Motorkap Kabel

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
Ashvan

Motorkap Kabel

Bericht door Ashvan »

Weet er iemand misschien hoe ik het beste een motorkap kabel kan vervangen?
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Als je de reden ook toelicht waarom je hem wilt vervangen weten we je misschine wel meer te vertellen. De kabel zelf vervangen is niet zo moeilijk, ik heb hem onder het stuur losgemaakt en de nieuwe eraan getaped en hem toen doorgevoerd door aan de oude te trekken.
Bij mij was de kabel gebroken nadat de motorkap niet open wilde en ik even mijn zelfbeheersing verloor, maar het echte probleem was veroorzaakt door de rechtersluiting.
Als je kap niet open gaat ligt het vaak eerder aan een van de sluitingen dan je kabel.

PS: let op! waar de kabel naar de motorruimte door gaat heeft nogal scherpe randjes (was bij mij zo althans) dus let op dat je niet meteen naar de pleisters hoeft te rennen zoals ik.
Ashvan

Bericht door Ashvan »

De binnenmantel van de kabel blijft haken dus de kabel zelf gaat niet meer terug waardoor hij steeds de slot open blijft trekken. Als ik een stukje van de binnenmantel weg snij dan gaat hij wel weer dicht. Dus ik denk dat ik daarom de kabel moet vervangen, ik heb al een nieuwe gekocht. 40 euro met korting, wel duur voor een kabel. Bedankt voor je tip ik zal op de scherpe kantjes letten ;p
Plaats reactie