Ruitenwissers?

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Gerben

Ruitenwissers?

Bericht door Gerben »

Heren (en dame) van het goede leven,

De ruitenwisser bij de bestuurder begint wat ouder te raken, en die wil ik dus vervangen. Het probleem is enkel dat ik wel in de boekjes van bijvoorbeeld Otomax of Halfords het typenummer kan vinden, alleen ze hebben ze nooit op voorraad.
Kopen jullie vervangende typen, zo ja welk type?
Waar kopen jullie dan deze wissers, want ik begin een beetje boekie zoek te raken.
Safrane II 2.0 RXE
Patrick

Bericht door Patrick »

Ik ga naar Brezan, daar hebben ze ze altijd wel.
Afbeelding
Safraanloos
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Hai Gerben,
Ruitenwissers kunnren een duur grapje worden.
Vooral de linker wisser is prijzig, en aangezien de beide wissers evenveel het "heen en weer" hebben gedaan, moeten ze beide vernieuwd worden en moet je niet gek opkijken als er 60,= Eur voor betalen moet.
Bosch, SWF, Trico, Anco(Champion) enz zullen ze wel hebben. Breezan zal ze wel hebben.
Je zal dan ook een prijs verschil zien, nl. kwaliteit in uitvoering, met/zonder spoiler(alleen Links)

Duurder is in dit geval veelal ook wel beter, maar bij vastvriezen gaan ze even zo snel naar het ruitenwisser hiernamals.
Van belang is hoe de fabriekant het rubber heeft samengesteld (hard/zacht)
De constructie om de ruit te volgen is ook een niet te onderschatte factor.
Hoe raar het moge klinken, maar ruitenwissers lijden het meest als ze nix doen.
In ruststand liggen ze ALTIJD naar dezelfde kan, soms wel een zomer lang. Het rubberen wissertje zal na
zo`n periode niet meer haaks op de ruit staan, gevolg...............dribbelen en een hoop herrie maken, want hij kan niet meer omklappen.

Tijdelijke oplossing: Licht de wisser iets van de ruit op, neem eentang entordeer de wisserarm zodanig dat het rubber weer ongeveer haaks op de ruit staat. Experimenteer een beetje met de stand tot je een bevredigend resultaat hebt (garantie tot de deur) :P :P

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Patrick

Bericht door Patrick »

Ik was voor beide tussen de 50 en 60 euro kwijt.
Afbeelding
Safraanloos
Gerben

Bericht door Gerben »

We verbuigen niets van de safrane, in ieder geval niet met opzet.
Ik heb liever een goedkope oplossing, maar als ik 's avonds op de weg in een regenbui terecht kom, en ik zie niets meer als er tegenliggers in de voorruit schijnen, dan wordt het toch tijd voor nieuwe wissers.
Het is niet zo dat de wiskwaliteit zó beroerd is dat het een gevaar op de weg is, maar echt prettig is het niet.
Safrane II 2.0 RXE
Sebastiaan H

Bosch wissers.....

Bericht door Sebastiaan H »

Hey Gerben,

Ik zelf heb Bosch wissers via mijn vaste garage...Heb het even nagekeken op de bon en hij rekende E 20,-
voor beidde wisserbladen. Volgens mij wel zonder "windvanger"want die zit op mijn Phase I in de arm verwerkt.

E 60,- lijkt me een beetje nepperij!!
Klein en snel?? doe niet zo maf...Groot en snel....Voor mij alleen een Saf.!!!!!
2.2 VI 1992 (Sinds 02-09-09 Velsatis 2.0T initiale)
Gerben

Re: Bosch wissers.....

Bericht door Gerben »

Sebastiaan H schreef:Hey Gerben,

Ik zelf heb Bosch wissers via mijn vaste garage...Heb het even nagekeken op de bon en hij rekende E 20,-
voor beidde wisserbladen. Volgens mij wel zonder "windvanger"want die zit op mijn Phase I in de arm verwerkt.

E 60,- lijkt me een beetje nepperij!!
20 E voor 2x bosch? Je hebt kans dat je dan een kortere versie te pakken hebt, maar als dat niet zo is, dan bestellen we massaal bij jouw garage!
Bij Halfords zijn de Bosch wissers ook wat duurder, en inderdaad tegen de 60 euro.
Ik heb nog niet zo goed naar de aandrukspoiler gekeken, maar is die niet verwisselbaar? Ik zie namelijk wel eens van die kneuzen rondrijden in zo'n tot een oncomfortabel niveau verlaagde VW Golf met fluo-roze aandrukspoilers, dus ik neem aan dat ze los te halen zijn?

Kom je ook naar de meeting? Dan kunnen we ze vergelijken
Safrane II 2.0 RXE
Sebastiaan H

Wissers...

Bericht door Sebastiaan H »

Ja ik denk dat ik naar de meeting kom. Wellicht zijn ze kleiner dat weet ik niet...
Maar ze voldoen prima....en al zouden ze iets korter zijn.... E 40,- verschil....is nogal wat...
Klein en snel?? doe niet zo maf...Groot en snel....Voor mij alleen een Saf.!!!!!
2.2 VI 1992 (Sinds 02-09-09 Velsatis 2.0T initiale)
Gerben

Bericht door Gerben »

Gisteren heb ik de voorruit en de wisserbladen eens grondig ontvet, en de wissers lijken nu wel effe beter te zijn! Ik wacht het gewoon wel effe af!
Safrane II 2.0 RXE
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Dit kan ook interressant zijn als je rubbers niet verduurd of gescheurd zijn.
Zulke dingen hebben ze vaak ook gewoon bij halfords.

Verder heb ikzelf een nieuwe set gehaald bij APS, hadden ze ook gewoon op voorraad.
Gerben

Bericht door Gerben »

Mathijs schreef:Dit kan ook interressant zijn als je rubbers niet verduurd of gescheurd zijn.
Zulke dingen hebben ze vaak ook gewoon bij halfords.

Verder heb ikzelf een nieuwe set gehaald bij APS, hadden ze ook gewoon op voorraad.
Mijn vraag was ontstaan omdat ze bij halfords de wissers niet verkopen. Tenzij je het over een mega-halfords hebt waar zo ook alle niet gangbare producten verkopen, acht ik de kans vrij klein dat ze ze bij mij in de buurt ook hebben.
Met APS heb ik overigens geen ervaring. Waar zitten die?
Safrane II 2.0 RXE
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Dit is hun website.
Ze hebben helaas geen vestiging in Noord Holland, maar bij jullie zou er toch ook iets moeten zijn dat onderdelen aan garages levert.
Maargoed, ik bedoelde dat snijdertje, dat werkt op alle wissers.
Sebastiaan G.

Bericht door Sebastiaan G. »

Je kan bij de Automat van Valeo ook de fabriek afgemonteerde wissers krijgen tegen een lager tarief dan de dealer. De dealer rekende bij mij 68 euro voor orginele wissers links en recht. Bij de automat is dat goekoper, en zijn dezelfde. Verder ik neem die van Valeo omdat de wisser aan de bestuurderskant dan onder de arm zit. (van plaats de arm in het midden) Daardoor zit de wisser uit de wind tot in tegenstelling tot andere merken.
Gerben

Bericht door Gerben »

Matthijs, ik had je verkeerd begrepen. onder het woordje "DIT" zat een link, en die had ik nooit gezien :P Vandaar dat ik je bericht niet begreep!
Voorlopig doen mijn wissers het weer, dus ik laat het zo even. Volgens mij zijn zo ook zo oud nog niet.
Laatst had ik op de zwarte markt in beverwijk gevraagd naar wissers voor een safrane. Na enige tijd kwam de beperkt nederlands sprekende man met wissers voor een toyota supra... :P
Safrane II 2.0 RXE
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Tja als ze het doen dan is het goed natuurlijk.
Ik weet niet meer wat ik er toen voor betaald heb, zit met iets van 40 euro in mijn hoofd maarja, ik heb daar al zoveel onderdelen gehaald voor die auto dat ik het makkelijk mis kan hebben.
Plaats reactie