safrane 2.5
safrane 2.5
Hallo allemaal ,
Na 'n tijdje zonder auto heb ik weer 'n safrane gekocht danwel 'n 2.5 .
Maar 'n miskoop helaas . Heb de saf aangeschaft bij verschoor renault in almkerk
voor 650 euro . Had hiervoor de 3.0 24V zoals jullie weten en moet wel toegeven dat de
2.5 'n indrukwekkende motor geluid heeft , had eigenlijk toen ik de 24V aanschafte meteen 'n goeie 2.5 aan moeten schaffen dan had ik hem nu waarschijnlijk nog . Desalniettemin zal ik nog enkele maanden met deze saf rondrijden daarna zien we wel weer.
gr.cees
Na 'n tijdje zonder auto heb ik weer 'n safrane gekocht danwel 'n 2.5 .
Maar 'n miskoop helaas . Heb de saf aangeschaft bij verschoor renault in almkerk
voor 650 euro . Had hiervoor de 3.0 24V zoals jullie weten en moet wel toegeven dat de
2.5 'n indrukwekkende motor geluid heeft , had eigenlijk toen ik de 24V aanschafte meteen 'n goeie 2.5 aan moeten schaffen dan had ik hem nu waarschijnlijk nog . Desalniettemin zal ik nog enkele maanden met deze saf rondrijden daarna zien we wel weer.
gr.cees
1992 safrane V6 12V (bordeaux) r.i.p
1997 safrane 2.0 16V (groen) r.i.p
1999 safrane V6 24V ( blauw ) r.i.p
1997 safrane 2.5 20V ( groen ) -:)
Miskoop omdat er 'n aantal aandachtspunten zijn die de dealer niet noemt.Ashvan schreef:Wrm een miskoop?
De auto is zoooo viess geleverd da wil je niet zien echt waar. Nu zul je vragen heb je dat niet gezien toen je de auto kocht ? Het was savonds en de auto zag er vies uit van buiten en van binnen maar is me toen nie zo opgevallen . Toen het daglicht werd en ik de auto schoon wou maken zag ik het echte vuil . Heb renault verschoor in almkerk gebeld en eisde of de auto terug of zij draaien op voor de poetskoste , hele discussie maar die rotzak ging er niet mee akkoord , dus zit niks anders op moet hem zelf schoon laten maken .
Maar ik vraag het je ashvan , is het niet de normaalste zaak van de wereld dat 'n auto schoon geleverd word , is dat nou zo moeilijk 'n auto schoon leveren aan de klant ?
Blijkbaar is dat heel erg moeilijk voor renault verschoor en dan heb ik nog de mankementen nog niet benoemd zoals lekke kachelradiator enz.
gr.cees
- digitalpunk
Ik koop de auto bij 'n renault dealer die deze auto nieuw geleverd heeft en altijd onderhouden heeft en van eerste eigenaar , dan mag je toch wel verwachten dat de auto goed is . Heb alleen de auto gestart in de garage en gekocht . Is tegenwoordig de renault dealer ook niet meer te vertrouwen ?digitalpunk schreef:Met alle respect maar zijn dit geen zaken die normaal gesproken bij een proefrit aan bod zouden komen?
gr.cees
- digitalpunk
Daar moet ik het inderdaad met je eens zijn, helaas leert de ervaring echter dat het juist en vooral de dealers zijn die het laten afweten op occasions als de Safrane, vooral omdat ze er waarschijnlijk geen zin in hebben.
Toch blijf ik erbij dat een proefrit essentieel is voor de aankoop van welke auto dan ook.
Toch blijf ik erbij dat een proefrit essentieel is voor de aankoop van welke auto dan ook.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Dat is inderdaad slecht van een dealer.cees schreef:Miskoop omdat er 'n aantal aandachtspunten zijn die de dealer niet noemt.Ashvan schreef:Wrm een miskoop?
De auto is zoooo viess geleverd da wil je niet zien echt waar. Nu zul je vragen heb je dat niet gezien toen je de auto kocht ? Het was savonds en de auto zag er vies uit van buiten en van binnen maar is me toen nie zo opgevallen . Toen het daglicht werd en ik de auto schoon wou maken zag ik het echte vuil . Heb renault verschoor in almkerk gebeld en eisde of de auto terug of zij draaien op voor de poetskoste , hele discussie maar die rotzak ging er niet mee akkoord , dus zit niks anders op moet hem zelf schoon laten maken .
Maar ik vraag het je ashvan , is het niet de normaalste zaak van de wereld dat 'n auto schoon geleverd word , is dat nou zo moeilijk 'n auto schoon leveren aan de klant ?
Blijkbaar is dat heel erg moeilijk voor renault verschoor en dan heb ik nog de mankementen nog niet benoemd zoals lekke kachelradiator enz.
gr.cees
Meestal hoort dat wel standaard erbij vooral als je bij de dealer een auto koopt.
Ik ben het met je eens, Zettex, dat het natuurlijk over weinig geld gaat.
Maar toch snap ik ten eerste al niet dat een garage een vieze auto accepteert.
Bij aflevering hoeven ze hem ook niet van binnen en buiten uitgebreid te poetsen, maar je mag toch ook verwachten dat het geen vuilnisbelt is. Dan hadden ze wel moeten vermelden dat hij in die vulie staat verkocht wordt, zoals hij erbij staat.
Maar vragen en opmerken kan natuurlijk ook. Ik zou een auto of wat dan ook wel graag bij daglicht zien.
Het blijft opletten geblazen!
Groeten
Paul
Bij aflevering hoeven ze hem ook niet van binnen en buiten uitgebreid te poetsen, maar je mag toch ook verwachten dat het geen vuilnisbelt is. Dan hadden ze wel moeten vermelden dat hij in die vulie staat verkocht wordt, zoals hij erbij staat.
Maar vragen en opmerken kan natuurlijk ook. Ik zou een auto of wat dan ook wel graag bij daglicht zien.
Groeten
Paul
Safrane RXT 2.5 20V okt 1997, handgeschakeld, vert abysse, extra: navigatie. Verkocht in 2014
Ben ik ook met je eens.Puzzie schreef:Ik ben het met je eens, Zettex, dat het natuurlijk over weinig geld gaat.
Groeten
Paul
Ze hadden minimaal de auto even kunnen stofzuigen en kunnen afspuiten met de hoge druk.
Ja, ook welterusten.
Het is duidelijk dat zodra Safrane ook betaalbaar is geworden voor mensen die in feite geen cent te makken hebben je dit soort geklaag krijgt.
In de begintijd van het forum hadden we toch andere gesprekken.
En zo werken die zaken.
Ik ga hier geen welles nietes doen ,maar ik ,(is mijn mening)dat dit soort geklaag nergens meer over gaat.
Alle waar naar zijn prijs,en een bak van 650 pleuro ,wat wil je nog verwachten.
Het is duidelijk dat zodra Safrane ook betaalbaar is geworden voor mensen die in feite geen cent te makken hebben je dit soort geklaag krijgt.
In de begintijd van het forum hadden we toch andere gesprekken.
En zo werken die zaken.
Ik ga hier geen welles nietes doen ,maar ik ,(is mijn mening)dat dit soort geklaag nergens meer over gaat.
Alle waar naar zijn prijs,en een bak van 650 pleuro ,wat wil je nog verwachten.
Beste Cees, je hebt bewust een auto voor de "handel" gekocht.
Dus gewoon meenemen en niet zeuren, zulke wagens worden opgelapt of gesloopt of ge-exporteerd, zoals ik heb begrepen heb je dat ook met je andere saf gedaan.
Denk dat deze verkoper je goed heeft ingeschat.
Dit forum is niet bedoeld voor "klagers" maar voor mensen die de Safrane een warm hart toedragen en deze wagens door goed onderhoud en zorgvuldige behandeling lang op de weg willen houden.
mvg WillemS
Dus gewoon meenemen en niet zeuren, zulke wagens worden opgelapt of gesloopt of ge-exporteerd, zoals ik heb begrepen heb je dat ook met je andere saf gedaan.
Denk dat deze verkoper je goed heeft ingeschat.
Dit forum is niet bedoeld voor "klagers" maar voor mensen die de Safrane een warm hart toedragen en deze wagens door goed onderhoud en zorgvuldige behandeling lang op de weg willen houden.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
investeer nog wat geld in een poetsbeurt en rij hem op, een 2.5 kan haast geen miskoop zijn.
rij je hem een jaar dan schrijf je 1000 euro af incl. poetsbeurt en kleine dingen. na 2 jaar nog maar 500 euri per jaar, menig mens schrijft veeeeel meer af.
die kachelradiateur houd het nog wel even.
rij je hem een jaar dan schrijf je 1000 euro af incl. poetsbeurt en kleine dingen. na 2 jaar nog maar 500 euri per jaar, menig mens schrijft veeeeel meer af.
die kachelradiateur houd het nog wel even.
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.