Aankoopadvies / Aandachtspunten

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Dennis
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2006, 05:45

Aankoopadvies / Aandachtspunten

Bericht door Dennis »

Goedemorgen allen,

Ik wil een Safrane aanschaffen. Ik twijfel nog tussen de 3.0ltr en de 2.2ltr, beide handgeschakeld (automaat hoeft voor mij niet). Mijn budget is ongeveer 1500,00. Op internet is genoeg aanbod te vinden.

Waar moet ik specifiek op letten bij de aanschaf van een Safrane? Wat zijn specifieke zwakke punten?

Alvast bedankt namens een toekomstige Safrane-rijder....

Dennis 8)
Peter-GS
Berichten: 55
Lid geworden op: 08 dec 2005, 21:47

Bericht door Peter-GS »

Advies is heel erg simpel.
De Safrane is een prima auto, aangzien jouw budget 1500 euro is.
Zal dat betekenen dat je niet echt veel geld voor jouw auto wilt uittrekken.
Mijn advies is daarom heel erg simpel, neem geen 3.0. Als daar wat loos mee is kost je dat vies geld. Neem een 4 cilinder, die niet op LPG heeft gereden, en koop er een zonder al te veel gadgets, immers die gaan toch alleen maar stuk, omdat jouw auto, ongeveer 10 jaar oud zal zijn, veel van die gadgets toch al stuk.

Dus gewoon het basis model de 2.2 i RN, als die 200.000 km op de teller heeft staan, is dat geen punt.
Rij er ge woon even in, en dan merk je wel of dit iets voor jouw is.
De Safrane rijd gewoon erg lekker, of die nu erg luxe is of niet, het rijden blijft geweldig.

Peter :)
2.2i RN/8-valve/1994/5bak/
safrane ice
Berichten: 256
Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
Locatie: brugge

Bericht door safrane ice »

kzou het niet beter kunnen zeggen zoals hier boven als advies. :D

grtz ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
samuel
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 sep 2006, 02:48
Locatie: deventer

Bericht door samuel »

ja neem die van mij maar over :-))))
a beautifull lady is like a safrane spent money on me and i will shine :-)
safie 2.2 SI RT , 92 , 193.000
Gebruikersavatar
Zettex
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 mar 2006, 23:20

Bericht door Zettex »

Ik ben bang dat jij voor die 1500 euro een brok achterstallig onderhoud zal gaan aanschaffen. Tenzij jij nog eens duizenden euros over hebt om een lijk te balsemen zou ik wat anders zoeken . Ikzelf ben niet voor niks overgestapt op een phase 2 met aantoonbare onderhoudshistory voor een stevighe prijs ,omdat ik geen zin heb in het betalen van achterstallig onderhoud van anderen.
De kans is klein dat jij voor dat bedrag een zorgeloze 3.0 kunt kopen.....koop dan geen safrane als je het geld niet hebt. safrane rijden kan heel duur zijn.
samuel
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 sep 2006, 02:48
Locatie: deventer

Bericht door samuel »

waarom? ik heb voor 860 euro gekocht mijn safrane en die heb me nog niet veel geld gekost
startmotor 40 euro
ventilator probleem ( zelf oplossen)
en na 6 maanden heb ik keuring gehaald
hebt mij met een beurt 208 euro gekost
:-)
en de oude eigenaar had er ook grote beurt bij gedaan inclusief distributieriem spanrol koppaking etc etc
hij rijdt als een trein
a beautifull lady is like a safrane spent money on me and i will shine :-)
safie 2.2 SI RT , 92 , 193.000
Gebruikersavatar
Zettex
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 mar 2006, 23:20

Bericht door Zettex »

Je kan het treffen ,but we shall see.
samuel
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 sep 2006, 02:48
Locatie: deventer

Bericht door samuel »

hey zetex vertel mij eens over je 16 klepper
mischien dat ik en 16 koop hoe bevalt ie ?
snelheid optrekken ? etc etc verbruik ook natuurlijk en qua ondederhoud
a beautifull lady is like a safrane spent money on me and i will shine :-)
safie 2.2 SI RT , 92 , 193.000
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Ik rij ook een 16 klepper. Heb hiervoor een achtklepper gehad.
Wat me opvalt is dat 8v onderin veel power heeft, waar een 16v hoger in de toeren veel sterker is. Snel optrekken is natuurlijk gewoon mogelijk, maar je zult iets meer toeren moeten maken. Die van mij begint echt hard inm'n rug te duwen na 2500 - 3000 toeren.
Mijn gemiddelde verbruik volgens de computer is 8,7L/100km
Safrane II 2.0 RXE
samuel
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 sep 2006, 02:48
Locatie: deventer

Bericht door samuel »

hmm wat is sneller ? 2.2 12v of 2.0 16v?
want de next auto moet sneller zijn dan de 2.2 12v die ik nu heb die is beetje traag onderin
a beautifull lady is like a safrane spent money on me and i will shine :-)
safie 2.2 SI RT , 92 , 193.000
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Als ik kijk op autoweek:
Beide handgeschakelde modellen
2.2 Vi 12v = 103 kw (140pk) met een topsnelheid van 206km/h. Van 0 tot 100kmh in 10,2 seconden. Het verbruik is daarmee gemiddeld 9,3L/100km
de 2.0 16v = 100kw (138kp) met een topsnelheid van 207km/h. Van 0 tot 100kmh in 10,5 seconden. Verbruik gemiddeld: 9,1L/100km
Safrane II 2.0 RXE
samuel
Berichten: 70
Lid geworden op: 03 sep 2006, 02:48
Locatie: deventer

Bericht door samuel »

scheelt niks
kan ik beter een 2.5 nemen
a beautifull lady is like a safrane spent money on me and i will shine :-)
safie 2.2 SI RT , 92 , 193.000
Gebruikersavatar
Zettex
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 mar 2006, 23:20

Bericht door Zettex »

Ja man of een 3.0 of meteen een biturbo....gaat snel en is sterk,maar ik vraag me af of de ontwerpes van deSafrane dat wel in gedcahten hadden. Volgens mijh is het meer een rustig varen auto en af en toe even brullen als het moet.
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Als je werkelijk voor 'snel' optrekken wil gaan, dan is de 2.5 inderdaad het snelst. De V6 is er alleen in automaat bakken te krijgen (in de nieuwe lijn motoren dan) en dat is funest voor het snelle optrekken.
De 2.5 met 168pk doet er 9,1 seconden over om 100kmh te bereiken, waar de V6 met bijna 200pk er 9,5 seconden over doet.
Persoonlijk vind ik het verschil tussen 9,1 - 9,5 of 10,5 niet zo heel interessant, behalve dat de benzine er drastisch vlugger doorheen gaat, en de wegenbelasting 40 euro meer is per kwartaal...
Als je dat kunt betalen is het natuurlijk geen probleem, maar ik als student moet ook andere dingen betalen.
Safrane II 2.0 RXE
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Zettex schreef:Ja man of een 3.0 of meteen een biturbo....gaat snel en is sterk,maar ik vraag me af of de ontwerpes van deSafrane dat wel in gedcahten hadden. Volgens mijh is het meer een rustig varen auto en af en toe even brullen als het moet.
Het apparaat is begrenst op 250km/h. Mocht je in slaap vallen door alle rust en stilte om je heen, zul je niet harder dan met 250 op een paaltje tot rust komen.
Turbo's zijn de mooiste apparaten om te tunen, omdat de fabrikant namelijk een vrij ruime safety-marge inrekend. Het is dan eenvoudig om van de 268pk die de biturbo rijk is om te toveren tot 350pk, en hem daarna grandioos in de soep te laten lopen :D Overgens is de 7,2 seconden die nodig is om 1,7 ton naar de 100kmh te trekken niet slecht :D
Safrane II 2.0 RXE
Plaats reactie