ruim 10 jaar in een Espace gereden zonder echte problemen 4 ton op de teller, toen een Saf Ph I gekocht ruim 5 jaar mee rond getoert zonder noemenswaardige probs, Ik heb nu 3 jaar een Ph II 99 en heb voor de derde keer een verbrande klep, de history van de wagen geeft aan dat er reeds in het eerste jaar een verbrande klep vervangen is, daarna toen hij vier jaar oud was, wijst er op dat je net 1½ jaar met een klep (van de twede cilinder) doet, zeer kostbaar plaatje, heb inmiddels een ander compleet blok op de kop getikt, en ga kijken of die langer mee gaat.
Veer schotels verrot, wagen bonkt bij gas loslaten cq optrekken, olie verbruik nog erger dan een BMW.
De R20 en de R30 dat waren prettige Renaults, echt super bakken.
Maar naar mijn mening is de Phase II slechter dan de Phase I.
groets
Shadow2
Phase II / Phase I
Hai Shadow2,
Even een paar vraagjes;
Welk type motor heb jij??
Hoeveel Km heeft ie erop staan???
Door wie zijn de kleppen vervangen??
Waarom niet gelijk alle uitlaadkleppen vervangen??
Welke brandstof en bougie`s gebruik je??
Gr Albert
Even een paar vraagjes;
Welk type motor heb jij??
Hoeveel Km heeft ie erop staan???
Door wie zijn de kleppen vervangen??
Waarom niet gelijk alle uitlaadkleppen vervangen??
Welke brandstof en bougie`s gebruik je??
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Re: Phase II / Phase I
Nou, dat durf ik niet te beweren. Heb 5 jaar PhaseI gereden en rij nu alweer 5 jaar in een PhaseII: net zoveel problemen. Hoewel bij de PhaseI betrof het meer futiliteiten: portiersloten, kachelbediening, startmotor, koelsysteem en geen technisch ernstige zaken. Bij de PhaseII is dit effe anders. Ik schrik er niet meer van om € 300,- op tafel te leggen om een of andere storing op te lossen.shadow2 schreef:Maar naar mijn mening is de Phase II slechter dan de Phase I.
groets
Shadow2
Ik denk dat je de pech hebt en nu een "afgejakkerde" Saf hebt gekocht.....
In elk geval wens ik je veel sterkte!
Kleppen die regelmatig verbranden, is hoogst ongebruikelijk. Het lijkt me dat hier een andere oorzaak aan ten grondslag ligt. Veerschotels zijn inderdaad een flinke misser geweest bij de latere phase II modellen vanaf 05/98 maar de eerste phase II wagens hadden dat probleem niet. Olieverbruik varieert per motorblok al staan de Volvo blokken (2.0 16V en 2.5 20V) er bekend om dat ze wel wat olie lusten maar, mits goed onderhouden, zijn ze bijna onverslijtbaar.
Phase I en phase II kan ik niet vergelijken omdat ik geen phase I heb gehad. Maar ik heb er twee voor de deur staan en de ene heb ik probleemloos van 200K naar 300K gereden zonder extra kosten. Veel beter zal een phase I dat niet kunnen doen. De ander zal zich nog moeten bewijzen.
Als je wagen trouwens bonkt, kan het zijn dat er een motorsteun gebroken is, hoewel de 2.5 dat standaard ook al wat meer doet dan je zou willen. Als je gas en koppeling goed op elkaar afstemt, kun je dat behoorlijk beperken.
Phase I en phase II kan ik niet vergelijken omdat ik geen phase I heb gehad. Maar ik heb er twee voor de deur staan en de ene heb ik probleemloos van 200K naar 300K gereden zonder extra kosten. Veel beter zal een phase I dat niet kunnen doen. De ander zal zich nog moeten bewijzen.
Als je wagen trouwens bonkt, kan het zijn dat er een motorsteun gebroken is, hoewel de 2.5 dat standaard ook al wat meer doet dan je zou willen. Als je gas en koppeling goed op elkaar afstemt, kun je dat behoorlijk beperken.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Re: Phase II / Phase I
Ik deel die mening. Wat betreft gebruiksgemak is de II echt wel een verbetering tov de I, maar heb ook het idee dat renault wat steekjes heeeft laten vallen om de II goedkoper te maken. Misschien was mijn I niet representatief, maar in 450.000km eigenlijk geen problemen gehad, mn II met ca 3 ton minder op de teller heb ik continu kleine irritaties mee...shadow2 schreef:Maar naar mijn mening is de Phase II slechter dan de Phase I.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Welk type motor heb jij?? N7Q 2 liter
Hoeveel Km heeft ie erop staan??? 190.000
Door wie zijn de kleppen vervangen?? in den beginne de dealer, toen ik hem had mijn garage, de laatste keer ik zelf.Waarom niet gelijk alle uitlaadkleppen vervangen?? omdat het steeds de zelfde van de tweede cilinder is
Welke brandstof en bougie`s gebruik je?? de bougies die op het deksel staan en brandstof is loodvrij normaal 95
En nou gaat er gewoon een compleet ander blok in, want volgens mij heb ik een maandagmorgen cilinderkop er in liggen
Ik heb de complete historie van de auto van het begin tot ik hem kocht, en die geeft alleen probs met het cilinder gedeelte weer (buiten de normale slijtage vervangingen)
Groets
Shadow2 (Herman)
Hoeveel Km heeft ie erop staan??? 190.000
Door wie zijn de kleppen vervangen?? in den beginne de dealer, toen ik hem had mijn garage, de laatste keer ik zelf.Waarom niet gelijk alle uitlaadkleppen vervangen?? omdat het steeds de zelfde van de tweede cilinder is
Welke brandstof en bougie`s gebruik je?? de bougies die op het deksel staan en brandstof is loodvrij normaal 95
En nou gaat er gewoon een compleet ander blok in, want volgens mij heb ik een maandagmorgen cilinderkop er in liggen
Ik heb de complete historie van de auto van het begin tot ik hem kocht, en die geeft alleen probs met het cilinder gedeelte weer (buiten de normale slijtage vervangingen)
Groets
Shadow2 (Herman)
Je zegt dat het telkens dezelfde cilinder is!!! Heb je dan ook de hydraulische stoters vervangen, en is de nokkenas gekontroleerd op lichthoogte van de nokken. Het is vrij simpel als je voor de tweede keer dezelfde klep verbrand dan ligt dat aan de bediening van die klep. Bijvoorbeeld een klep die blijft hangen doordat de geleiding beschadigd is(dit kan je zien), of een hydraulische stoter die open blijft staan(is te meten). Hoe ziet de betreffende bougie van die cilinder er uit?(aan het beeld kan je zien of er wellicht een te arm mengsel ingespoten wordt, waardoor oververhitting). Ik vind het niet slim om zomaar te vervangen als je de oorzaak niet weet. Een goed revisiebedrijf zou z'n ogen uit z'n kop schamen. Deze N7Q blokken hebben hun kwaliteit reeds lang bewezen, ze halen op hun sloffen 400.000 km. bij normaal onderhoud en gebruik. Rij zelf sinds 1985 konstant met Renault's waarvan de laatste 10 jaar met een PhII 2.0 automaat. Zonder problemen.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Je bent mij voor.....
Die zelfde gedachte had ik ook, maar om zekerheid te hebben, waren daarom mijn vragen over die motor.
Na het lezen van zijn info moge het duidelijk zijn dat er elders het probleem ligt.
Zoals je het beschreven hebt, heb ik daar niets aan toe te voegen
Een vrij duidelijke diagnose.
Dus als er dan al een anders blok in gaat, gooi het oude blok niet weg.
Hij kan nog eens van pas komen
Gr Albert
Die zelfde gedachte had ik ook, maar om zekerheid te hebben, waren daarom mijn vragen over die motor.
Na het lezen van zijn info moge het duidelijk zijn dat er elders het probleem ligt.
Zoals je het beschreven hebt, heb ik daar niets aan toe te voegen
Een vrij duidelijke diagnose.
Dus als er dan al een anders blok in gaat, gooi het oude blok niet weg.
Hij kan nog eens van pas komen
Gr Albert