En wederom een motorkap die niet open wil.

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
Mathijs

En wederom een motorkap die niet open wil.

Bericht door Mathijs »

Hoe is het toch mogelijk, dit is nu al de tweede saf waar ik dit mee heb.

Bij de eerste is het een hele opteratie geweest om hem open te krijgen.
Bij deze begint het er ondertussen ook al op te lijken, zelfs als ik met een haak aan de stang trek van het slotje dat niet open wil, blijft de zooi dicht.

Morgen ga ik de boutjes van de sluiting maar losdraaien om hem zo open te krijgen, maar leuk is anders.

Hebben anderen ook problemen met de rechtersluiting meegemaakt? Want volgens mij kan dit geen toeval zijn bij 2 wagens achter elkaar.

In ieder geval baal ik er weer goed van. [smilie=no.gif]
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Bij mijn wagentje ging t op een gegeven moment ook stroef. Boel ingevet en doet t weer.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Een veel voorkomend probleem dat wordt veroorzaakt doordat het plastic versleten is.
en dan onvoldoende het slot opent.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Dus wat doe ik eraan?
Op de sloop een ander slotje halen zal dus waarschijnlijk ook maar een tijdelijke oplossing zijn.
En versleten? Hoe vaak zal een motorkap van een auto nou gemiddeld open gaan?
Bij mij hoogstens 4x per jaar om vloeistoffen te controleren en die sporadische keer dat er iets opdoet.

Doordat ik moest werken en de verlichting te wensen over laat als ik thuis kom daarna, gaat hij nog steeds niet open nu, ik denk dat ik er zo maar eens aan ga beginnen.
Hans2

en wederom een motorkap die niet open wil

Bericht door Hans2 »

Zelfde probleem gehad. Door de dealer met een lange dunne stok beide sloten van onder af aangetikt. Oorzaak is een verkeerde afstelling van de motorkap. Met de verdraaibare rubbers op de schutborden links en rechts kan je de hoogte van de kap afstellen. In feite zou de kap in één lijn met de bovenzijde van de spatborden moeten liggen, zelfs als je de sloten tijdelijk even verwijdert. Ook moeten de beugels onderaan de kap exact in de uitsparing van de sloten vallen. Zit dat allemaal niet lekker, dan gaat de kap wringen er krijg je vroeg of laat weer problemen. Ook de slijtage van de buitenkabel of de nok waar die in valt -zie vorige bericht- kan een oorzaak zijn. Renault loste dit op door enkele opvulringen aan één kant door de zagen, om de binnenkabel te doen en vervolgens weer dicht te buigen. Een merkwaardige oplossing maar het werkt wel. De ontgrendelknop grijpt nu gelijk aan en vroeger deed ie de eerste 3 a 4 cm niks.
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Hij is ondertussen open, met minimale schade.
Ik zal morgen wat fotos maken zodat diegenen met een zelfde probleem kunnen kijken hoe het werkt en eventueel een tool kunnen fabriceren om de kap te openen.

Bij mij was de rechterstang naast de nok geschoten en deed dus niets.
Vreemde is dat bij mijn linkerslot het plastic nokje er helemaal niet meer op zit maar het daar prima werkt.

Voor nu gaat de kap weer open en is het rechterlot tijdelijk onklaar gemaakt tot ik een structurele oplossing heb bedacht. Nadeel is dat ik nu bij iedere drempel een 'Bonnet not closed' melding krijg, ik heb dus wel haast met de oplossing.
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Ik heb gister voor t eerst in tijden de kap weer open gehad (ruitensproeier bijvullen), hendeltje ging inderdaad ook stroef. Begrijp eigenlijk niet goed waarom ze zoiets van plastic maken :shock:

Maar denk ook dat er met beetje creativiteit een simpele en duurzame oplossing voor is, bv met een fietsremkabel of zo.
cjibclient

Bericht door cjibclient »

Ik heb het ook gehad.... en heb het ook al eerder vermeld in het forum volgens mij.

De moterkapsloten hebben plastic nokjes. die gaan op gegeven moment kapot. Ik heb allebei vervangen en nu heb ik niks geen problemen meer.

Ik geloof dat ik iets van 50 euro kwijt was voor 2 nieuwe..... En het voorkomt een hoop ellende ... Je zult niet de eerste zijn die de kap deukt met het proberen los te maken.
Safrane 3.0v6 RT 1993, full option..... alleen handgeschakeld. net 340.000 gepasseerd ;)
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Gelukkig heeft mijn kap al wat deukjes :lol: :lol: :lol:
cjibclient

Bericht door cjibclient »

die van mij ook.... ik ben een hele tijd bezig geweest voor ik de kap de eerste maal los had....
Safrane 3.0v6 RT 1993, full option..... alleen handgeschakeld. net 340.000 gepasseerd ;)
Plaats reactie