Ik heb inmiddels de audio uitgangen van de wisselaar gesplitst en een audiokabel van 5 meter eraan gemaakt. Een cd branden met 80 minuten pure stilte en klaar is Kees! Mocht het uiteindelijk niet zo werken als ik had gehoopt, gaan we het anders aanpakken.
edit: Vanavond even foto's erbij en tekst en uitleg voor de liefhebbers!
Eerst even hoe je een "lege" cd brandt.
Vanaf Internet kun je het gratis programma Audacity downloaden. (
hier)
Als je het programma hebt geopend, ga je naar Genereren (Generate) en dan klik je op Stilte (Silence):
Vervolgens stel je het maximum in wat op de lege CD past, die je ondertussen in de brander hebt gestopt: (tip: vul het maximum min 1 tot 5 seconden in, om te voorkomen dat je allemaal moeite voor niets doet, geloof me

)
Klik op OK, ook bij het volgende scherm.
Dit laatste scherm is bedoelt voor het instellen van allerlei 'metadata' (tekstgegevens die door meer geavanceerde cd-spelers kan worden weergegeven in de vorm van artiesten en titels)
Hierna ga je naar Bestand (File) en klik je op Exporteren (Export):
Sla het bestand op als een WAV bestand:
Nu kun je je cd branden.
Ik heb hiervoor het gratis programma CDBurnerXP gebruikt (
hier te downloaden)
Open het programma en kies voor Audio Disc:
In de verkenner zoek je het bestand op dat je met Audacity hebt opgeslagen en dat sleep je naar het onderste gedeelte van het scherm:
Nu klik je op Branden (Burn) en kom je in het volgende schermpje terecht:
Ik adviseer altijd een lage brandsnelheid (dit in verband met stofdeeltjes en bufferproblemen die computersystemen vaak tegenkomen. Omdat het een cd vol met stilte betreft, kan wat storing weinig kwaad en zou je dus evengoed de hoogste snelheid kunnen kiezen. Klik hierna op Schijf Branden (Burn Disc) en klaar is Kees!
Later vanavond zal ik foto's van de wisselaar en het aanpassen plaatsen, maar voor dit gedeelte had ik geen kabeltje voor de camera nodig!
Nu eerst de wisselaar eruit.
De plastic overkapping zit met 2x T20 torxjes vast en de wisselaar zelf zit ook met 2x T20 torxjes aan het frame vast.
De stekker die van de wisselaar naar de radio loopt zit vasgeklikt en moet je dus wel kunnen overwinnen.
Wisselaar eruit:
Zo ziet de aansluiting van de wisselaar eruit vanuit een andere hoek.
De stekker zelf zit met 1 kruiskop schroefje vast aan zijn houder, die op zijn beurt met 2 kruiskop schroefjes aan de wisselaar vast zit:
De hele stekker komt dan vrij en kun je mooi bekijken:
Vervolgens de rode, witte en bruine draden uit de stekker getrokken.
Met een punttang en een pincet kom je een heel eind.
De pincet (met een punt eraan) prik je in de voorkant bij de stekker in de inkeping en vervolgens trek
je met de punttang de draad uit de stekker:
Hierna heb ik van een RCA-kabel de 3,5mm aansluiting afgeknipt en de draden aan de witte, rode en bruine draden gemaakt:
Vervolgens plaats je de wisselaar terug in de auto en sluit je het geheel aan.
Als laatste trek je een andere RCA-kabel van de kofferbak naar het dashboard voorin en daar kun je op aansluiten wat je maar wilt:
Ik heb de "lege" cd in de cassette van de wisselaar in het 6e laatje gestopt, die moet je dan selecteren om naar je eigen mp3 speler of telefoon te kunnen luisteren.
Helemaal top!