Hallo Safrane-liefhebbers,
Ik heb vorige week een 2.0 RXE automaat uit 1999 aangeschaft. Het is mijn tweede Safrane. Hoewel ik met mijn eerste - een handgeschakelde V6 RT uit 1993 - motorisch erg slechte ervaringen heb gehad, ben ik toch gehecht geraakt aan de koets die een Safrane is. Zo zeer gehecht zelfs dat ik me voor het eerst op een forum heb aangemeld.
Alle luxe aan mijn nieuwe Safrane functioneert nog, hij lijkt qua motor helemaal in orde en zit ook nog erg mooi in zijn vel (gekocht van de nabestaanden van een spreekwoordelijk oud mannetje dat 'm keurig liet onderhouden). En hoewel er natuurlijk wat minder power in zit dan in de V6, vind ik 'm nog prima presteren. Kortom, de liefde voor de Safrane zal nog wel even niet bekoelen..
Nu vraag ik me af waar ik hem zal laten onderhouden. Het is inmiddels geen heel veel voorkomende auto meer en het is toch altijd goed als de monteur een beetje ervaring heeft(zelf ben ik niet zo vreselijk handig). Ik woon in Amsterdam en zie onder 'Garages' geen bedrijf in Amsterdam vermeld. Heeft iemand toevallig een tip?
La Safrane est mort, vive la Safrane!
Floris
Forum-rookie
Zettex schreef:Garage Nico
Wenckenbachweg 99 1096 AL Amsterdam
Ga er al jaren heen goede, eerlijke monteur,heeft 4 jaar mijn Safrane Phase I 2.2 rn in onderhoud gehad ,nu mijn 2.0 Phase II en heeft ook mijn bedrijfs auto in onderhoud.(Berlingo) .
020-6949447
06-54632129
Succes,en doe hem de groeten en vraag of ie nog weet wie ik ben.
Ik heet Jeroen.
Ik heb zelf goede ervaringen met de renault-dealer waar mijn wagen inmiddels ruim 400.000km in onderhoud is. Ben 1 keer naar een andere dealer geweest (wegens omstandigheden) en dat was meteen minder. Dus zal bij de dealer wss ook van adres tot adres verschillen...
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
- AS1 (Anne)
- Administrator
Re: Forum-rookie
wat is er gebeurd dan? Die motor is in principe probleemloos.Floris schreef:met mijn eerste - een handgeschakelde V6 RT uit 1993 - motorisch erg slechte ervaringen heb gehad
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
De (Duitse) boordcomputer vertelde me te pas en te onpas dat de brandstofinspuiting defect was. Nadat hij - tegen niet geringe kosten - bij een Franse Renault-dealer helemaal door de mangel was gehaald leken de problemen even verholpen maar al gauw werd ik weer streng toegesproken. Katalysator bleek bovendien kapot en er was nog een waslijst aan problemen. Het was tijd voor nieuwe auto..
Koets: 2.0 RXE aut / bj. mei 1999