Heb al diverse topics gelezen m.b.t. het verangen van de ditributieriem bij een '97 Saf 2.0 16V. Ik lees alleen de ene keer iets van een Renault voorschrift waarin wordt gesteld dat de riem na OF zoveeel jaar OF zoveel kilometer vervangen dient te worden. In een ander topic wordt gesteld dat Volvo (leverancier van het blok) alleen een kilometerinterval aanhoudt. Wie kan me vertellen wat nu echt de waarheid is voor dit blok???
Groet, Jeroen
Wederom: Distributieriem vervangen
5 jaar of 120.000 km. Je kunt ook zo nu en dan de riem even inspecteren of je haarscheurtjes kunt zien. Dat duidt in ieder geval op veroudering.
Neem nooit een risico met de riem. Als ie een keer breekt, kun je je wagen waarschijnlijk direct afvoeren.
Neem nooit een risico met de riem. Als ie een keer breekt, kun je je wagen waarschijnlijk direct afvoeren.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
- AS1 (Anne)
- Administrator
Het klopt dat Volvo alleen een km maximum opgeeft. maar ik betwijfel of die riemen van Volvo zo goed zijn dat ze niet zouden kunnen uitdrogen.
Ik heb het risico niet genomen en de hele bende laten vervangen bij 215d km. Riem zat er al 5,5 jaar op.
Vervangen bleek overigens om een andere reden een goeie aktie, want de veer v/d spanner was verkeerd om gespannen (uitgerekt ipv ingedrukt). Daar is het niet voor gemaakt.
Ik heb het risico niet genomen en de hele bende laten vervangen bij 215d km. Riem zat er al 5,5 jaar op.
Vervangen bleek overigens om een andere reden een goeie aktie, want de veer v/d spanner was verkeerd om gespannen (uitgerekt ipv ingedrukt). Daar is het niet voor gemaakt.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,