RXT in oude glorie herstellen
RXT in oude glorie herstellen
Hallo ,ik ben van plan om mijn oude donor safrane weer in oude glorie te herstellen ,aangezien de safrane wel heel zeldzaam word vind ik het wel leuk om deze te bewaren met een catalogeswaarde van dik 44000 euro.
Deze RXT heeft alle opties en schuifdak alleen geen ergonomisch pakket, wel electrische verstelbare stoelen.
Nu kan ik een saf 2.0 kopen met ergonomisch pakket en xenon verlichting, de xenonverlichting zit ook op om mijn RXT alleen altijd handig 1 paar op voorraad.
Wie weet of de rest ook hetzelfde is en dan bedoel ik natuurlijk niet de motor maar b.v. de uitlaat, onderste motorsteun, aandrijfassen, veerpoten voor, remklauwen en schijven voor en achter,etc.
Dat zijn ongeveer de onderdelen die ik afgelopen 3 jaar afgesloopt heb.
Gr. d,n hens
Deze RXT heeft alle opties en schuifdak alleen geen ergonomisch pakket, wel electrische verstelbare stoelen.
Nu kan ik een saf 2.0 kopen met ergonomisch pakket en xenon verlichting, de xenonverlichting zit ook op om mijn RXT alleen altijd handig 1 paar op voorraad.
Wie weet of de rest ook hetzelfde is en dan bedoel ik natuurlijk niet de motor maar b.v. de uitlaat, onderste motorsteun, aandrijfassen, veerpoten voor, remklauwen en schijven voor en achter,etc.
Dat zijn ongeveer de onderdelen die ik afgelopen 3 jaar afgesloopt heb.
Gr. d,n hens
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
De uitlaat van de 2.0 16v en de 2.5 20v zijn hetzelfde, behalve het flexibele gedeelte.
Fase I heeft een ander uitlaatsysteem.
Voorpoten zijn hetzelfde, maar de veren kunnen anders zijn ivm gewicht motor+bak.
Remschijven voor heb je in 265mm en 280mm(de PHII). Onderste motorsteun 2.0 en 2.5 Volvoblokken zijn identiek. Achterschijven en klauwen zijn ook gelijk. Aandrijfassen zijn voor deze modellen ook gelijk. Niet de PHI dus.
mvg WillemS
Fase I heeft een ander uitlaatsysteem.
Voorpoten zijn hetzelfde, maar de veren kunnen anders zijn ivm gewicht motor+bak.
Remschijven voor heb je in 265mm en 280mm(de PHII). Onderste motorsteun 2.0 en 2.5 Volvoblokken zijn identiek. Achterschijven en klauwen zijn ook gelijk. Aandrijfassen zijn voor deze modellen ook gelijk. Niet de PHI dus.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
klopt. Wel zijn ze gelijk voor de automaat en handbak van iig de 2.5Ashvan schreef:Volgensmij zijn de aandrijfassen van de 2.0 en 2.5 liter niet gelijk.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ik heb net in dialogys gekeken.
De 2.0 is onderdeelnr: 77 01 352 488
De 2.5 is onderdeelnr: 77 01 352 618
Dit gaat dan over de korte aandrijfas
De lange as heeft ook verschillende nr's
Naar mijn weten zat er verschil in de lengte.
De 2.0 is onderdeelnr: 77 01 352 488
De 2.5 is onderdeelnr: 77 01 352 618
Dit gaat dan over de korte aandrijfas
De lange as heeft ook verschillende nr's
Naar mijn weten zat er verschil in de lengte.
1998 Safrane 2.5 20v RXT zwart @ 330k / verkocht
1999 Safrane 3.0 24v RXT grijs @230k / verkocht
2003 Vel Satis 3.5 Initiale blauw
2008 Laguna 2.0T Initiale zilver /Verkocht
2017 Espace 1.6 TCE Initiale Paris bruin
1999 Safrane 3.0 24v RXT grijs @230k / verkocht
2003 Vel Satis 3.5 Initiale blauw
2008 Laguna 2.0T Initiale zilver /Verkocht
2017 Espace 1.6 TCE Initiale Paris bruin
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Kijk
in oude glorie herstellen dat is een goed bericht
En daarna terug op de zolder neem ik aan 
Gunther heeft ook nog een RXT staan voor onderdelen maar dat weet je vast ook wel, in ieder geval succes.



Gunther heeft ook nog een RXT staan voor onderdelen maar dat weet je vast ook wel, in ieder geval succes.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Ja Jack, er moeten gewoon een aantal bijzondere modellen bewaard blijven voor het nageslacht ,de TT-PH-97 word er een vanJack de zeeuw schreef:Kijkin oude glorie herstellen dat is een goed bericht
En daarna terug op de zolder neem ik aan
Gunther heeft ook nog een RXT staan voor onderdelen maar dat weet je vast ook wel, in ieder geval succes.

Is de automatenbak wel hetzelfde van de 2.0, en eventueel verwisselbaar??
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
De auto heb ik niet meer, maar wel een stapel rekeningen met een totale waarde van circa € 16.000,- en een verzameling lege doosjes van de paracetamol, die ik heb moeten slikken tijdens mijn 11-jarige Safranatische periode. In die periode heb ik dan wel geen kosten hoeven te maken voor een kapper, want de haren zijn spontaan uitgevallen, voor zover ik ze zelf niet uit mijn hoofd heb getrokkend,n hens schreef: Ja Jack, er moeten gewoon een aantal bijzondere modellen bewaard blijven voor het nageslacht ,de TT-PH-97 word er een vanjij met je 2 bi-turbo's ,en er zijn vast nog een paar andere te vinden die de saf niet weggooien.
Is de automatenbak wel hetzelfde van de 2.0, en eventueel verwisselbaar??

Voor de "nieuwe" onder ons, hij had een 24v uit 2000.
Het is idd jammer dat al deze Safranes een zwak punt kennen, nl de automaat bak.
Eigenlijk gaan die kapot door de koppel omvormer, deze is te zwak uitgevoerd waardoor slijtage materiaal van de lockup in de vak komt, met alle narigheid van dien.
Een bak revisie is een dure aangelegenheid.
Daardoor is ie al snel total-loss.
Gelukkig werkt mijn bak prima, want 50.000Km is de bak gereviseerd.
Hopelijk kan ie nog 50.000Km extra op de klok zetten
Ze worden inmiddels al zeldzaam, dus maar in het rijtje zetten van "te bewaren" Saf`s?
Ik zal mijn best doen
Gr Albert
Het is idd jammer dat al deze Safranes een zwak punt kennen, nl de automaat bak.
Eigenlijk gaan die kapot door de koppel omvormer, deze is te zwak uitgevoerd waardoor slijtage materiaal van de lockup in de vak komt, met alle narigheid van dien.
Een bak revisie is een dure aangelegenheid.
Daardoor is ie al snel total-loss.
Gelukkig werkt mijn bak prima, want 50.000Km is de bak gereviseerd.
Hopelijk kan ie nog 50.000Km extra op de klok zetten



Ze worden inmiddels al zeldzaam, dus maar in het rijtje zetten van "te bewaren" Saf`s?
Ik zal mijn best doen




Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
De 2 grandioze Limbo meetings in Limburg.
Die staan in mijn geheugen gebrand
Onvergetelijk... en mooie foto`s van veel Saf`s bij elkaar
Grz Albert
Die staan in mijn geheugen gebrand



Onvergetelijk... en mooie foto`s van veel Saf`s bij elkaar



Grz Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Om on-topic te blijven : daar was de "oude"RXT ook bijAlbertP schreef:De 2 grandioze Limbo meetings in Limburg.
Die staan in mijn geheugen gebrand![]()
![]()
![]()
Onvergetelijk... en mooie foto`s van veel Saf`s bij elkaar
![]()
![]()
![]()
Grz Albert

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Ja ja Jack ,die was ook bij de limbomeeting en hij staat ook op de foto's
in volle glorie toen nog, je wilt niet weten hoeveel stof erop ligt na 3,5 jaar 
Fotootje hierlangs is ook de RXT in jaar 2007.


Fotootje hierlangs is ook de RXT in jaar 2007.
Laatst gewijzigd door d,n hens op 05 feb 2014, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.