De stuurkogel is reeds los. Maar hoe krijg ik de spoorstang los van de stang van de stuurkogel?? Die zit muurvast.
Heeft er ook iemand ervaring om de stofkap lichtjes door te snijden zodat hij kan passeren over de stuurkogel?? Nadien wordt hij dan gevulcaniseerd langs het sneetje.
gewoon de stuurkogel demonteren/verwijderen even goed het aantal slagen tellen of aftekenen met type ex hoes eraf en er weer op stuurkogel weer monteren en klaar is klara rop
rop schreef:De stuurkogel is reeds los. Maar hoe krijg ik de spoorstang los van de stang van de stuurkogel?? Die zit muurvast.
Heeft er ook iemand ervaring om de stofkap lichtjes door te snijden zodat hij kan passeren over de stuurkogel?? Nadien wordt hij dan gevulcaniseerd langs het sneetje.
Eigenlijk is het, nadat de moer is losgedraaid, puur geweld wat er nodig is. Vaak moet er de lasbrander aan te pas komen om de boel heet te stoken.
Draai de borgmoer net even los, zodat je bij montage precies weet tot hoever je moet indraaien.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
met een schroeven draaier tussen de spleet waar eerst de borgbout zat steken zodat de spleet wat ruimer wordt ,kruipolie ertussen en jawel hij is los [meestal tenminste
het is nog veel beter om de spoorstang en stuurkogel in een te vervangen gezien de binnenste kogel net zo snel slijt en dan hoef je ook niet 2 keer uit te lijnen.
ik heb de klus geklaard. ik heb een kleins sneetje gegeven in de stofhoes zodat ze kan passeren over de stuurkogel; nu vulcaniseren en kijken wat het geeft; als dat lukt is dat wel een handige truc
rop schreef:ik heb de klus geklaard. ik heb een kleins sneetje gegeven in de stofhoes zodat ze kan passeren over de stuurkogel; nu vulcaniseren en kijken wat het geeft; als dat lukt is dat wel een handige truc
En.......is het gelukt? (ik ga ook de stofhoes vervangen, dus als het galvaniseren lukt scheelt dat veel werk)
Trouwens, gebruik jij speciale lijm en "plakkers" of volstaat het spul van de fietsenmaker?