computer 2.2 1994 loopt niet op benzine na wissel computer

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
oldtimer

computer 2.2 1994 loopt niet op benzine na wissel computer

Bericht door oldtimer »

Hallo Leden,

Ik had steeds het probleem met de 1994, 2.2 dat de benzinepomp soms wel en soms niet stroom krijgt. Alles nagelopen en eens de siemens computer gewisseld met een sloper. Die gaf knipperende service lampen. Oude er weer op en de auto slaat nauwelijks aan. Veel gas en hij springt op lpg. Blijft op lpg wel lopen.
Op benzine slaat ie...pruttel-pruttel direkt af.

Voorheen liep op benzine en lpg goed. Kan de computer van slag raken als ik die wissel met een andere computer? Kun je de computer resetten? Op lpg loopt ie door en op benzine slaat ie slecht aan en is de inspuiting van slag en slaat vrijwel direkt dood.

Alvast bedankt!
Renault Safrane Phase1 2,2 Mercedes 380se, bmw728, Porsche 924
Animale

Bericht door Animale »

Resetten moet zowiezo.
Ik heb mijn (G3) gasverdamper laten vervangen vorig jaar en daarna moet de boel volgens een vast schema weer gereset worden.
Met een nieuwe regelunit: zelfde verhaal natuurlijk.
Dat schema is geloof ik afhankelijk van o.a. het merk gasinstallatie.
Verder zijn de stappenmotortjes (voor benzine die die van gas) ook gevoelig voor storingen na het verwisselen door evt. vuil/stof.
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen
oldtimer

Bericht door oldtimer »

Tja de stappenmotor is niet van belang. De vraag gaat over het resetten van de computer...er zit een storing in aangezien de brandstofpomp geen goed signaal krijgt. Heeft iemand de computer eens laten uitlezen of vervangen en daar ervaring mee?
oldtimer

oplossing computer/startproblemen

Bericht door oldtimer »

Het is al een tijdje weer in orde maar voor de goede informatie toch de oplossing even plaatsen.
De injectiecomputer correspondeerde met de unit van de startblokering en de sleutel. Zodra een computer defect is dan zul je ook de unit van de startblokering moeten vervangen voor het exemplaar waar de injectiecomputer ook uit komt.
Kortom: let op dat je niet alleen de computer uit een sloopauto haalt maar ook uit dezelfde safrane de startblokering en de sleutel. Maar ook op de verschillende bouwjaren want de computers blijken niet veranderd maar de aansluitingen op de startblokering (onder dashboardkastje) duidelijk wel.
Anders zoek je echt overal voor niets....zoals ik heb gedaan. De auto liep wel op gas opdat dat niet via de injectiecomputer loopt. Ook wilde hij wel starten maar sloeg dan vrijwel direct weer af. Dat is dus de werking van die startblokering die geen signaal geeft aan de injectie.

Hoop dat iemand er ooit iets mee kan als je auto spontaan niet meer wil starten/draaien. Ik zocht het namelijk eerst in de pomp, bedrading, gasklephuis, stapenmotor enz.
oldtimer

Bericht door oldtimer »

Je hebt zeker weten een zwart kleurige unit onder je handschoenen kastje zitten. In de sleutel zit een chip en die wordt gelezen door een spoel in je contactslot. Deze geeft een signaal aan de startblokering die vervolgens een signaal geeft aan je injectie-unit (Siemens) Deze is geplaatst aan de distributiezijde onder je motorkap.

Ik had het probleem eerst ook zo nu en dan. Soms spontaan starten en soms geen signaal naar de pomp en injectie. Nu is het 100% in orde en heb geen enkele storing meer.
Plaats reactie