brandstofpomp krijgt geen stroom meer
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 16:00
- Locatie: Heerlen
brandstofpomp krijgt geen stroom meer
auto start niet meer,brandstofpomp krijgt geen stroom(nagemeten),relais onder computer vervangen zonder resultaat,kabel getrokken van achterlicht naar pomp,licht aanzetten en dan start hij weer. heb hier gezien dat dit vaker voorkomt,kan iemand verklaren waarom de pomp plotseling geen stroom meer krijgt en heeft er iemand een goede oplossing voor de kabel van achterlicht naar pomp??? bij voorbaat vriendelijk dank safrane broeders.
Je hebt het relais(no.236) reeds vervangen zeg je, maar heb je ook de zekering F53 gecheckt?
Deze zit in de zekeringkast achter de accu, onderste rij 3e van links 30Amp.
Heb je verder de witte voedingsdraad gecheckt van de brandstofomp naar relais?
Als je kontakt maakt hoor je het relais aantikken?
SUC6
Deze zit in de zekeringkast achter de accu, onderste rij 3e van links 30Amp.
Heb je verder de witte voedingsdraad gecheckt van de brandstofomp naar relais?
Als je kontakt maakt hoor je het relais aantikken?
SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Re: Inertie knop
dat krijg je met die omgekatte Safs van jou.jans schreef:Volgens mij de 3.0 V6 RT 1993 niet. Ik kan 'm niet vinden op het schutbord en ook bij de eerder gedemonteerde Safrane heb ik 'm niet aangetroffen................

De inertieschakelaar hebben ze maar weggelaten want de boel breekt toch in stukken als je crasht en zo zonder schakelaar wordt je dan tenminste nog gratis ter plekke gecremeerd.
![fire [smilie=fire.gif]](./images/smilies/fire.gif)

Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ik sta nu ook stil, gisteren stotterde mijn saffie even en nu start hij niet meer. eerst liep ie nog even maar als ik gas gaf gebeurde er niets. Nu hoor ik de brandstofpomp niet meer als ik mijn contact aan zet. Heb gecontroleerd op de bedrading er komt geen stroom (wit= voeding en zwart massa als ik het goed begreep) Heb een draad getrokken van kofferbak verlichting naar witte draad op de pomp en er gebeurt niets. (met contact aan en zonder) maar met directe voeding erop moet ie toch gaan draaien?
Misschien beter er helemaal uit halen en op werkbank reinigen en op acculader testen?
Ik ben een leek maar hoor graag jullie advies.
Inertie had ik al op geklopt en de knop opnieuw ingedrukt.
Kan ik de conclusie trekken dat de pomp kaduuk is? Heeft er nog iemand een brandstofpomp.
Misschien beter er helemaal uit halen en op werkbank reinigen en op acculader testen?
Ik ben een leek maar hoor graag jullie advies.
Inertie had ik al op geklopt en de knop opnieuw ingedrukt.
Kan ik de conclusie trekken dat de pomp kaduuk is? Heeft er nog iemand een brandstofpomp.
Saffie II 2.0 16V RTE
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in
En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in

En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Zo heb ik de tank wel eens leeg gemaakt.Harrie schreef:maar met directe voeding erop moet ie toch gaan draaien?
Heb zo'n pomp nog liggen (past op 2.0 en vele andere types).
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Cruciaal is te weten of uw pomp wel nog werkt. Je moet dan rechtstreeks stroom brengen op de pinnetjes van de pomp, niet zo makkelijk. Het probleem zit hem immer dikwijls ter hoogte van de stekker van de vlotter.
Je verwijdert beide stekkers (mannetje en vrouwtje) en je maakt een nieuwe verbinding. Zo werd het bij mij opgelost, na maanden gesukkel
Je verwijdert beide stekkers (mannetje en vrouwtje) en je maakt een nieuwe verbinding. Zo werd het bij mij opgelost, na maanden gesukkel
was vanmorgen alleen aan het sukkelen, nu heeft het vrouwtje net even geholpen. Zij start en ik meet op de zwarte en witte draad, en dan geeft ie wel spanning! Maar geen zoemend pompje. Ik heb een stukje draad bloot gemaakt net voor het stekkertje en het stekkertje laten zitten op de pomp. Deze wel eerst gecontroleerd op corrosie maar dat zag er keurig uit.
Saffie II 2.0 16V RTE
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in
En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in

En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407