van de lambda sonde? Heeft dit misschien een verband? Hoog vebruik vind ik wel meevallen, de snelweg doet 1 op 13 en woon/werk kom ik niet verder dan 1 op 10 (2.0 16v).
Ik heb ook zitten denken aan de bobines, dat deze op de een of andere manier toch de geest geven. Kan ik links en rechts omwisselen of beter niet doen? Nieuwe kosten bijna 70 euro per stuk, maal 2 is dus toch weer 140 euro wat misschien het probleem nog steeds niet oplost... (Iemand die een setje reserve heeft liggen die ik mag proberen?)
Met in afwachting van jullie reacties sukkel ik maar weer een beetje verder...