roest!!!

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
d,n hens

roest!!!

Bericht door d,n hens »

ongeveer 2 maanden geleden zag ik een safrane bij ons in uden van b.j. 2000 met roest
op de achterspatborden :o
Thuis even gekeken naar de mijne, en ik zie dat het al begint bij het uiterste randje van het spatbord bij het wiel, waarschijnlijk door steenslag. :twisted:
De loszittende lak heb ik verwijderd en de hele rand geschuurd ,daarna de rand 3x gespoten met tectiel die niet afgeeft en elastisch blijft.
Aan de voorkant lijkt het ook al te beginnen zag ik gisteren :(
Misschien een idee dat iedereen even kijkt hoe het gesteld is met de spatborden voordat het echt in het zicht komt.
Toch belangrijk dat ie er een beetje netjes uit blijft zien. :)
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Yep, hier ook de randen van de wielkasten achter.
Verder roestende leiding van de stuurbekrachtiging onder de radiateur en oppervlakte roest aan de dorpels. Beide intussen met roestoplosser behandeld. Kijken of dat het proces wat kan vertragen.

Kijk ook in dit topic voor verborgen roest in de kofferbak.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Mn 94er heeft zowat alles meegemaakt wat je kan bedenken (oa geraakt door transit, golf, hummer, tractor, muur, enz) maar had alleen roest links achterin de kofferbak, door de uitlaathitte. Ook plekken waar de lak eraf was geen roest. Mn 99er heeft achterin een klein deukje en dat begint al te roesten... misschien heeft renault in de loop der jaren een "verbeterd" roestweringsproces toegepast :?:
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
rouppe

Roest

Bericht door rouppe »

Ja, ook ik had last van loslatende lak ( schilfers ) aan achter spatborden.Heb dit laten behandelen door een schade bedrijf ( Euro 250.-)en ben voorlopig uit de brand voor wat betreft doorroesten. ( bouwjaar 1998)
Paul Rouppe.
Animale

Bericht door Animale »

Dat is bij mij ook zo het geval.

Na de zoutperiode laat ik er wat aan doen, ik denk heel erg na om dit ook te doen i.c.m. een grondige tectylbeurt voor de onderkant.
Wat geen goedkope grap is als je kwaliteit wilt, maar het is nu nog heel goed te doen met mijn onderkant.
Puur uit een gevoel van preservering van deze auto.
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen
AS1 (Anne)
Administrator

Bij mij nu ook roest onder de kit onder de strip van de dakrand.
Afbeelding
Afbeelding

Voor de volledigheid, zie verder Klokje rond Safrane 2.0 met opmerkingen over roest. In de wielkasten bovenin bij mij ook veel oppervlakteroest onder de coating. :evil:
Fuego_gtx

Bericht door Fuego_gtx »

Alleen linksonder in de kofferbak en bij het typeplaatje achter op de klep een beetje roest, verder is mn plaatwerk 100 % :)
Greetz, Arno
Renault Forever :P ??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
d,n hens

Bericht door d,n hens »

Dat zijn vervelende plekken AS1 :shock: Dit heb ik nog niet eerder bij een safrane gezien,
kan je er nog iets aan doen :?: om verder roesten tegen te gaan.
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
AS1 (Anne)
Administrator

ik behandel het met roestoplosser en dan de lakstift er overheen.
d,n hens

Bericht door d,n hens »

Dit topic maar weer voor de dag gehaald, helaas.... gaan onze safrane's roesten ,de dorpels te zien bij Jesper maar ook het subframe achter is al diverse malen te spraak gekomen, ik dacht nog een redelijk subframe te hebben afkomstig van de door mij gesloopte safrane van Gunther,bleek bij nadere inspectie anders te zijn.
Denk dat iedereen zijn saf het beste kan gaan controleren op deze punten en nog verder en daarna gaan conserveren met tectiel en/of ml

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
18-DD-SL R.I.P.
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

d,n hens schreef:Dit topic maar weer voor de dag gehaald, helaas.... gaan onze safrane's roesten ,de dorpels te zien bij Jesper maar ook het subframe achter is al diverse malen te spraak gekomen, ik dacht nog een redelijk subframe te hebben afkomstig van de door mij gesloopte safrane van Gunther,bleek bij nadere inspectie anders te zijn.
Denk dat iedereen zijn saf het beste kan gaan controleren op deze punten en nog verder en daarna gaan conserveren met tectiel en/of ml
Daar weet ik ook alles van.

Zie: http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... c&start=60

Toen de mijne vervangen is, zijn op de zwakke plekken nog een paar plaatjes gelast voor extra versteviging. Ook een idee voor jou wellicht. Nu je het subframe er toch onder vandaan hebt, maar goed behandelen, zodat je er voor eens en voor altijd vanaf bent.

Groeten, Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
d,n hens

Bericht door d,n hens »

Dit is het subframe van Gunthers auto, deze heb ik onlangs gesloopt en leek goed en al verkocht aan RR.
Na een hamertje tik proef sloeg ik er doorheen :D
18-DD-SL R.I.P.
WillemS

Bericht door WillemS »

Wellicht een idee om het subframe te laten stralen, dan pas zie je echt hoe het is gesteld.
Vervolgens repareren en in de zinkprimer oid.
succes
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

WillemS schreef:Wellicht een idee om het subframe te laten stralen, dan pas zie je echt hoe het is gesteld.
Vervolgens repareren en in de zinkprimer oid.
succes
mvg WillemS
En extra versterken natuurlijk.
Groet, Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Robke

Bericht door Robke »

Rijden , en geen dure behandelingen......

leg het geld apart voor je volgende auto, niets is voor altijd.

De rest van de auto is eerder versleten dan het carrosserie naar mijn inzicht.
Plaats reactie