Historie van mijn Safrane

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Shamrock

Historie van mijn Safrane

Bericht door Shamrock »

Mijn huidige Safrane aangeschaft op 15 september 2004 voor € 11.500,-
Inmiddels heeft ie maar liefst 68 dagen in een of andere garage gestaan ivm reparatie al dan niet in combinatie met onderhoud.

Totale reparatiekosten t/m 25-02-2009 bedragen € 8.834,-
Totale onderhoudskosten t/m 25-02-2009 bedragen € 2.086,-
Totaal bedrag € 10.920,- :(
Laatst gewijzigd door Shamrock op 26 feb 2009, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Safrane 2.2 Vi

Re: Historie van mijn Safrane

Bericht door Safrane 2.2 Vi »

Shamrock schreef:Mijn huidige Safrane aangeschaft op 15 september 2004.
Inmiddels heeft ie maar liefst 68 dagen in een of andere garage gestaan ivm reparatie al dan niet in combinatie met onderhoud.

Jemigdepemig.. dat is geen kattenpis zeg.
Hoop dat het nu even ophoud met uitgeven vanzoveel geld voor je auto.
Ik neem aan dat je het geld wel beter kan gebruiken.
Mocht dat nu niet het geval zijn.. mail ik je even mijn gironummer ;-)

Groeten René
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6

Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Zettex

Re: Historie van mijn Safrane

Bericht door Zettex »

Shamrock schreef:Mijn huidige Safrane aangeschaft op 15 september 2004.

Ik begrijp de liefde ,maar zover zou ikzelf het niet laten komen en als ik je bericht zo lees baal je er best van.
Als een auto me teveel gaat kosten mag ie letterlijk opzouten.
Ik vindt het dapper van je.
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Tja, Zettex, rationeel is het natuurlijk niet, maar op een gegeven moment moet je een keuze maken of je ermee blijft rijden of verkopen. Zoals het moment dat de automaat kaduuk was: een investering van € 4.500,- Als je een dergelijke investering doet, ben je min of meer verplicht om ermee te blijven rijden en de verdere mankementen voor lief te nemen. Steeds denk ik weer, als er iets aan de hand is "Dit moet toch wel ongeveer het laatste zijn dat kapot kan gaan", maar de waarheid is anders zoals mijn ervaringen hebben uitgewezen. Daarnaast wordt je nog eens geconfronteerd met technici, die ofwel totaal geen kennis hebben van deze auto, of hun werk als automonteur niet serieus nemen en knoeiwerk leveren, zoals nu met de olielekkage. De wagen heeft 2 dagen stop gestaan omdat er onderdelen besteld moesten worden en achteraf blijkt ie nog steeds te lekken, maar dan alleen veel erger dan voorheen. Kortom constante ellende, zowel financieel als emotioneel, maar als ik hem nu weg doe ben ik niet alleen een hoop geld kwijt, maar ook een schitterend, rijdend bankstel.
Gelukkig zitten mijn vrouwtje en ik op exact dezelfde frequentie wat onze Safrane betreft, anders zou deze Saf al lang als directiewagen ergens in het voormalige "oostblok" rond rijden :wink: :D
Echter toch hebben we er een aantal malen "helemaal doorheen gezeten" en de neiging gehad om de wagen letterlijk in de fik te steken, maar ja als de gemoederen bedaard zijn veranderen ook weer de voornemens :D
renaulist

Bericht door renaulist »

dat begrijp ik ,want een liter benzine om hem in de fik te steken kost inmiddels ook weer 1,27 ,dus maar even wachten tot ie 1 euro kost
Shamrock

Bericht door Shamrock »

renaulist schreef:dat begrijp ik ,want een liter benzine om hem in de fik te steken kost inmiddels ook weer 1,27 ,dus maar even wachten tot ie 1 euro kost
Precies, als het rijden en bezitten van deze auto dan eigenlijk economisch onverantwoord is, moet je op zijn minst effe op de kleintjes letten als je ervan af wil [smilie=happy.gif]
sjoerd

Bericht door sjoerd »

Het rijden in zo'n bankstel is inderdaad een groot genot. Ik heb de mijne onlangs aan Beloki verkocht en daarna een Volvo V70 bi-fuel gekocht. Het rijdt prima maar het is geen Safrane.

Wat het plezierig rijden in jouw Safrane toch redelijk moet verstoren is het constante gevoel dat er weer iets kaduuk kan gaan. Dat kan gewoon niet lekker voelen. Je moet tijdens het rijden in je auto kunnen vertrouwen op de techniek. Niet als je weer een onbekende rammel, piep of kraak hoort dat je denk:"Wat hoor ik?" "Voelt de auto anders dan hiervoor?" "Wat gaat dit nou weer kosten?" Dat verstoort ieder gevoel van tevreden rijden.

Buitengewoon bijzonder dat je vrouw overigens even vergevingsgezind voor de Saf is als jijzelf. Dat scheelt behoorlijk. Het is al moeilijk genoeg om het aan jezelf uit te leggen dat je nog in die bak rijdt, laat staan dat je vrouw er ook nog eens moeilijk over doet. Hulde.
Shamrock

Bericht door Shamrock »

sjoerd schreef:Wat het plezierig rijden in jouw Safrane toch redelijk moet verstoren is het constante gevoel dat er weer iets kaduuk kan gaan. Dat kan gewoon niet lekker voelen. Je moet tijdens het rijden in je auto kunnen vertrouwen op de techniek. Niet als je weer een onbekende rammel, piep of kraak hoort dat je denk:"Wat hoor ik?" "Voelt de auto anders dan hiervoor?" "Wat gaat dit nou weer kosten?" Dat verstoort ieder gevoel van tevreden rijden.
Nou, laat ik het anders stellen: steeds als ik een rammel of piep hoor begin ik me bij voorbaat al te ergeren aan het feit dat ik aan een "monteur' moet uitleggen wat er aan de hand is. Dit is pas pure ergernis; meestal de wagen een dag in de garage en uiteindelijk heeft men niks kunnen vinden :twisted: (desinteresse of onkunde??), terwijl ik dan onverrichterzake en een aantal duiten minder in mijn portemonnee de werkplaats uit rij. Dit is mijn aller aller grootste ergernis. Men kent deze wagen gewoonweg niet!
sjoerd

Bericht door sjoerd »

Toch blijft het op zijn minst opmerkelijk dat er zo veel aan jouw Saf mis is. Ik heb met mijn Saf destijds nog nooit zo'n betrouwbare auto gehad. Ik heb er in twee jaar bijna een ton mee gereden en eigenlijk geen enkel probleem mee gehad. Dit terwijl de auto bij verkoop toch echt 286000 achter de kiezen had.
Shamrock

Bericht door Shamrock »

sjoerd schreef:Toch blijft het op zijn minst opmerkelijk dat er zo veel aan jouw Saf mis is. Ik heb met mijn Saf destijds nog nooit zo'n betrouwbare auto gehad. Ik heb er in twee jaar bijna een ton mee gereden en eigenlijk geen enkel probleem mee gehad. Dit terwijl de auto bij verkoop toch echt 286000 achter de kiezen had.
Waarschijnlijk valt mijn keuze altijd op de "verkeerde" auto. Met mijn Safrane PhaseI (4 jaar in gereden) heb ik eveneens zoveel pech gehad, tot en met een ruilschakelbak toe. En dit laatste is dus weer typisch een investering die je ertoe dwingt om met de auto te blijven rijden, omdat ie dan al zoveel geld heeft gekost......... :(
boer

Bericht door boer »

als ik dit allemaal lees valt het bij mij nog mee elk jaar ongeveer voor 200euro reparatie.Alleen vorig jaar de automaat laten reviseren bij Bas Risseeuw voor alles bij elkaar met nieuwe koeler voor 2500euro 1.5 jaar geleden lpg g3 erin 2350euro Bij elkaar opgeteld vanaf 2003 tot2008 kom ik op 5850euro in 5 jaar
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer
beloki

Bericht door beloki »

Toch blijft het op zijn minst opmerkelijk dat er zo veel aan jouw Saf mis is. Ik heb met mijn Saf destijds nog nooit zo'n betrouwbare auto gehad. Ik heb er in twee jaar bijna een ton mee gereden en eigenlijk geen enkel probleem mee gehad. Dit terwijl de auto bij verkoop toch echt 286000 achter de kiezen had.
(alt+q)
[/quote]

De Saf had 276000 km achter de kiezen bij de verkoop Sjoerd :wink: , maar voelt nog steeds erg betrouwbaar aan...en geeft ook bij huidige km.stand van 282 K niet t idee je in de steek te laten. Voor mij nog wat te vroeg om iets te zeggen over de betrouwbaarheid van de Safrane, maar ik heb tot nu toe nog helemaal geen klachten...en ben toch wel weer wat km's verder...
RXT 2.5 20V Automaat G3 - 474000 km
sjoerd

Bericht door sjoerd »

De Saf had 276000 km achter de kiezen bij de verkoop Sjoerd :wink: , maar voelt nog steeds erg betrouwbaar aan...en geeft ook bij huidige km.stand van 282 K niet t idee je in de steek te laten. Voor mij nog wat te vroeg om iets te zeggen over de betrouwbaarheid van de Safrane, maar ik heb tot nu toe nog helemaal geen klachten...en ben toch wel weer wat km's verder...[/quote]

Oeps. 10.000 vergist. Ik twijfelde al toen ik het opschreef..... Goed om te horen dat je er nog steeds tevreden over bent!!

Geen vreemde zaken in de tussentijd? Dat stemt tevreden. Heeft de sensor in de uitlaat zich nog misdragen?
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Shamrock schreef:Zoals het moment dat de automaat kaduuk was: een investering van € 4.500,-
je hebt toch niet een nieuwe bak eronder laten zetten? Voor revisie vind ik dat bedrag zo'n 2000 Euro te hoog.
Honda Accord Tourer 2.0 aut. - 2009 (sinds nov. 2025)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Shamrock

Bericht door Shamrock »

AS1 schreef:
Shamrock schreef:Zoals het moment dat de automaat kaduuk was: een investering van € 4.500,-
je hebt toch niet een nieuwe bak eronder laten zetten? Voor revisie vind ik dat bedrag zo'n 2000 Euro te hoog.
Nee, de originele bak is helemaal gereviseerd, daarnaast is de distributie compleet (incl. spanrollen en waterpomp) vervangen. Totale kosten € 4.500,-
Plaats reactie